Hoofdmenu

helmen

Gestart door nicky, 14 augustus, 2012, 19:43:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nicky

Hallo allemaal kan iemand mij mss advies geven over een goede helm ik rij een xjr 1300 het probleem is zelfs met oordoppen heb ik last van m,n oren mss dat iemand hier ook ervaring mee heeft of een oplossing ...... motor verkopen is geen optie  :D :D :D :D

QuattroFrits

Het is maar wat je wil uitgeven.
Ik heb een Schuberth C3 en ben er zeer tevreden over, ook wat geluid betreft, maar die zit dan ook dik over de 500 euro.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

tsja, welke oordoppen en helm gebruik je en wat bedoel je met "last"?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Heb een Schuberth S1 en rij nooit met oordoppen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

ik heb geen dure helm...een HJC of zoiets van iets over de 250 euro (wel afgeprijst gekocht) en zonder oordoppen is het geluid te verdragen....lange stukken autoweg boven de 140 is het wel aan te bevelen oordoppen te gebruiken maar dat ligt ook aan het schermpje wat je hebt..mijn motor is een naked zonder scherm of ruitje..

Wat mij verteld is dat een systeemhelm doorgaan meer geluid geeft dan een vaste helm....en dat kan ik beamen na eeen en andere helm geprobeert te hebben..

Mijn vorige helm, een lazer systeemhelm, gaf op de thunderace meer geluid dan de hjc nu op de naked..de thunderace had wel een ruitje en volle kuip...

je XJR1300 is ook een naked..,.dus ik neem aan dat je geen ruitje hebt of een klein...dan zou ik of goede oordoppen aanschaffen of een duurdere helm zoals zo'n schubert...

tenminste...mijn opinie
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

De Sjeng

Toughen Up..... :yes6rs:

Ik heb gewoon een ordinaire pothelm(wel gekeurd) nergens last van(zit wel achter een gigantische kuip)
God Forgives, I Don't

R-yen

Zowel met mijn otoplastieken als de universele alpine oordoppen een zee van stilte, zelfs achter het als zeer turbulent beschouwde KTM adventure ruitje.. Gebruik ze eigenlijk alleen bij langere ritten.

QuattroFrits

Ik gebruik dus nooit oordoppen, ik kan die dingen helaas ook niet verdragen.
Op het werk heb ik ook otoplastieken, maar ook die gebruik ik nooit, ik gebruik daar een goedkoop beugeltje met van die dopjes eraan die in je oren moeten, maar ik leg ze er tegenaan.
En zelfs dan heb ik nog last van mijn flappen oftewel oren.  :mrgreen:

Met de C3 gaat het prima zonder al die troep in of aan je oren.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

m@rtijn

ik heb op maat gemaakte oordoppe (±€100) van zacht materiaal, dat bevalt perfect!
Maar desondanks vind ik mijn helm (probiker) inderdaad niet zoooo stil...Het is een systeemhelm en daar zit al eerste probleem en ook nog een blauwetand aan zijkant en dat is tweede probleem.

Een intergraal helm (van beter merk) zonder uitsteeksel is absoluut de stilste oplossing...of een C3 Systeemhelm van Schubert, schijnt wel redelijk stil te zijn...

Of veel masturberen, daar wordt je ook doof van en dan heb je nergens meer last van :mrgreen:
off-line

Toledo

Ik rij met aangemeten dopjes , want ik heb al een gehoorbeschadiging. ( het meeste last van als m'n vrouw wat zegt) . En ik wil het niet erger maken dan het al is, het is nog niet schrikbarend ,maar toch . Als helm heb ik een Nolan N103 met n-Com systeem.  En dat is niet bepaald de stilste helm. Ik heb onder de binnenvoering van de helm op plaatsen wel tape aangebracht, om zoveel mogelijk geluid bij m'n oren weg te houden.
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Desmo-devil

Ook ik heb een  kleine gehoorbeschadiging overgehouden aan 30 jaar motorrijden. Ik rij al zeker 5 jaar met oordoppen en ik kan niet meer zonder. Als ik ze vergeet draai ik resoluut om, om ze te halen. Vooral de gevolgen van windruis in joren moet je echt niet onderschatten, ik raad iedere motorrijder aan om met oordopjes te rijden. Ik gebruik gewoon die gele wegwerp gevallen, en die doen het perfect.

SuzukiLimburg

De vraag was eigenlijk voor een goede helm, niet of je wel of niet met oordoppen moet/kan/wil rijden.
De Schubert kan ik ook aanbevelen. Die van mij was niet zo duur, die is in bruikleen  :D
Maar het maakt een enorm verschil in alle opzichten of ik de Schubert systeemhelm gebruik of mijn integraalhelm. die sluit gewoon niet goed af langs de kin, nek en oren.

Desondanks rijdt ik toch met oordoppen in als ik met de motor naar eindhoven ga om te werken, aangezien het een uur lang snelweg is.
Oordoppen zijn dan toch wel prettig.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

@Nippon

#13
een goeie helm is een die lekker zit  :roll:
een stille helm is van zoveel factoren afhankelijk
je lengte, rij je naakt, je oorsmeer, rij je alleen, met of zonder tanktas, een hoge col of zonder col   :yes6rs:.
De fijnste helm die ik had was een schuberth "Sprint R" maar deze maken ze niet meer  :cry: de meest rukhelm was de C2 van 't zelfde merk  :? ik wou 'm nog in Duitsland bij schuberth door de ruit gooien  ???
Ik heb nu een witte Schoei "Raid II"  :thumbsup:
staat goed bij m'n witte tanden  :mrgreen:

dus koop maar oordoppen, gewoon proberen wat 't lekkerst zit  ;)
tis net als bij vrouwen  :mrgreen:

evanmaanen

Ik heb een tijdje terug een proefrit gemaakt op een fjr en wat mij opviel was de enorme turbulentie, als was het dat iemand achter op zat en mij constant met een stok op de helm zat te slaan. Het verstellen van de ruit maakte wel wat verschil, maar het lawaai bleef zeer onaangenaam. Reden voor mij om de motor niet te kopen. Achteraf gezien had ik misschien een andere ruit moeten proberen want ik vind het nog steeds een van mooiste motoren. M.a.w. je kunt de oplossing zoeken in een andere helm, maar ik vermoed dat het probleem eerder met de ruit en turbulentie te maken heeft dan met jouw helm. Dit, ondanks het feit dat een helm best enig invloed kan hebben op lawaaireductie.

Eef