Me noe nondeju

Gestart door DeWitte, 20 juli, 2012, 08:03:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Kom ik thuis ligt er een frans talige brief van de "Zone de Police Stavelot-Malmedy dat mij, ja mij of all people :shock: :yes6rs: verweten word te snel te zijn gereden op de Rue des Tchènas, Robertville 4950 Waimes. Ipv de geachte 50 zou ik er 88 hebben gereden bij wegwerkzaamheden, ze hebben er zelfs een foto van. :shock: Althans dat maak ik met mijn gebrekkige Frans kennis er uit op :? Of ik een formulier wil invullen en retouren naar Verviers, er wordt zelfs gevraagd in welke taal ik me wil verantwoorden voor het gerecht.  :-X

Ja me noe vraag ik het je, als zelfs de Belschen (Waalen in dit geval zelfs) processen beginnen uit te delen in de Ardennen, wat moet je dan nog  :dunno: voor mij was deze streek de laatste vrijhaven om eens ongestoord en rap te kunnen gassen :roll: Mijn speeltuin voor de laatste 29 jaar is niet meer :cry: Dat is net alsof je kids hun bal afneemt, op pop. Ik ga stil in een hoekje zitten huilen om deze wetenschap

Ondertussen reageer ik uiteraard nergens op, stuur me maar een brief in mijn moedertaal (ut Eeser-plat :lol:) Ondertussen weet ik nergens van. Dat doe ik zo met alle buitenlandse protocollen, meestal na 2 x (althans bij de duitsers en onder de 70 euro staken die hun briefwisselingen en incasseren ze ook niet in Nederland, weet ik uit goede bron) Of ze moeten je staande houden en terplekke gaan na trekken ;) dan mag je hopen dat je de creditcard bij hebt :?

Maar jullie zijn gewaarschuwd, die stomme belschen hebben een flitskast aangeschaft.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Toledo

Kijk maar uit, in Marokko hebben ze ook al flitskasten



BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

karz

Hmm ben eens benieuwd idd , of je daar nog wat van hoort.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

@Nippon

Nu weet je dus ook waarom de 2 Harley's zo traag reden  :mrgreen:


DeWitte

Citaat van: @Sambal op 20 juli, 2012, 09:26:16
Nu weet je dus ook waarom de 2 Harley's zo traag reden  :mrgreen:



Nee dat was/is 20 km verder.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Het is toch niet normaal, om met dergelijke snelheden te rijden :oops:, ik heb daar geen enkel respect en begrip voor :-X  om op zulks een leeftijd tekeer te gaan, wanneer dringt het tot iemand door, dat het totaal onverantwoordt is, dit kun je echt niet maken Hub :lol:, ik heb de laatste 10 maanden geen bekeuring meer gehad.










p/s auto,s en motoren op de naam van mijn vrouw gezet :-X :oops: :yes6rs: :lol:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Joker

Mij hebben ze jaren geleden op het Belsj ook eens aangehouden omdat ik te hard had gereden bij wegwerkzaamheden.
Aangezien dat ook in Wallonie was verstond ik natuurlijk geen snars van wat de Champetters mij vertelden  :dunno:
In gebrekkig Engels werd mij toen duidelijk gemaakt dat ik dan maar even een verklaring moest schrijven en ondertekenen.  Dat moest ter plekke.  Dus heb ik mijn verklaring aangegeven dat ik was aangehouden. Maar dat ik geen Flauw idee had wat de reden daarvoor was. en dat de dienstdoende
agenten gezien hun gebrekkige talenkennis  mij dat ook niet duidelijk konden maken  :lol:
Uiteraard alles in het Nederlands, En wat denk je ?  Nooit meer iets van gehoord. :schater:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

HD4ever

Citaat van: DeWitte op 20 juli, 2012, 08:03:27
Of ze moeten je staande houden en terplekke gaan na trekken ;) dan mag je hopen dat je de creditcard bij hebt :?

Niks creditcard !!! gelijk in het cachot gooien die criminele hardrijders !!  :yes6rs:  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Citaat van: HD4ever op 20 juli, 2012, 17:16:18
Citaat van: DeWitte op 20 juli, 2012, 08:03:27
Of ze moeten je staande houden en terplekke gaan na trekken ;) dan mag je hopen dat je de creditcard bij hebt :?

Niks creditcard !!! gelijk in het cachot gooien die criminele hardrijders !!  :yes6rs:  :mrgreen:

Vind ik ook, hoef ik ook geen creditcard aan te schaffen.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joepie1958

stuur ze maar een briefje dat je idd. 5 mijl te hard hebt gereden, want daar mocht je toch 50 miles/hour rijden?, met aftrek van 3 mijl afwijking kom je op een overschrijding van 2 mijl, moet niet zo duur zijn voor een portie lol :worship-cool:
In Franstalig Belgie zijn de borden toch in miles dacht ik :yes6rs:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Desmo-devil

ik heb ervaring met het niet betalen van boetes in "t Belsch. Gewoon blijven terug sturen met onbekend op dit adres. Ik ben uiteindelijk bij verstek veroordeeld door de rechtbank in Tongeren en heb vervolgens weer nergens op gereageerd. Dit was in 2009 en tot op heden heb ik niets meer gehoord !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik las trouwens een stuk in de Motoplus van Juni over de veranderde regels in Europa wat betreft het betalen van boetes in het buitenland en wat schets mijn grote verbazing staat er een grote foto boven met mijn kop erop, was het weer die foto die destijds in De Limburger op de voorpagina stond met mij als stralend middelpunt. Ik gelijk die redacteur gebeld met de vraag hoe ze aan die foto komen en dat ik er niet blij mee was dat deze foto me blijft achtervolgen. Hebben ze die van de Duitse Polizei gekregen. Ik kwaad omdat ik geen toestemming gegeven had, maar was uiteraard niet meer terug te draaien. Ik zeg nou dan verwacht ik op zijn minst een gratis abbonement voor een jaar en jawel hoor  hahhah  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: sukkels

Joker

 Ik denk ook niet dat ze je van je bed komen lichten als je nergens op reageert
maar het nadeel van dit digitale tijdperk is wel dat dingen heeeeeel lang geregistreerd blijven staan.  en er veel databanken met elkaar gelinkt zijn.  Dus wat,  als ze je een keer aanhouden op het Belsj en je gevevens invoeren  :dunno:. Of je vertrekt een keer op vakantie vanf Brussel  :dunno:.
Ik zou er geen erg gerust gevoel bij hebben. 
We hebben eigenlijk een insider nodig die weet hoe het werkt en weet wat de vervolgstappen zijn.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

SuzukiLimburg

Insider hebben we niet nodig, we gebruiken de Witte gewoon als proefkonijn.
Dus Witte...nergens op reageren en volgend jaar via vliegveld Brussel op vakantie.
We horen tegen die tijd wel hoe hoog de borgsom is als ze je vastgezet hebben  :twisted:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Timeeh


Joker

Prima plan  :thumbsup: We kunnen evt bij elkaar leggen voor een ticket Maastricht - Brussel
vooralsnog denk ik dat een enkele reis volstaat.  :yes6rs:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.