Mijn 2012 trips

Gestart door HD4ever, 04 februari, 2012, 14:25:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

De planning voor dit jaar is weer rond en behalve de regionale ritjes en weekendstrips, gaat het uiteraard alweer terug naar het 'bikers paradise'.  :worship-cool:
Het worden weer veel kilometertjes  :yes6rs:

Mei: 6 daagse trip naar de Harz in Sachen-Anhalt Duitsland.
Juni: 3 daagse weekend trip naar de moezel/Hunsruck streek Duitsland.
Juli: 8 daagse Alpentour naar de Voralberg/Tirol regio in Oostenrijk.
Augustus: 5 daagse tour naar het duizend meren gebied van Mecklenburg- Vorpommmern Duitsland
September: 3 daagse weekend trip naar het Sauerland Duitsland.

grtz HD4ever.  ;)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joker

 :thumbsup: Een verlofkaart van gummi zeker ?  :)
Maar je hebt groot gelijk. als het kan. dan gewoon gaaaaaan  :yes6rs:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

heb je wat info (routes/hotels) naar Sachsen-Anhalt? Daar wil ik met de madam ook nog wel eens naar toe?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

HD4ever

Gummie verlofkaart?  :mrgreen:
Nee hoor, veel overuren in de wintermaanden maken en alles omzetten in verlof levert met inclusief de normale verlofdagen en ADV dagen op jaarbasis z'n 6 weken op.  ;)

Wat een route naar de Harz betreft laat ik de Onroute motorkaart in de Garmin GPS meestal wat moois verzinnen, maar voor een gegarandeerd mooie route rij je als volgt:
Even een uurtje over de autobahn richting Keulen, bij Kreuz Kerpen dan richting Bonn en bij Hennef ( Sieg ) de Autobahn weer verlaten. Vandaar rij je binnendoor naar Siegen. Je blijft dus het riviertje Sieg volgen voorbij aan Eitorf, Windeck en Morsbach. Net voor Siegen rij je bij Freudenberg weer noordelijk richting Olpe, waar je een pauze maakt bij de  mooie Biggesee. ( let op! De brug over de Biggesee ligt er tot midden 2012 uit, dus omrijden )
Vanuit de Biggesee gaat het verder richting Schmallenberg, Winterberg en Medenbach. Vandaar gaat het via Lichtenfels naar de westkant van de Edersee waar je een pauze maakt bij motorpleisterplaats Zundstoff in Hemfurth net voor Kassel.
Je kan dan de volgende dag zuidelijk voorbij aan Kasssel via Witzenhausen naar Heiligenstadt en verder naar Bad Lauterbach im Harz. Nu zit je in de Harz. Circa 5 km voorbij aan Bad Lauterbach passeer je dan het oude 'ijzeren gordijn', en rij je de oude DDR binnen richting Hasselfelde, waar je nog even de Westernstadt Pullman City ( http://www.pullmancity.de/ ) kan bekijken. Daar is altijd wel wat te doen  :yes6rs:
Vanaf dat moment is het alleen genieten van mooie motorwegen, weinig verkeer, veel natuur en zo en dan een stoomtrein die voorbij komt razen.  :yes6rs: Alle info over de mooie motorroutes in de Harz vindt je op http://www2.harzpoint.de/motorrad/harz-motorrad-strecken.html

grtz HD4ever  :mrgreen:

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

@Nippon

6 weken  :shock:


maar dan met je wel veel rijden wil je ze opmaken
je tripjes zijn +/- 10 werkdagen  :twisted:

je moet vééééél langer gaan  :mrgreen:

of meer tripjes  ;)


HD4ever

Citaat van: @Sambal op 05 februari, 2012, 08:48:45
je tripjes zijn +/- 10 werkdagen  :twisted:

Heb al jaren het 'probleem' dat ik mijn verlof niet krijg opgemaakt. Begon dit jaar ook weer met totaal 59 vrije dagen.  :-X
Er is nu een regeling op ons bedrijf dat ik binnen 1,5 jaar mijn verlof moet opnemen, dus dat worden inderdaad nog veel motortrips.  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

die regel geldt voor iedereen, is wettelijk vastgelegd  :yes6rs:

maar eeuh vertel eens over de Harz, waar lijkt het landschap op? Beetje Saurland of meer Schwarzwald?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng


Damn HD, ben jaloers!!  Enne?? niet naar de Superrally??
God Forgives, I Don't

HD4ever

#8
Citaat van: De Sjeng op 05 februari, 2012, 12:39:22

Damn HD, ben jaloers!!  Enne?? niet naar de Superrally??

Wat dacht je dat in Mei in de Harz te doen is? Raad eens  :schater:

Citaat van: DeWitte op 05 februari, 2012, 11:47:44
die regel geldt voor iedereen, is wettelijk vastgelegd  :yes6rs:

maar eeuh vertel eens over de Harz, waar lijkt het landschap op? Beetje Saurland of meer Schwarzwald?

Oh? is dat nu wettelijk? Weet ik dat ook weer! :mrgreen:

In 2010 ben ik bij zeer slecht weer dwars door de Harz gereden richting Sauerland. Wat ik van de Harz heb gezien beviel me beter dan het Sauerland of Schwarzwald. In elk geval rustiger met weiniger verkeer, leuke motorwegen langs riviertjes en kleine dorpen vol met erg veel vakwerkhuizen en soms een leuk kasteeltje. Je moet beslist door het stadtje Stolberg rijden. Dan voel je je direct in de middeleeuwen terug gezet. :twisted: In feite draait de Harz om de 1100 meter hoge Brockenberg van waaruit de dalen in alle richtingen lopen. Juist in die dalen zijn schitterende motorwegen te vinden. Met wat geluk kom je ook nog ergens een van de 25 smalspoor stoomtreinen tegen.  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"