Alternatief voor Windows Movie Maker?

Gestart door Busaberke, 09 april, 2012, 20:01:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Ik werk wel eens met Windows Movie Maker om filmkes in elkaar te knutselen, maar deze accepteerd de MPG bestanden van mijn Sony handycam niet.  :(
Dit schijnt volgens diverse fora een bekend probleem met Movie Maker en MPG bestanden te zijn.
Een update van de CODEC pack helpt niet.
Als ik de bastanden converteer naar een andere extensie, verlies ik te veel beeld kwaliteit.
Heeft hier iemand ervaring met een ander gratis programma dat geschikt is voor montage van MPG bestanden?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Toledo

Ik gebruik Ulead Videostudio SE , dit is ooit bij mijn Sony handycam geleverd.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

HD4ever

Datzelfde probleem had ik ook bij aanschaf van een echte kamera. Tientallen codec installaties later was ik nog niets verder.  :dunno:
Om Mpeg4 ( 720P of 10801files ) te bewerken zul je toch een legale versie moeten kopen.
Ik gebruik 'Magix-foto & video op CD en DVD'. Kost nog geen €50,- en dan heb je ook wat. Eenvoudig te leren en gratis helpdesk forum voor de nono's die er echt niet uit komen. Verder erg veel effecten en overgangen in het programma en toegang tot een online muziek server. Je kan je bewerkte film direct opslaan als PC show, DVD, TV show of online plaatsen.  :yes6rs:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

R-yen

Sony vegas  :yes6rs: (niet gratis, maar na verschillende geprobeerd te hebben hierbij gebleven)

Busaberke

Bedankt voor de reacties. Ik ga dan maar eens op zoek naar een van de aangeprezen programma's.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009