Suzuki V-strom 1000 concept

Gestart door DeWitte, 05 oktober, 2012, 15:01:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Op de Intermot in Keulen heeft Suzuki de langverwachte nieuwe V-Strom 1000 gepresenteerd. Voor dikke allroad heeft Suzuki niet de huidige V-Strom 650 als uitgangspunt genomen, maar  is men teruggegaan naar Suzuki's roots op offroad gebied, de DR750S uit 1988. Uitgerust met een compleet nieuw ontwikkelde 1000cc V-Twin moet de V-Strom 1000 volgens Suzuki over een ongekend koppel en vermogen voor moeiteloze acceleratie beschikken



Hoewel het op de Intermot als klapstuk gepresenteerde model behoorlijk productieklaar lijkt te zijn werd de nieuwe V-Strom 1000 als conceptmodel gepresenteerd. De fiets, die eind volgend jaar als 2014 model op de markt zal worden gezet, beschikt over een compleet nieuw design waarbij de ontwerpers zich hebben laten inspireren door de DR750S Parijs-Dakar racer.

De 2014 V-Strom 1000 wordt aangedreven door een nieuwe 1.000 cc V-Twin, die is uitgerust met een elektronisch geregeld traction control systeem. Het motorblok is gemonteerd in een aluminium twin-spar frame, waar aan de voorkant een dikke upside-down met radiaal gemonteerde Tokico remklauwen zijn terug te vinden. Uiteraard is de V-Strom 1000 van ABS voorzien, wat ditmaal elektronisch wordt geregeld.

Hoewel ook Suzuki de V-Strom 1000 van BMW's welbekende snavel heeft voorzien, zijn de ontwerpers er toch duidelijk in geslaagd de nieuwe allroad een eigen gezicht te geven, met dank aan de spraakmakende koplampunit. De fiets beschikt verder over fraaie 10-spaaks velgen in 19" formaat voor en 17" achter. Voor het eerst is de V-Strom van geïntegreerde koffers te voorzien, een systeem dat al een tijdje door BMW, Honda, Ducati, Yamaha en Triumph wordt toegepast.

De V-Strom 1000 zal ongetwijfeld de verkoopcijfers van Suzuki in 2014 een flinke boost gaan geven. Suzuki's PR-man wist ons op de Intermot te vertellen dat puur en alleen op basis van dit concept de eerste bestellingen al zijn geplaatst.

bron motorfreaks
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Die koplampunit met dat ruitje er op vind ik absoluut niet mooi, de rest ziet er wel goed uit.
Maar...................... smaken verschillen gelukkig.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

sjonge,sjonge....als of iemand de voorkant omhoog heeft geschopt  ???
als ik een hond had die er zo uitzag liet ik 'm inslapen  :yes6rs:

karz

VInd dat voorruitje met koplamp beetje afgekeken van :



En die vind ik  best mooi eigenlijk..
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

QuattroFrits

Die van de KTM vind ik prima, die ziet er veel en veel beter uit.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Desmo-devil

ik vind het een geslaagd design en 1000 keer beter dan de huidige V strom. Voorkant is idd een mix van BMW en KTM maar vind ik beslist niet lelijk. Ben best wel benieuwd hoie deze fiets er in het echie uit ziet en ben benieuwd naar de specs.

karz

Citaat van: QuattroFrits op 06 oktober, 2012, 11:57:03
Die van de KTM vind ik prima, die ziet er veel en veel beter uit.

Zeker, maar die van de Suz kun je t.z.t. ook vast in het zwart krijgen, en dat scheelt al wat.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

QuattroFrits

De kleur let ik helemaal niet op, maar dat ruitje van de suzuki lijkt wel er op gestapeld te zijn terwijl het eigenlijk niet zou passen.
Wie weet wat ze er nog meer bovenop stapelen.  :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

derfrank

Ik vind dat suzuki eens met een nieuw cocept moet komen valt echt tegen alweer geen Cardan aandrijving zoals ieder merk dit doet zo blijven ze weer achter.
En hij lijkt me te veel op een Bmw/Honda waarom niet iets dat suzuki waardig is geen naaaaaaap :cry: jammer

QuattroFrits

Citaat van: derfrank op 30 januari, 2013, 09:45:06
alweer geen Cardan aandrijving

:shock: Wat moet een allroad met een cardan, ga jij crossen met een cardanaangedreven motor ?  :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker

 Het is net zo min een crosser als een GS een crosser is het is in mijn ogen een reismotor
en dan zou een cardan niet misstaan.  en ik vind het inderdaad ook weer niet erg vernieuwend
ze lijken tegenwoordig allemaal op elkaar .
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Citaat van: Joker op 30 januari, 2013, 18:50:40
ze lijken tegenwoordig allemaal op elkaar .

Gelukkig doen wij zelf dat niet.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Busaberke

Citaat van: derfrank op 30 januari, 2013, 09:45:06
Ik vind dat suzuki eens met een nieuw cocept moet komen valt echt tegen alweer geen Cardan aandrijving zoals ieder merk dit doet zo blijven ze weer achter.
En hij lijkt me te veel op een Bmw/Honda waarom niet iets dat suzuki waardig is geen naaaaaaap :cry: jammer

Een cardan maakt de motor duurder en zwaarder.
Er zijn zat motoren in dit segment die het ook zonder cardan doen.
Waarschijnlijk wilt Suzuki (afgezien van die lelijke snavel)  niet te veel een GS kopie neerzetten, maar eerder een prijstechnisch interessant alternatief.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

SuzukiLimburg

Een cardanaandrijving is nu ook niet bepaald vernieuwend, dus ik zie het probleem niet zo.
Dat tegenwoordig alle allroads zo'n snavel moeten hebben begrijp ik ook niet goed.
Binnenkort maar eens live aanschouwen op de motorbeurs
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Toledo

In een allroad zie ik liever spaak wielen, en de uitlaat demper is gewoon idioot groot.  En zo te zien zit de oliekoeler onderaan het blok ,achter de uitlaatbuis. Lijkt me niet zo'n geschikte plaats als je het grindpad op gaat
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017