Verzekeringspremie mannen/vrouwen moet gelijk zijn

Gestart door DeWitte, 08 november, 2012, 15:08:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Vanaf 21 december 2012 zal er geen verschil meer gemaakt mogen worden tussen de verzekeringspremies van mannen en vrouwen. Dit is het gevolg van een uitspraak van het Europese Gerechtshof die al op 2 maart 2011 is gedaan. Op dit moment maken veel schadeverzekeringen nog wel verschil hierin, waarbij vooral vrouwen goedkoper af zijn omdat ze minder schade veroorzaken. Combi Motors, KNMV verzekeringen en ENRA gaven aan nu al geen verschillende tarieven meer te hebben. Dit betekent niet dat alle verzekeraars al 'om' zijn. Het lijkt er wel op dat de nieuwe regel vooral bij autoverzekeringen voor verandering zal gaan zorgen, daar zullen vooral de premies voor vrouwen omhoog gaan.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

thedutchrockstar

Vrouwen mogen dan wel minder brokken veroorzaken...
maar toch hebben ze een stuk grotere groep "rotte appels" in het verkeer,
2 wheel madness

QuattroFrits

Citaat van: DeWitte op 08 november, 2012, 15:08:06
daar zullen vooral de premies voor vrouwen omhoog gaan.

Dat is fout, de premie voor mannen moet omlaag.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Citaat van: thedutchrockstar op 08 november, 2012, 18:07:33
Vrouwen mogen dan wel minder brokken veroorzaken...
maar toch hebben ze een stuk grotere groep "rotte appels" in het verkeer,

Verklaar je nader?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

thedutchrockstar

Er rijden best veel vrouwen in het verkeer die gewoon netjes en vlot rijden zonder domme dingen te doen (waarschijnlijk dan ook beter dan mannen want anders zou hun premie niet lager liggen). Maar elke keer dat ik moet rijden door een stad of andere plaats waar veel automobilisten zich bevinden (denk aan snelwegen) dan zijn er weer twee of drie mutsen die het voor de rest van de vrouwelijke bevolking moeten verpesten. (opeens naar rechts of links draaien zonder enige hint, keihard remmen voor niks, 25 rijden waar je 60 mag, zonder te kijken invoegen enz. enz.)
Zoals dus bij elke groepering je rotte appels hebt (denk aan de paar duizend hangjongeren die het imago zetten voor de andere miljoen(en) jongeren in Nederland) is die groep rotte appels van de vrouwen relatief groot, anders zou ik er echt geen 2 of 3 tegen komen per ritje van 20 minuten.

Maar misschien ligt dat aan mij :P
2 wheel madness

karz

Kwestie  van hoe je meet:

Vrouwen maken minder brokken omdat ze rijden als natte puddingbroodjes.
Mannen regen zich daardoor op en gaan brokken maken omdat ze opgefokt zijn door alle vrouwen die als natte puddingbroodjes rijden.
Dus indirect zijn alle  vrouwen dus toch schuld aan alle brokken.

:mrgreen:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

R-yen

Citaat van: karz op 09 november, 2012, 09:28:03
Kwestie  van hoe je meet:

Vrouwen maken minder brokken omdat ze rijden als natte puddingbroodjes.
Mannen regen zich daardoor op en gaan brokken maken omdat ze opgefokt zijn door alle vrouwen die als natte puddingbroodjes rijden.
Dus indirect zijn alle  vrouwen dus toch schuld aan alle brokken.

:mrgreen:

:rofl:

QuattroFrits

Citaat van: karz op 09 november, 2012, 09:28:03
Kwestie  van hoe je meet:

Vrouwen maken minder brokken omdat ze rijden als natte puddingbroodjes.
Mannen regen zich daardoor op en gaan brokken maken omdat ze opgefokt zijn door alle vrouwen die als natte puddingbroodjes rijden.
Dus indirect zijn alle  vrouwen dus toch schuld aan alle brokken.

:mrgreen:

:yes6rs:  :worship-cool:  :yes6rs:   :worship-cool:  :yes6rs: :worship-cool:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

thedutchrockstar

Citaat van: karz op 09 november, 2012, 09:28:03
Kwestie  van hoe je meet:

Vrouwen maken minder brokken omdat ze rijden als natte puddingbroodjes.
Mannen regen zich daardoor op en gaan brokken maken omdat ze opgefokt zijn door alle vrouwen die als natte puddingbroodjes rijden.
Dus indirect zijn alle  vrouwen dus toch schuld aan alle brokken.

:mrgreen:


Die onthoud ik dus mooi xD
2 wheel madness

Joepie1958

ik zal dit topic maar niet aan mijn vrouw laten lezen, nat puddingbroodje is bij haar niet zo van toepassing, meer hooliganbabe, gelukkig rijdt ze in een autootje dat niet zo hard kan, anders vreesde ik geregeld voor haar rijbewijs :oops:
Zou dat niet meer agressie opwekken bij de machoheren die daar niet tegen kunnen?
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Gassie

Bij sommige heren denk ik wel
gelukkig rijd die van mij ook door en ergert zich soms nog meer aan natte puddingbroodjes dan ik zelf
:worship-cool:
KTM SMT 2011