regen etc.

Gestart door betay, 19 juli, 2012, 12:28:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

betay

Hi mensen,

Effe een stomme vraag(denk k)

Ik wil niet een standaard 'mooi-weer' rijder worden. Onder andere omdat dit volgens mij niet gaat in het Hollandse natteland. Maar ik vroeg me af, is regen überhaupt slecht voor de motor?

Daarnaast, wat kun je het beste doen als je de motor in de regen hebt gehad? zelf laten drogen of afdrogen met een doek?

Wanneer ik de motor poets, hoor ik sommige mensen praten over droog hem af met een krant of speciaal soort papier, anderen zeggen een handdoek(zacht) en weer anderen zeggen laat hem gewooon opdrogen. Wat vinden jullie? En waarmee kan ik hem het beste poetsen??

Misschien beetje overbodige vragen maar heb 2 nieuwe schoonheden hier staan en wil ze graag zo houden :mrgreen:


Ik zal vandaag of morgen ook de foto's plaatsen.

Gr.

Tim

De Sjeng

Wat ik meestal doe als ik in de regen gereden heb. (en ik ben thuis)

-afspuiten met lucht (compressor)  vooral om geen roest op de "moeilijke" plekjes te krijgen.
-laten opdrogen
-poetsen met vulcanet doekjes (uitvinding vd eeuw, scheelt enorm veel tijd en moeite)
-soms "gevoelige" plekjes inspuiten met wb40 (o.a schroeven/boutjes waar water blijft staan enz)
God Forgives, I Don't

BMWhub

Hallo Betay

De motor gewoon laten drogen na een rit door een regenbui, als je deze zou droog vegen heb je kans dat je het lakwerk beschadigd. Want door het water komt er opspattend vuil op je motor en dat schuurt als je deze droog zou vegen.

Je moet wel wat meer aandacht besteden aan het smeren van je ketting, want hier wordt de vettigheid eerder vanaf gespoeld bij nat weer.

En als je je fiets gepoetst hebt gewoon droog vegen met een zeem

Veel plezier met poetsen en als het zover is laat het weten dan mag je de mijne ook poetsen.
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

karz

Ik veeg alleen het zadel af, als ik de rest ook zou moeten doen, dan ga ik nooit meer in de regen rijden.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

d'r Blieje

Na een natte (woon-/werk-) rit gaat de motor de garage in. De volgende dag gaat hij er weer uit.
Met alle water op de weg komt er ook veel zand mee omhoog. Je wil dit echt niet over je lakwerk wrijven!
Dus wil je hem drogen zul je hem eerst moeten wassen...

Lakwerk kan best tegen regen. Het blok is warm en zal vanzelf drogen. Omdat regenwater zacht is zal er ook weinig kalk achterblijven. En anders was je dit bij de reguliere wasbeurt er van af.

Biemertje weet dat hij op zaterdag verwend wordt: Wassen EN drogen.



Dus
Blieve lache...8)

DeWitte

ik poets/was/droog de KTM 3 of 4 keer per jaar, als ik heel veel zin en/tijd heb. Of hij reinigt zich bijna zelf zoals vandaag tijdens een #$%^&* klote regenbui. :?
zonder drogen dan, dat doet ie maar (van-)zelf.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

idd 4x max per jaar na een dag stoort 't me weer dat 't alu blok wit uitslaat  :evil:
tis net een bleekscheet met een schimmel infectie  :-X
dus gaat er weer een lik vet op de brommer  :yes6rs: wordt 't weer mooi donker  :naughty:
alleen de Akront velgen die poets ik vaker (blank alu) met neverdull
de meeste bouten zijn vervangen door RVS of verzinkte 

SuzukiLimburg

Een motor is om mee te rijden, niet om te poetsen. Droogt vanzelf allemaal op.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

betay

haha te gek jongens,

fijne reacties en sommigen met de nodige korrel zout;)

Bedankt in ieder geval voor de reacties en ga zeker die vulcanette doekjes proberen.

Ga eens kijken of ik mijn nieuwe schoonheden kan 'posten'..

tot lezens.

Desmo-devil

gewoon laten drogen, en als het vuil is poetsen met veel water en een beetje shampoo