Gargellen.
We hadden het plan opgevat om op met 3 man sterk op Zondag 3 Juni om 08.00 uur te vertrekken maar omdat het toen wel heel hard regende hebben we nog maar een kopje leut genomen.
Aangezien het niet echt beter ging uitzien zijn we toen om half 9 toch maar opgestapt
( uiteraard met de regenoverals aan ) Op zich vind ik het nog niet eens zo heel erg om door de regen te rijden maar ik vond het ook niet erg toen het 300 km later eindelijk droog werd.
Dus bij de volgende tankbeurt het regenpak uit getrokken en verder. We moesten toen nog ruim 400 km en die verliepen op de laatste 30 km na gelukkig droog en zo nu en dan zelfs lekker zonnig
Rond 5 uur kwamen we aan op onze bestemming Landal Green parks in Gargellen Oostenrijk De ontvangst was hartelijk en in het Nederlands. Het “huisje” zag er heel netjes uit en was van alle gemakken voorzien, De motoren konden gestald worden in de parkeergarage onder het “huisje”
Nadat we alles hadden uitgepakt hebben we de omgeving nog wat verkent en zijn we gaan eten ( met wat halve litertjes uiteraard ) en die hakken er goed in na een hele dag rijden ha ha .
Op maandag wilden we eigenlijk niet gaan rijden omdat er echt heeeeeel slecht weer voorspelt was. Maar toen de regen rond 12.00 uur overging in motregen besloten we het er toch op te wagen. En na een half uur reden we in het dal zelfs in de zon
( het park ligt op 1400 meter hoogte ) Heerlijk wat gezwierd en de stemming zat er goed in totdat rond 15.00 uur het “noodlot” toe sloeg. We reden met een gangetje of 60 over een doorgaande weg toen ik een hoop banden gepiep achter me hoorde, 1 sec later voelde ik een ferme tik tegen mijn achterwiel en weer een seconde later het typische geluid van een motor die over het asvalt schraapt. Een paar meter verder op had ik mijn motor gelukkig weer in bedwang en kreeg ik de kans om eens te kijken wat er nu eigenlijk gebeurd was.
Één van mijn medereizigers lag met zijn motor op de weg. Kennelijk is hij in een moment
Van onoplettendheid achter op mijn achterwiel gereden.
Zelf had ik geen schaden ( op een scheve nummerplaat en een gebarsten nummerplaat houder na ) Gelukkig mankeerde mijn medereiziger ook niks. Maar zijn Fireblade was een ander verhaal. De hele Kuip lag er naast. Verder de nodige krassen en deuken.
We hebben nog even geprobeerd om het ding weer rijklaar te krijgen maar dat was ijdele hoop omdat de metalen verbindingstukken tussen de kuip en het balhoofd ook gebroken waren. We hebben hem toe bij een autogarage geplaatst en we zijn met onze maat achterop terug naar Gargellen gereden om daar maar te gaan bellen met de verzekering ( ANWB )
Toen bleek ook nog dat er geen vervangend vervoer mee verzekerd was. Dus zat er voor onze maat niets anders op dan met de trein naar huis te reizen. Hetgeen hij dan ook op woensdag gedaan heeft. ( vanaf Bludenz in één ruk naar keulen en daar overstappen naar aken.)
Omdat we dinsdag toch niet met 3 man aan de telefoon konden hangen hebben we op die dag met zijn tweeën nog een aardige rit naar Zwitserland gemaakt. Lekker binnendoor gereden.
Op de terugeg kamen we op de Flexenpas in zeer dichte mist terecht ( of waren het wolken ? )
Je kon werkelijk geen 10 meter vooruit kijken. En dat is toch echt wel link op zo’n pas.
Wachten had echter volgens mij ook geen zin en aangezien we toch al op het hoogste punt waren zijn we stapvoets afgedaald. Een paar km verder was het zicht dan ook weer normaal.
Hierna werden we nog even op een fikse bui getracteerd. Maar ok. Dat hoort er nu eenmaal ook bij.
Woensdag hebben we via wat leuke omwegen Inssbruck bezocht het weer zat ons weer mee In inssbruck hebben we nog even in de zon op een terrasje gezeten. Pfffff daar is genoeg te zien. En dan bedoel ik niet het “gouden” dak uit de Habsburg dynastie dat ik eigenlijk wilde fotograferen. Want uitgerekend dat pand stond natuurlijk in de steigers. ( heb ik weer ha ha )
Donderdag
Op donderdag ging de silvretta pas open. Dus hebben we die gereden. Al die haarspeldbochten zijn leuk om weer eens te doenmaar ze zijn eigenlijk niet zo mijn ding.
Bovendien was het op donderdag druk omdat het een feestdag was.
We zijn dan ook snel doorgereden naar het Kaunertal daar was het veel minder druk en echt heel mooi om te rijden. Aansluitend nog even de gletcher strasse genomen. Weer haarspledbochten maar veel mooier om te rijden omdat die veel verder uit elkaar lagen dan op de Silvretta. Met daar tussen in mooie glooiende bochten.
Boven op de pas ( 2750 m ) lag nog een flink pak sneeuw. Toch altijd een vreemde gewaarwording als het in het dal 25 graden is en een poosje later sta je dan in de Sneeuw.
Vrijdag reden we naar de Bodensee waar we maar even gebleven zijn omdat de lucht er wel erg onheilspellend begon uit te zien. Helaas waren we niet op tijd weg en werden we flink gesopt.
Zaterdag hebben we nog uitgebreid ontbeten om daarna de boel in te pakken en de thuisreis te aanvaarden. Die verliep voorspoedig en droog. Rond 17.30 was ik dan ook weer thuis en kon ik terugkijken op een al met al geslaagde trip. In totaal hebben we ongeveer 2700 km gereden
De motor heeft gedaan wat hij moest doen. Gewoon lekker gedraaid. Op de snelweg bleek hij zelfs opvallend zuinig te zijn. Met 6 liter op de 100 km bij een gangetje van 140 /150
Thuis heb ik een ¼ litertje olie bijgevuld en ook dat is heel netjes voor een 1150er BMW
Onderstaand nog wat sfeerfototjes