Hoofdmenu

Isla of Man

Gestart door Joker, 29 december, 2011, 08:23:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joker

Jaarlijks maak ik een  vakantie trip met de motor. Dit  is ooit eens begonnen met een weekendje weg . Dat weekendje werd natuurlijk aal snel een lang weekend 
( want ja in een weekend kom je niet ver)  en dat lang weekend is jaren geleden
Wederom  verlengt tot een week. Want in een week tijd kan je wat he   :)

Zo kiezen we ( ik en mijn toermaat ) ieder jaar een andere bestemming.
Dit jaar was ik aan de beurt om te kiezen en mijn keuze viel op de Isle off  Man
Omdat ik vond dat je daar als verslaafde motorrijder gewoon eens geweest moest zijn.

In eerste instantie was mijn maat niet zo ingenomen met mijn keuze.
( daar kon ik me wel iets onder voorstellen want zou het eiland wel genoeg te bieden hebben om een week op te verblijven ) Maar mijn keuze stond dus vast. En ook wilde ik deze keer door de kanaal tunnel  want met de boot was ik al vaker geweest

Donderdag 6 juni vertrokken we dan.  Om 8 uur morgens  richting calais
Het weer was goed. niet te koud niet te warm en vooral droog.  In de buurt van calais stond de weg naar de tunnel al goed aangegeven. Ook het inchecken was een fluitje van een cent. Je kunt het vergelijken met een rij tolhuisjes waar je je moet melden. Paspoortcontrole. Betalen en rijden maar. Dat gaat aan de lopende band want om de 20 min vertrok een trein.  Eenmaal op de trein hoef je in de betreffende wagon alleen je motor half dwars in de trein op de zijstandaard te zetten ( niks vastmaken of zo )
En als de trein gaat rijden ben je in 20 min aan de overkant. Geweldig.
Eenmaal van de trein af begon het meteen wat te regenen ha ha  Welkom in Engeland zullen we maar zeggen.  Gelukkig was dat echter maar van korte duur.
Onze planning was het om de 1e dag tot in Blackpool te komen. Maar gezien de drukte op de snelwegen ging dat niet lukken.  Rond zeven uur zijn we dan ook van de snelweg afgereden om op zoek te gaan naar een hotelletje.  Endat vonden we vrij snel
Het was een mooi rustiek typisch engels country house hotel  ( foto 1 )
Het eten was ook goed . en na een paar potten bier zijn we gaan pitten. ( je bent toch wel moe na een hele dag brommeren )
Dus de volgende dag weer fris en monter opgestapt om na een stevig engels ontbijt richting Lancaster te rijden  ( pfffffffff wat is die M6 een saaie snelweg ) dus het laatste 100km  maar lekker binnendoor gereden . En dan is Engeland weer MOOI
Vervolgens zijn we dan met de boot " Steam Packet Company "  ( foto 2 ) naar het eiland gevaren.
( duurt toch nog ruim 3 uur die overtocht )  eenmaal op eiland zijn we toen naar Port Erin gereden waar we vooraf een hotel voor de 1e nacht hadden geboekt ( hotel Falcon nest )
De rit daar naar toe beviel ons al bijzonder goed. echt een schitterend eiland en buiten de bebouwde kom geen snelheids beperkingen !!!
Ook het hotel bleek een schot in de roos . Betaalbaar goed eten  en er zaten 2 kroegen in waar het echt iedere avond feest was.  Dus we hebben de rest van ons verblijf ook maar daar geslapen ( foto 3 )
Verder hebben we enkele dagen echt genoten van dit geweldige eiland dat echt wel genoeg te bieden heeft om een week op te verblijven
Wat rijden betreft vond ik mountain  road  geweldig een schitterende weg. Heerlijke snelle bochten. En omdat de TT net gedaan was mocht het publiek ook gebruik maken van deze weg die ze speciaal hiervoor  eenrichtingsverkeer gemaakt hadden.
Dus je kon van beide weghelften gebruik maken om in te halen. . Is wel ff wennen dat je geen tegenliggers kan verwachten . maar zo super dat ik heb 3 keer gereden ben ha ha . ( foto 4 )
Verder heeft het eiland ook nog zat te bieden zoals bv het grootste nog in werking zijnde waterrad van de wereld .
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Joker

#1
Ik was nog vergeten te vermelden dat het eiland naast het grootste werkende waterrad ter wereld
ook nog een paardentram en stoomtrein heeft. dus hier nog wat plaatjes.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

HD4ever

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Joepie1958

man o man :lol:
Waren jullie te laat voor de TT, of was dat met voorbedachte rade, want ik heb gehoord dat het tijdens de TT daar ontzettend verschrikkelijk gigantisch heel erg duur is :oops:
Maar zo'n stratencircuit heeft idd. wel wat :worship-cool:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Joker

We zijn bewust na de race gegaan. omdat we ook nog wat van het eiland wilden zien
en dat is knap lastig als de race gaande is.  en Duur ?  ik denk dat je de prijzen tegenwoordig kunt
vergelijken met Nederland.  Mogelijk dat het tijdens de race duurder is . maar een jaar of wat geleden was Engeland toch al stinkduur maar dat kwam door de waarde van het engelese pond. 
De motoren zijn er in ieder geval een stuk goedkoper . ze worden dan ook met karrevrachten naar het vaste land verscheept
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Motzippaldy

Proud on the South  

Jos_Merkelbeek

Leuk verslag en mooie foto's Joker. Bedankt voor het delen.
BMW 1150 GSA,  transalp op nopjes

Joker

Citaat van: Jos_Merkelbeek op 09 januari, 2012, 12:24:00
Leuk verslag en mooie foto's Joker. Bedankt voor het delen.

Welcom Welcom and thanks   :yes6rs:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

pascalsc33

Citaat van: Joker op 29 december, 2011, 08:23:36
Jaarlijks maak ik een  vakantie trip met de motor. Dit  is ooit eens begonnen met een weekendje weg . Dat weekendje werd natuurlijk aal snel een lang weekend 
( want ja in een weekend kom je niet ver)  en dat lang weekend is jaren geleden
Wederom  verlengt tot een week. Want in een week tijd kan je wat he   :)

Zo kiezen we ( ik en mijn toermaat ) ieder jaar een andere bestemming.
Dit jaar was ik aan de beurt om te kiezen en mijn keuze viel op de Isle off  Man
Omdat ik vond dat je daar als verslaafde motorrijder gewoon eens geweest moest zijn.

In eerste instantie was mijn maat niet zo ingenomen met mijn keuze.
( daar kon ik me wel iets onder voorstellen want zou het eiland wel genoeg te bieden hebben om een week op te verblijven ) Maar mijn keuze stond dus vast. En ook wilde ik deze keer door de kanaal tunnel  want met de boot was ik al vaker geweest

Donderdag 6 juni vertrokken we dan.  Om 8 uur morgens  richting calais
Het weer was goed. niet te koud niet te warm en vooral droog.  In de buurt van calais stond de weg naar de tunnel al goed aangegeven. Ook het inchecken was een fluitje van een cent. Je kunt het vergelijken met een rij tolhuisjes waar je je moet melden. Paspoortcontrole. Betalen en rijden maar. Dat gaat aan de lopende band want om de 20 min vertrok een trein.  Eenmaal op de trein hoef je in de betreffende wagon alleen je motor half dwars in de trein op de zijstandaard te zetten ( niks vastmaken of zo )
En als de trein gaat rijden ben je in 20 min aan de overkant. Geweldig.
Eenmaal van de trein af begon het meteen wat te regenen ha ha  Welkom in Engeland zullen we maar zeggen.  Gelukkig was dat echter maar van korte duur.
Onze planning was het om de 1e dag tot in Blackpool te komen. Maar gezien de drukte op de snelwegen ging dat niet lukken.  Rond zeven uur zijn we dan ook van de snelweg afgereden om op zoek te gaan naar een hotelletje.  Endat vonden we vrij snel
Het was een mooi rustiek typisch engels country house hotel  ( foto 1 )
Het eten was ook goed . en na een paar potten bier zijn we gaan pitten. ( je bent toch wel moe na een hele dag brommeren )
Dus de volgende dag weer fris en monter opgestapt om na een stevig engels ontbijt richting Lancaster te rijden  ( pfffffffff wat is die M6 een saaie snelweg ) dus het laatste 100km  maar lekker binnendoor gereden . En dan is Engeland weer MOOI
Vervolgens zijn we dan met de boot " Steam Packet Company "  ( foto 2 ) naar het eiland gevaren.
( duurt toch nog ruim 3 uur die overtocht )  eenmaal op eiland zijn we toen naar Port Erin gereden waar we vooraf een hotel voor de 1e nacht hadden geboekt ( hotel Falcon nest )
De rit daar naar toe beviel ons al bijzonder goed. echt een schitterend eiland en buiten de bebouwde kom geen snelheids beperkingen !!!
Ook het hotel bleek een schot in de roos . Betaalbaar goed eten  en er zaten 2 kroegen in waar het echt iedere avond feest was.  Dus we hebben de rest van ons verblijf ook maar daar geslapen ( foto 3 )
Verder hebben we enkele dagen echt genoten van dit geweldige eiland dat echt wel genoeg te bieden heeft om een week op te verblijven
Wat rijden betreft vond ik mountain  road  geweldig een schitterende weg. Heerlijke snelle bochten. En omdat de TT net gedaan was mocht het publiek ook gebruik maken van deze weg die ze speciaal hiervoor  eenrichtingsverkeer gemaakt hadden.
Dus je kon van beide weghelften gebruik maken om in te halen. . Is wel ff wennen dat je geen tegenliggers kan verwachten . maar zo super dat ik heb 3 keer gereden ben ha ha . ( foto 4 )
Verder heeft het eiland ook nog zat te bieden zoals bv het grootste nog in werking zijnde waterrad van de wereld .
Leuk verslag. :lol:

Issle of man heb ik ook op mijn verlanglijsje staan.
Wil dan wel de TT kijken. :yes6rs:
Greets.

QuattroFrits

Citaat van: pascalsc33 op 01 maart, 2013, 18:38:24
Wil dan wel de TT kijken. :yes6rs:

:shock: De TomTom kijken ?  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker


Issle of man heb ik ook op mijn verlanglijsje staan.
Wil dan wel de TT kijken. :yes6rs:
Greets.
[/quote]

Vergeet in dat geval niet tijdig te reserveren. ( steam packet company en Hotel ) want zelfs na de race
was het nog behoorlijk druk.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.