Hein Gericke Duitsland ook in de problemen

Gestart door DeWitte, 10 augustus, 2012, 14:35:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Na de problemen in Groot Brittanië heeft ook Hein Gericke in Duitsland een zogenaamde "erleichterung der Sanierung von Unternehmen (ESUG)" ingediend, een soort surceance van betaling. Hierdoor krijgt het concern tot begin november 2012 de tijd orde op zaken te stellen. Volgens het management is deze aanvraag een gevolg van de nieuwe failissementswetgeving in Duitsland en is dit een bewuste keuze om Hein Gericke en haar 67 Duitse winkels een gezonde toekomst te kunnen geven. In 2010 vierde het bedrijf nog haar 40-jarige jubileum. Oprichter Hein Gericke verkocht het bedrijf zelf al in 1987. In Duitsland kwam concurrent Polo recent ook al in de financiële problemen, maar recent werd hier een doorstart voor aangekondigd

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

stja... hééél soms kom ik er wel eens als ik me verveel/verdwaal  :roll:
heb er nooit veel volk gezien  :?
in Trier heb ik eens iemand z'n nagel zien veilen (mooie meid trouwens)  :yes6rs:
zeker opengehaald met dozen uitpakken  :mrgreen:

HD4ever

Er is toch helemaal geen markt meer voor 3 mega bedrijven en tig filialen in de motorkleding branche. Dat hele klanten bestand is toch aan het vergrijzen en er zijn dadelijk meer 'afstappers' dan 'opstappers'.  :mrgreen:
En al dat 'grijs' motorvolk heeft de kast toch allang volhangen met allerlei meuk, dus daar hoeven ze zich niet rijk aan te rekenen.  :-X
Alleen de sterkste gaat dit overleven, en dat zal straks waarschijnlijk Louis zijn.
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Citaat van: HD4ever op 10 augustus, 2012, 17:13:07
En al dat 'grijs' motorvolk heeft de kast toch allang volhangen met allerlei meuk,

Waarom altijd ik ??  :mrgreen:

En blijf eens uit mijn kast.  :yes6rs:


Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

karz

Of de webshop wint aan terrein, en er kunnen wel een paar filiaaltjes weg..
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

HD4ever

Citaat van: karz op 11 augustus, 2012, 11:13:43
Of de webshop wint aan terrein, en er kunnen wel een paar filiaaltjes weg..

Denk ik niet. Schoenen,helmen, Handschoenen, jassen en zeker ook leren spullen die op de man/vrouw gedragen worden, willen toch graag gepast en bekeken worden voor de aanschaf. Dat moet nu eenmaal perfect zitten.
Voor accesoires of universele spullen is dat een andere zaak. Dat past vaak wel af fabriek.
En welke Nederlandse webshop verkoopt kleding in maat 29U of 32S ? Ze kennen hier in de online shop vaak alleen maar de maten L,Xl en XXL.  :(
Daar kunnen ze hier nog wel wat van die Duitsers leren! Die gebruiken 3 maat tabellen i.p.v eentje  :yes6rs:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joker

 Ik kom eigenlijkook nooit bij HG of Polo. bij Louis loop ik wel eens binnen en vaak blijft dan toch wel wat aan je vingers plakken.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

karz

Citaat van: HD4ever op 11 augustus, 2012, 11:45:20
Denk ik niet. Schoenen,helmen, Handschoenen, jassen en zeker ook leren spullen die op de man/vrouw gedragen worden, willen toch graag gepast en bekeken worden voor de aanschaf. Dat moet nu eenmaal perfect zitten.
Voor accesoires of universele spullen is dat een andere zaak. Dat past vaak wel af fabriek.

En welke Nederlandse webshop verkoopt kleding in maat 29U of 32S ? Ze kennen hier in de online shop vaak alleen maar de maten L,Xl en XXL.  :(
Daar kunnen ze hier nog wel wat van die Duitsers leren! Die gebruiken 3 maat tabellen i.p.v eentje  :yes6rs:

ehm, ik heb het over hun eigen webshop.  En passen kun je (nog) overal.  Waar je past hoef je niet te kopen.
Zat volk dat in de winkel past en op ebay koopt.

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

QuattroFrits

Ik kom zelf wel het meest bij Hein Gericke, het meeste wat ik heb komt daar vandaan.

Maar ik hoor bij die grijzen die ongeveer alles hebben.  :yes6rs:

Ik loop af en toe eens bij Hein G. binnen om te kijken of ze niets nieuws hebben, dat doe ik ook bij Louis, alleen bij Polo kom ik zelden of nooit.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

#9
dus je heet eigenlijk Hein  :mrgreen:

gaat iemand wel eens naar FCMoto  :roll:
heb daar m'n Shoei gekocht, bevalt me beter dan die rukhelm van schubie
staat me ook beter  :mrgreen:

QuattroFrits

Citaat van: @Sambal op 12 augustus, 2012, 10:59:42
gaat iemand wel eens naar FCMoto  :roll:

Nooit van gehoord.  :oops:
En waar moet die ergens liggen ?  :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.


QuattroFrits

Brengen hoeft niet echt, mag wel.  :mrgreen:

Ik ga er in ieder geval eens kijken, ligt ook al ongeveer naast de deur.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

SuzukiLimburg

Ik vind het geen verrassing van HG. Motorzaken in Duitsland hebben blijkbaar besloten om allemaal naast elkaar te gaan zitten in dezelfde straat, waardoor vergelijken erg makkelijk is geworden. HG komt al een tijdje te kort wat mij betreft en ik kom dan ook al een tijdje liever bij Louis.

Ze zouden er slim aan doen om de motorzaken wat meer te verdelen in plaats van naast elkaar proberen elkaar kapot te concureren.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Joker

 Ik denk niet dat het verder uit elkaar leggen van de winkels meer winst op levert
tegenwoordig googelt toch eerst iedereen voodat hij - zij gaat shoppen.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.