Tour Tactiek ?

Gestart door TTigertje, 07 november, 2005, 20:48:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TTigertje

Citaat van: "Speedtwin"Ben in het bezit van een GPS systeem

Ja dat kennen we ondertussen wel :oops:

heb ff genoeg van die pratende sigarenkistjes :roll:

wil gewoon "ouderwets" sturen in groepen waarin de deelnemers het enigste doel hebben om "gezamelijk" een tochtje te maken......

Deels ligt dat aan de voorrijder, route, discipline en bovenal de "wil" om samen te rijden....... :oops:

"Samen uit, samen thuis!"
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

rvs_gps

CiteerSpeedtwin schreef:
Ben in het bezit van een GPS systeem


Ja dat kennen we ondertussen wel  

heb ff genoeg van die pratende sigarenkistjes  

wil gewoon "ouderwets" sturen in groepen waarin de deelnemers het enigste doel hebben om "gezamelijk" een tochtje te maken......

Deels ligt dat aan de voorrijder, route, discipline en bovenal de "wil" om samen te rijden.......



GPS,kompas,kaart of wichelroede  :D het gaat om "het rijden". Zelf rij ik om te rijden en niet om te puzzelen :lol:
Ik heb zeer goede ervaring met groepen van plm 6 tot 8 personen waarbij ik als voorrijder fungeer.
Gewoon lekker sturen en alleen op de weg letten en niet op de gps of  kaart of wat dan. Dat is 100% genieten van de rit.

Bied me dan ook graag aan als voorijder, routes heb ik genoeg. Leuke mix van Eifel en Ardennen je zegt het maar.
Op deze manier kun je ook groepen maken waarbij je snelle en langzame deelnemers in aparte groepen laat rijden zodat iedereen aan zijn trekken  :oops: komt. Zo krijg je tenminste geen gefrusteerde mensen "het ging veel te hard (of te langzaam)

TTigertje

Doe ook regelmatig m'n best als voorrijder....

Maar kan ook heerlijk genieten erachter.....

Kom ik (misschien) ook nog eens op "andere" weggetjes uit....

Als het "doel" maar hetzelfde is..... :thumbsup:
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

B-Witch

Nou voorrijders hebben we in ieder geval genoeg :?
En GPS zal best handig zijn... je kan niet van de voorrijder verwachten dat ie een hele groep in de gaten kan houden...
dus een optie, neem gewoon een portofoon mee, zal Speedtwin ongetwijfeld in de kast hebben liggen...(anders ik wel) :yes6rs:
geef die aan iemand die achter in de groep rijdt en voila, voorrijder weet wat achter in de groep gebeurt, werkt super :thumbsup:

kunnen we dan nu gaan plannen wat we willen gaan doen??? :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Speedtwin

Wat het rijden in groepen betreft is het eigenlijk simpel:

* We vertrekken allen met een volle tank en kijken wie er als eerste   moet tanken (hij/zij weet precies hoeveel km er met de motor te rijden is)
* We spreken van te voren af na hoeveel km of tijd we gaan stoppen (ongeveer dus)
* De voorrijder bepaalt de te rijden route.
* De minder ervaren rijders zitten altijd voor in de groep!
* De snellere rijders achteraan.
* We rijden in een baksteenformatie achter elkaar (hiervan kan worden afgeweken als de situatie dit vereist (bochtentechniek)
* we halen elkaar niet in
* HEEL belangrijk om te voorkomen dat de groep uit elkaar valt:
  EEN IEDER IS VERANTWOORDELIJK VOOR DIE RIJDER DIE ACHTER  HEM RIJD.
Zie je dat de rijder achter je-om wat voor reden dan ook- moet stoppen, dan stop jij ook. Je voorligger ziet jou stoppen en stopt ook, net zolang totdat de voorste gestopt is. Met verder rijden gaat het natuurlijk in omgekeerde volgorde.
Zo ben ik nog nooit iemand kwijt geraakt.

Greetz Speedtwin

The Dominator

Citaat van: "TTigertje"

heb ff genoeg van die pratende sigarenkistjes :roll:

wil gewoon "ouderwets" sturen in groepen waarin de deelnemers het enigste doel hebben om "gezamelijk" een tochtje te maken......

Deels ligt dat aan de voorrijder, route, discipline en bovenal de "wil" om samen te rijden....... :oops:

"Samen uit, samen thuis!"

nadeel van routes zoals bijvoorbeeld afgelopen zondag, dat je je vastlegt aan een vereiste:
- route zoeken tussen verschillende kastelen  (waren er wel maar vaak verscholen tussen de bossen) is wat anders als een route die je kent en waarvan je weet dat er leuke bochten inzitten
gebruikmaken van "sprekende kastjes" is bij dit soort routes in onbekende streek (zeg nu zelf wie is er al eens ik kuttekoven of rullingen geweest) bijna ondenkbaar. dus al met al viel het afgelopen zondag mijns inziens best mee, een leermoment is wel geweest dat we voor een volgende keer wat nummers uitwisselen voor mocht het misgaan!
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

Citaat van: "Speedtwin"
* De minder ervaren rijders zitten altijd voor in de groep!
* De snellere rijders achteraan.

andersom imo veel beter, althans op langere tochten; zo hoeven de langzamere (onervarene)deelnemers zich niet te laten opnaaien. (want dat gebeurd toch) en Gps is aan mij niet besteed, zeker in de Eifel en Ardennen decadent gedoe :roll: ben in 22 jaar nog nooit verdwaald trouwens, nog zelfs niet in de Alpen of Pyreneen; de lol van het motorrijden zit um ook in het zelf ontdekken van wegen en als het dan onverhard wordt, nou en  :? daarom rij je toch all-Road (ikke dan)

iig groepen groter dan 5 (niet gelijkwaardige bestuurders) heeft ook niet mijn voorkeur :roll: andersom met gelijkwaardige (ervaren) bestuurders kan je zelfs met 20 man rijden in een groep; alles valt en staat met discipline en een stuk ervaring. ech wel :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Richard K.

Citaat van: "Speedtwin"* HEEL belangrijk om te voorkomen dat de groep uit elkaar valt:
  EEN IEDER IS VERANTWOORDELIJK VOOR DIE RIJDER DIE ACHTER  HEM RIJD.
Zie je dat de rijder achter je-om wat voor reden dan ook- moet stoppen, dan stop jij ook. Je voorligger ziet jou stoppen en stopt ook, net zolang totdat de voorste gestopt is. Met verder rijden gaat het natuurlijk in omgekeerde volgorde.
Zo ben ik nog nooit iemand kwijt geraakt.

Greetz Speedtwin

Dat klopt, en gaat ook op voor een kort tochtje op n zondagmiddag in het heuvelland. Maar als je met 15 man de Eifel of Ardennen in trekt doe je jezelf geen plezier door 125 km te rijden achter iemand die veel minder ervaren is en bv voor elke bocht remt, niet durft in te halen etc.

Ik huldig het principe - teminste op langere routes:
- ervaren (snelle) rijders vooraan (zij banen de weg)
- ALTIJD een goede "laatste man" die de route kent.
- bij de wegen waar het kan: ieder zijn eigen tempo zolang je niet hoeft af te slaan.
- bij elke afslag wacht je en zorg je dat de groep bij elkaar is.
- dat zelfde geldt voor de koffie/lunch etc....

Dat wordt n Lekker dagje frustratievrij toeren  8)
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

The Dominator

Citaat van: "Richard K."
Citaat van: "Speedtwin"* HEEL belangrijk om te voorkomen dat de groep uit elkaar valt:
  EEN IEDER IS VERANTWOORDELIJK VOOR DIE RIJDER DIE ACHTER  HEM RIJD.
Zie je dat de rijder achter je-om wat voor reden dan ook- moet stoppen, dan stop jij ook. Je voorligger ziet jou stoppen en stopt ook, net zolang totdat de voorste gestopt is. Met verder rijden gaat het natuurlijk in omgekeerde volgorde.
Zo ben ik nog nooit iemand kwijt geraakt.

Greetz Speedtwin

Dat klopt, en gaat ook op voor een kort tochtje op n zondagmiddag in het heuvelland. Maar als je met 15 man de Eifel of Ardennen in trekt doe je jezelf geen plezier door 125 km te rijden achter iemand die veel minder ervaren is en bv voor elke bocht remt, niet durft in te halen etc.

Ik huldig het principe - teminste op langere routes:
- ervaren (snelle) rijders vooraan (zij banen de weg)
- ALTIJD een goede "laatste man" die de route kent.
- bij de wegen waar het kan: ieder zijn eigen tempo zolang je niet hoeft af te slaan.
- bij elke afslag wacht je en zorg je dat de groep bij elkaar is.
- dat zelfde geldt voor de koffie/lunch etc....

Dat wordt n Lekker dagje frustratievrij toeren  8)

dit is ook mijn beleving (en is afgelopen zondag ook menig keer gebruikt omdat ik me een keer bewust heb laten terugvallen in de groep) er werdt bij afslagen mooi gewacht op de volgende... tevens wachte ik bij oversteken van rijkswegen etc tot hele groep bij elkaar was.... maarja dit soort dingen moeten we vantevoren afspreken....

ik ben dr in elk geval voor om:

de snelleren vooraan te laten rijden, door te rijden tot aan afslag en daar te wachten totdat groep compleet is en dan weer door.......
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

The Dominator

Citaat van: "Dwars"zei ik toch :roll:

wadde???
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Karin

Citaat van: "hayasjeelski"de snelleren vooraan te laten rijden, door te rijden tot aan afslag en daar te wachten totdat groep compleet is en dan weer door.......

Helemaal mee eens. Zo blijft het rijden voor iedereen leuk. En zo hebben we het de keren in de Eifel ook gedaan en ging prima....de jongens wachtte altijd op mij  :wink:  :lol:

DeWitte

iig, met een geselecteerd gezelschap dat "dezelfde" stijl (vooral je daar van kan spreken :oops: ) op de brommert hanteerd is het leuker/veiliger raggen; het schneller werk bedoel ik dan he 8)

daarentegen als je gaat toeren (ahum wat een uitdrukking eigenlijk :roll: )zou het individu zich eigenlijk moeten aanpassen aan de groep (eigen rol is dan van ondergeschikt belang) toch??

jaja hoor wie ut zegt :oops:

en GPS is voor mietjes of vrouwen :twisted:

:rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin

Citaat van: "Dwars"
en GPS is voor mietjes of vrouwen :twisted:

:rofl:

Jaja....als je altijd hetzelfde rondje rijdt heb je het ook niet nodig  :twisted:

The Dominator

Citaat van: "Dwars"
en GPS is voor mietjes of vrouwen :twisted:


zijwieltjes ook, maar afgelopen weekend zouden ze een hoop ellende bespaard hebben :mrgreen:

color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl