Even mezelf voorstellen ..cardanfreak

Gestart door cardanfreak, 17 mei, 2012, 18:38:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cardanfreak

Hallo allemaal.
Heb me aangemeld op dit forum.
Mijn naam is cardanfreak en jullie zullen begrijpen dat ik een motor rij zonder ketting.
Leeftijd is: 55 net voorbij en ik hoop dat we samen een mooie tijdsbesteding op dit forum zullen hebben.
Sportieve groet, cardanfreak  :worship-cool:

d'r Blieje

Welkom!
Heb ook sinds 4 weken de ketting (weer) vaarwel gezegt.
Blieve lache...8)

m@rtijn

Welkom Cardanfreak op leeftijd!!

Maar wat rij je dan??
off-line

Suzuki-Babe

or anyone who says that women can't drive: Eat my dust!

Toledo

Welkom @ MFL met je cardan, ik heb er zelf ook een  :yes6rs:
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Motzippaldy

Welkom@MFL   Ik heb ook een cardan maar niet op de fiets   :mrgreen:
Proud on the South  

DeWitte

Cardan is voor tractors  :mrgreen:


Welkom @MFL :cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

welkom :cool:

Ketting is veur vrouwluuj  :lol:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Joker

Welkom. en inderdaad  een ketting zet je op een zaag.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Welkom, als ik zo zou heten zou ik direct mijn naam laten veranderen, welke ouders noemen hun kind nou Cardanfreak, ik zou deze naam als nickname op een forum gebruiken.  :mrgreen:
Is het je voornaam of je achternaam, of is het Cardan Freak als voor- en achternaam  :-X

Grapje, nogmaals welkom Kees.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

betay

ik vermoed dat ik me nu op glad ijs ga begeven, maar wat zijn nou eigenlijk voor- en nadelen van cardan ten opzichte van ketting?

Welkom uiteraard!! :D

HD4ever

Welkom Cardanfreak !!  :thumbsup:

grtz HD4ever...( zonder ketting of cardan !)
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joepie1958

Welkom, hier nog een cardan-man met tractor!! en idd. ketting is voor vrouwen (mijn vrouw heeft ook zoiets op haar motor en af en toe moet ik zorgen voor smering, ze kan dat wel zelf maar weet dat ik dat leuk vindt -not-)
Maar ik ben wel nieuwsgierig naar de motor waar je die cardan aan hebt zitten, post eens een foto :yes6rs:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

cardanfreak

Hoi allemaal.
Allereerst bedankt voor het warme welkom. En voor de nieuwsgierigen onder jullie... ik rijd een Beemer R 1100S met veel Wunderlich materiaal. Vandaag nog nieuwe bandjes erop laten leggen voor weer een hoop kilometers rijplezier. Vrouwtje rijdt ook een cardanner en wel een Shadow 750 van 2 jaartjes oud/jong. Samen rijden we heel wat af bij goed weer. Ja ja, een mooi weer rijder  :yes6rs:.
Hoop dat jullie beeld nu wat duidelijker is  :D  :worship-cool:.
Groet, Cardanfreak.

Joker

Citaat van: betay op 18 mei, 2012, 16:21:01
ik vermoed dat ik me nu op glad ijs ga begeven, maar wat zijn nou eigenlijk voor- en nadelen van cardan ten opzichte van ketting?

Welkom uiteraard!! :D
"Nadelen" van een ketting, onderhoud. regelmatig smeren en op spanning houden, slijtage. naar gelang de rijstijl en onderhoud moet je ketting en tandwielen tussen de 10 en 30 000 km vervangen
"voordeel" het vreet minder secundair vermogen.
Voordeel cardan. je hebt er geen omkijken naar afgezien van de cardanolie verversen. gaat heeel lang mee zeker 100000 km ( pechgevallen daargelaten)
Nadeel . kost wat secundair vermogen, en je hebt nagenoeg geen zicht op slijtage. kan dus onverwachts stuk gaan.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.