Rijkswaterstaat neemt 20 motoren in gebruik

Gestart door DeWitte, 11 oktober, 2012, 07:08:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte



CiteerVanaf vandaag zullen 20 kantonniers van Rijkswaterstaat op de motor hun werkzaamheden gaan verrichten, waardoor de bekende pick-ups in de garage kunnen blijven bij calamiteiten. Sinds de invoering van een groot aantal spitsstroken op de Nederlandse autosnelwegen konden de medewerkers niet meer snel te plaatse komen bij ongevallen, schade aan het wegdek of andere incidenten. Overigens kwamen de weginspecteurs niet alleen lastig op ongevalslocaties doordat de vluctstrook als spitsstrook wordt gebruikt, maar ook omdat automobilisten soms de voertuigen van Rijkswaterstaat blokkeerden. De kantonniers beveiligen gevaarlijke situaties en zorgen ervoor dat reparaties aan de weg en de daarij behorende hulpmiddelen snel worden uitgevoerd. Met de aanschaf en overhandig van 20 BMW R1200RT's motorfietsen voor de 34 weginspecteurs vandaag in Den Haag, wordt een al langer lopend proefproject nu omgezet naar dagelijkse uitvoering.



nog meer gele brommerts/jasjes/helmen op de weg?? Je ziet door de bomen het bos niet meer? :roll: :-X
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: DeWitte op 11 oktober, 2012, 07:08:03
nog meer gele brommerts/jasjes/helmen op de weg?? Je ziet door de bomen het bos niet meer? :roll: :-X

Rijkswaterstaat zit hoofdzakelijk op autosnelwegen en provinciale wegen, dus daar heb je niet echt veel last van.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker

Eens kijken hoeveel we er zien komende winter
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

crazy j

Ik vind de gedachte erachter wel leuk en aardig.
Kan me goed voorstellen dat ze sneller aanwezig kunnen zijn.
Maar ik denk dat je met zo een jeep/suv/pick up ( hoe je de voertuigen wilt noemen) toch beter opvalt met de grote waarschuwings borden en verkeerskelgels en grote balk met flitslampen op de autoweg dan met een motor.
en daar gaat het zich toch om om personen die "pech" hebben met hun voertuig te beschermen van achterop komend verkeer.
living the life the way it comes

QuattroFrits

Citaat van: crazy j op 12 oktober, 2012, 22:21:34
Maar ik denk dat je met zo een jeep/suv/pick up ( hoe je de voertuigen wilt noemen) toch beter opvalt

Maar als het onmogelijk is of wordt gemaakt om snel ter plekke te komen (wat wel gewenst is), is de motor toch iets makkelijker.
Denk maar eens aan de motordoktoren of hoe je ze ook noemen wil, die zijn er ook snel en dan de rest.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

QuattroFrits

En op het onmogelijk maken van diverse hulpverlenende instantie's moest een boete van minstens 25000,00 euro staan en voor enkele jaren of definitief het rijbewijs inleveren en dat alles ter plekke te voldoen.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

m@rtijn

Heel goed!! eindelijk verstand...

maar ik kan het merk niet goed zien omdat de foto zo klein is... ;) Waarvoor zullen ze toch gekozen hebben??
off-line

HD4ever

Citaat van: m@rtijn op 13 oktober, 2012, 10:03:09
Heel goed!! eindelijk verstand...

maar ik kan het merk niet goed zien omdat de foto zo klein is... ;) Waarvoor zullen ze toch gekozen hebben??

Ja, inderdaad hadden ze beter voor Harley Davidson's kunnen kiezen!  :schater:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

crazy j

Citaat van: QuattroFrits op 13 oktober, 2012, 09:50:18
En op het onmogelijk maken van diverse hulpverlenende instantie's moest een boete van minstens 25000,00 euro staan en voor enkele jaren of definitief het rijbewijs inleveren en dat alles ter plekke te voldoen.

Dat ben ik volledig met je eens Frits
living the life the way it comes

QuattroFrits

Citaat van: m@rtijn op 13 oktober, 2012, 10:03:09
Heel goed!! eindelijk verstand...

maar ik kan het merk niet goed zien omdat de foto zo klein is... ;) Waarvoor zullen ze toch gekozen hebben??

Zo te zien is het een boxermotor, VW-Kever misschien ?  :mrgreen:
Of een Subaru ?  :mrgreen:

Doe maar wat, als het maar goed loopt.  :cool:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joepie1958

zou 't misschien een Porsche zijn? Het motorblok komt me wel bekend voor :worship-cool: Volgens mij staat hier zo'n blok in de garage, en daar staat géén Porsche!
tis nie moeilijk, je kunt gewoon kijken naar het Blauw-witte Beierse logo uit Berlijn :yes6rs:

Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Joker

Citaat van: HD4ever op 13 oktober, 2012, 10:47:00
Citaat van: m@rtijn op 13 oktober, 2012, 10:03:09
Heel goed!! eindelijk verstand...

maar ik kan het merk niet goed zien omdat de foto zo klein is... ;) Waarvoor zullen ze toch gekozen hebben??

Ja, inderdaad hadden ze beter voor Harley Davidson's kunnen kiezen!  :schater:

Helemaal bij eens !  dan hoor je ze teminste vanaf 30 km afstand al aankomen  :yes6rs:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Citaat van: Joepie1958 op 13 oktober, 2012, 17:41:42
je kunt gewoon kijken naar het Blauw-witte Beierse logo uit Berlijn :yes6rs:

Wat weet jij daar nou van, je weet het verschil tussen een vrouw en een nijlpaard niet eens.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

m@rtijn

Citaat van: HD4ever op 13 oktober, 2012, 10:47:00
Citaat van: m@rtijn op 13 oktober, 2012, 10:03:09
Heel goed!! eindelijk verstand...

maar ik kan het merk niet goed zien omdat de foto zo klein is... ;) Waarvoor zullen ze toch gekozen hebben??

Ja, inderdaad hadden ze beter voor Harley Davidson's kunnen kiezen!  :schater:

Mee eens...Goed voor afwisseling
...dan kunnen ze tenminste iedere twee jaar een nieuwe kopen als ie versleten is...
off-line

QuattroFrits

Citaat van: HD4ever op 13 oktober, 2012, 10:47:00
Ja, inderdaad hadden ze beter voor Harley Davidson's kunnen kiezen!  :schater:

Dat doen ze niet omdat ze bang zijn dat door die "trilplaten" de weg kapot gaat.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.