Brammo> op mijn verlanglijstje

Gestart door DeWitte, 02 november, 2012, 07:14:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Het Amerikaanse bedrijf Enertia Brammo produceert de ene na de ander elektrische tweewieler. Sommigen daarvan verdienen niet echt de schoonheidsprijs maar dit nieuwe Supermotard-model, kan nog wel wat worden. De motor is elektrisch, maar je ziet het bijna niet. Hoe is dat?

De nieuwe Brammootjes hebben namelijk een nieuwe IET techniek aan boord, dat staat voor Integrated Electric Transmission. In normaal Nederlands betekent dit, 'We gaan weer lekker schakelen'. De elektromotor heeft geen eindeloze lange versnelling meer (levens link getuige het ongeluk met de KillaCycle) maar een door Italiaanse ingenieurs uitgevonden schakelbak met zes echte versnellingen. Ouderwets op- en neer schakelen dus.

Volgens Brammo wordt elektrisch rijden hierdoor leuker. Je hebt immers meer gevoel met het karakter van de motor en niet onbelangrijk, meer controle. Brammo legt uit dat de overstap naar elektrisch rijden heel klein is geworden. Het enige wat je er nog voor op hoeft te geven is het 'gas'.

Het andere dat je ervoor op moet geven is volgens mij de looks. Het blijft een raar zicht zo'n vierkante glimmende doos tussen je knieen. De Enertia, Enertia Plus en de Brammo Impulse zijn nog niet in Europa verkrijgbaar voor zo ver bekend. Wel kun je de machines online in Amerika bestellen. Deze nieuwe Brammo Engage is te koop in pre-order vanaf 9.995 dollar.

Brammo Engage Launch - 6 speed electric motorcycle

volgens mij wil ik deze wel als nieuwe brommert :yes6rs: :worship-cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

thedutchrockstar

Het zit em voor mij toch in die accu, of hij moet verder kunnen of hij moet binnen 5 minuten op te laden zijn... (met de bijbehorende oplaad punten overal)
Ik ben wel altijd stiekem al een beetje fan geweest van de sport variant van Brammo
2 wheel madness