Benzinemotor is beter voor milieu dan elektrisch rijden

Gestart door BMWhub, 07 februari, 2012, 12:57:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BMWhub

Elektrisch rijden levert een veel geringere verlaging van de CO2-uitstoot op dan een doorontwikkeling van de benzinemotor. Dat stelt het Eco-instituut van het Duitse ministerie van Milieu.
De oorzaak hiervan is volgens het instituut de gebruikte energie voor het opwekken van de stroom die elektrische auto's en motoren gebruiken. De CO2-uitstoot van elektrische voertuigen valt pas echt substantieel lager uit als er voldoende extra groen stroom wordt opgewekt.

Uitgaande van de plannen voor de elektriciteitsopwekking berekent het instituut een verlaging van de CO2-uitstoot van zes procent in 2022, wanneer er dan een miljoen elektrische voertuigen in gebruik zijn. De doorontwikkeling van de benzinemotor levert echter 25 procent verlaging van de CO2-uitstoot op, zo stelt het instituut.

Bron: Z24

mijn bron: http://www.promotor.nl/2012/02/02/benzinemotor-is-beter-voor-milieu-dan-elektrisch-rijden/


dus dit geeft hoop dat we nog lang de bezine door de uitlaat naar buiten kunnen blazen :mrgreen:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

SuzukiLimburg

Volgens de informatie die deze week in dee Autoweek staat van verschillende instanties en fabrikanten valt er niet meer heel veel te verbeteren aan de huidige verbrandingsmotoren. Er worden nu nog maar kleine verbeteringen bereikt, dus die 25% lijken me iets te overdreven.

Daarnaast is volgens mij ook al jaren bekend dat de productie van een elektrische danwel hybride auto zoveel extra vervuiling oplevert dat dit gedurende de levensverwachting van de auto niet meer terugverdiend wordt.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

karz

en wat dacht je  van afbraak van die krengen.  Van een Prius kom je straks net zo moeilijk af als asbest.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Ow wat, asbest, onze afgeschreven welvaartsgoederen (tv's, koelkasten, pc's etc) en alle chemisch afval dumpen we nu toch ook met scheepsladingen in Afrika, plek zat nog. Kunnen beste nog een paar duizenden hybrides naar toe. Om vervolgens om ons geweten schoon te vegen, met kerst weer geld bij elkaar lappen omdat kinderen daar met de massa's verrekken vd honger en enge ziektes. En beetje Pvv-ers denken dan, nou dan komen die kiddo's in elk geval al niet meer onze kant op en de slimsten onder die "uitverkorenen" denken zelfs "waar betaal je die verwijderingsbijdrage anders voor wa?:  :-X Dus iedereen blij............ de cirkel is rond....


niet echt dus :-X :-X



ik wil ook een hybride :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Naar Afrika verschepen? Denk het niet. Gezien dde huidige prijzen van metaal, plastic, papier, enz wordt er in Nederland driftig gerecycled. Van een bevriende plasric en papier ophaler in Limburg weet ik dat er containera vol met plastic naar China gaan die het bij ons voor grof geld opkopen om aan hun behoefte te kunnen voldoen.

Geloof maar niet dat dit zomaar in Afrika wordt gedumpt. Wat andere landen doen weet ik niet, maar ook daar zijn ze niet achterlijk. Als ze in afrika geld willen verdienen dan moeten die jochies maar het stort afstruinen naar metalen en plastic. Worden ze nog eens rijk!
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

karz

Citaat van: DeWitte op 08 februari, 2012, 16:52:06
Ow wat, asbest, onze afgeschreven welvaartsgoederen (tv's, koelkasten, pc's etc) en alle chemisch afval dumpen we nu toch ook met scheepsladingen in Afrika, plek zat nog. Kunnen beste nog een paar duizenden hybrides naar toe. Om vervolgens om ons geweten schoon te vegen, met kerst weer geld bij elkaar lappen omdat kinderen daar met de massa's verrekken vd honger en enge ziektes. En beetje Pvv-ers denken dan, nou dan komen die kiddo's in elk geval al niet meer onze kant op en de slimsten onder die "uitverkorenen" denken zelfs "waar betaal je die verwijderingsbijdrage anders voor wa?:  :-X Dus iedereen blij............ de cirkel is rond....


Neemt dus niet weg dat jij als individuele stakker moeilijk (lees duur)  van je Prius afkomt, netzoals Asbest. 
Jij gaat het niet naar Afrika brengen, maar naar de sloop/afvalstraat.   Katsjingg .

Hoe zit het eigenlijk met de durability van die accu's van electro wagens / hybriden ?    Is dat net zoals met je telefoon, dat je na 3 jaar om de 10 km opnieuw moet opladen ? 
Die genoemde actieradius als ie nog nieuw is, zal toch niet eeuwig volgehouden worden, sterker nog met de dag een percentage achteruitgaan ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Citaat van: SuzukiLimburg op 09 februari, 2012, 12:42:32
Naar Afrika verschepen? Denk het niet. Gezien dde huidige prijzen van metaal, plastic, papier, enz wordt er in Nederland driftig gerecycled. Van een bevriende plasric en papier ophaler in Limburg weet ik dat er containera vol met plastic naar China gaan die het bij ons voor grof geld opkopen om aan hun behoefte te kunnen voldoen.

Geloof maar niet dat dit zomaar in Afrika wordt gedumpt. Wat andere landen doen weet ik niet, maar ook daar zijn ze niet achterlijk. Als ze in afrika geld willen verdienen dan moeten die jochies maar het stort afstruinen naar metalen en plastic. Worden ze nog eens rijk!

Metalen en plastic zal het probleem niet zijn bij de hybride, de accu's wel. 
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Gassie

Witte tot en met het dikke gedeelte nam ik je nog serieus maar daar haakte ik weer af.Jij doet hetzelfde als sommige van hun doen dat maakt je dus hetzelfde  :-X
Citaat van: DeWitte op 08 februari, 2012, 16:52:06
Ow wat, asbest, onze afgeschreven welvaartsgoederen (tv's, koelkasten, pc's etc) en alle chemisch afval dumpen we nu toch ook met scheepsladingen in Afrika, plek zat nog. Kunnen beste nog een paar duizenden hybrides naar toe. Om vervolgens om ons geweten schoon te vegen, met kerst weer geld bij elkaar lappen omdat kinderen daar met de massa's verrekken vd honger en enge ziektes. En beetje Pvv-ers denken dan, nou dan komen die kiddo's in elk geval al niet meer onze kant op en de slimsten onder die "uitverkorenen" denken zelfs "waar betaal je die verwijderingsbijdrage anders voor wa?:  :-X Dus iedereen blij............ de cirkel is rond....


niet echt dus :-X :-X



ik wil ook een hybride :yes6rs:
KTM SMT 2011