Frankrijk verplicht fluo voor motorrijders vanaf 2013

Gestart door BMWhub, 13 januari, 2012, 15:32:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Nou had ik toch al een beetje een schurfthekel aan Frankrijk gekregen, maar ze hebben er wel verdomd mooie streken om 'Le motard' uit te hangen. Ik denk er niet aan om een hesje te gaan dragen, dus ik zie wel waar het schip strand. Ik zeg gewoon op mijn beste Frans "Ich habe es nicht gewust ! "  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joepie1958

ik ga eens meten hoeveel reflectie ik op m'n huidige motorjassen heb, de meesten hebben best wel standaard wat reflectie op een textiel-jas :-X

En frankrijk............. een prachtig land maar ze zouden die fransozen eruit moeten schoppen (naar marokko of zo........)
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

QuattroFrits

Citaat van: Joepie1958 op 14 januari, 2012, 21:46:47
ik ga eens meten hoeveel reflectie ik op m'n huidige motorjassen heb, de meesten hebben best wel standaard wat reflectie op een textiel-jas :-X


:shock: Is het dan nu reflectie of is het fluoriserend, het is toch een levensgroot verschil.  :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Busaberke

Nou , da's dan reden nr.3 (behalve het IMO slechte vreten en de arrogante inwoners) om er niet meer naar toe te gaan.  :yes6rs:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Joker

 In 2010 hebben we een paar dagen door de spaanse pyreneeen gereden GEWELDIG  :worship-cool:
wil ik zeker nog eens doen. En ja dan moet je dus echt door Frankrijk als je geen ommetje via Marocco wilt maken  :lol:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

SuzukiLimburg

Het is ook geen probleem om door Frankrijk te rijden. Het is een heel mooi land en zeker de Route Nacional is genieten. Je moet alleen niet stoppen onderweg  :mrgreen:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Joker

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

@Nippon

Citaat van: Busaberke op 16 januari, 2012, 12:23:18
Nou , da's dan reden nr.3 (behalve het IMO slechte vreten en de arrogante inwoners) om er niet meer naar toe te gaan.  :yes6rs:


ik geloof je eet niet zo gekruid  :lol:

je bent meer iemand van de stamppotjes wa.... :mrgreen:


Desmo-devil

Ik was er al bang voor dat dit er aan zat te komen, zal hier ook wel binnenkort komen.  Ik vind het de zoveelste vorm van betutteling. What's next een fluoriserende auto ?? Het wordt langzaam een land van eenheids worsten.
Als het zo door gaat hang ik mijn motorjas aan de wilgen, voor mij is de lol er bijna af.

DeWitte

CiteerFrankrijk stelt fluorescerende motorkleding ook verplicht voor buitenlandse motorrijders   
   
Er is veel te doen in Frankrijk over de fluorescerende hesjes die verplicht gesteld gaan worden voor motorrijders op 1 januari 2013. Motorrijders die hier tegen zijn protersteren dan ook met grote getale en zijn hierin zeer fanatiek. Het was tot op heden nog niet echt duidelijk hoe het er uit gaat zien voor de buitenlandse motorrijders. Het is als volgt: Vanaf 1 januari 2013 moet iedere opzittende van een motor of trike (dus ook de duo passagier) een geel of oranje fluorescerend vest aan met een oppervlakte van minimaal 150 cm2. Het is nu al verplicht om achterop de helm fluorescerende stickers te plakken. De helmfabrikanten springen hier op in, Shark levert bij zijn helmen al een fluorescerende stickerset. De wet gaat voor iedereen gelden, dus ook de buitenlandse motorrijder. Als je hieraan niet voldoet dan riskeer je een boete van € 68,-

In Nederland is er een onderzoek geweest omtrent de fluorescerende hesjes. "Zonder gedegen wetenschappelijk onderzoek is het absoluut zinloos om nu reeds te spreken over een verplichtstelling tot het dragen van fluorescerende kleding door motorrijders. Er is onvoldoende kennis om een dergelijk maatregel op wetenschappelijke gronden te ondersteunen. Er zijn zelfs gronden om aan te nemen dat een verplichte invoering kan leiden tot een schijnzekerheid." Dat is de conclusie van Luitenant-kolonel drs. René van Houtert, universitair docent Human Factors en Veiligheid bij het Ministerie van Defensie.

:roll: :banghead4rv:

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Ik blijf erbij, het slaat nergens op.
Voor en achter een stukje van 10x7,5 cm (dat valt niet eens op) en je voldoet aan de wettelijke eisen.
Zoiets kan toch niet waar zijn ?
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Busaberke

De Franse regering heeft haar voorstel waarin verplicht zou worden gesteld op de motor reflecterende kleding te dragen ingetrokken.
Het voorstel was in strijd met Europese regelgeving.

In het Franse voorstel werd het voor motorrijders verplicht gesteld om kleding te dragen met ten minste 150 cm2 aan reflecterend materiaal. Het voorstel kreeg een storm van kritiek van Franse motorrijders en de MAG, die van mening waren dat het voorstel nergens op was gebaseerd.

Frankrijk staat de laatste jaren flink onder druk van de Europese Unie om het aantal verkeersslachtoffers naar beneden te brengen. Zo zijn het aantal snelheidscontroles geïntensiveerd, evenals de alcohol controles. Voor dat laatste werd het afgelopen jaar verkeersdeelnemers verplicht gesteld ten minste twee alcohol testers bij zich te hebben, daarnaast kwam het voorstel om motorrijders verlicht reflecterende kleding te laten dragen.

Dat laatste voorstel is nu van de baan, terwijl ook de verplichte alcoholtesters in Frankrijk hevig ter discussie staat. De zogeheten éthylotest is sinds 1 juli dit jaar in Frankrijk verplicht, maar omdat de productie achterbleef besloot de regering tot 1 november niet te beboeten.

Omdat de productie nog steeds niet voldoende is en testen moeilijk verkrijgbaar zijn is de handhaving onlangs opnieuw uitgesteld, nu tot 1 maart 2013. Het nut van de alcoholtester staat echter nog steeds ter discussie, waardoor het niet ondenkbaar is dat ook deze maatregel door de Franse regering zal worden teruggedraaid.

bron: motorfreaks.nl

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Sjef

Als het ooit een europese verplichting gaat worden?
Maar dan ook alle fietsers !!!

SuzukiLimburg

Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.