2014 KTM 1290 Superduke concept

Gestart door DeWitte, 14 november, 2012, 07:23:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Ondanks de vele geruchten, door KTM zelf verspreide beelden, geluiden en spyshots blijkt de 2013 KTM 1290 Superduke R toch nog niet klaar te zijn voor productie. Zo bleek vandaag op de EICMA motorbeurs in Milaan, waar de pers zich verzameld had voor de onthulling. Daar werd een prototype van de nieuwe motor getoond, waardoor al wel goed te zien en te horen is hoe de pas eind 2013 leverbare machine eruit moet gaan zien. KTM zegt dat de motor 180 pk zal leveren, maar naar verwachting zal de productieversie minder produceren. Opvallend is hierbij de korte achterzijde en de sobere uitvoering van de dikke naked. Het getoonde prototype had nog een frame dat zeer sterke gekijkenissen met het huidige frame vertoonde terwijl de koplamp er nogal los op leek te zitten. Daarnaast zijn er twee uitlaten gemonteerd, eentje onder het blok zoals die van de RC8R en een omhoogwijzende Akrapovic uitlaat die opvallend kort is. Het is te betwijfelen of het uiteindelijk productiemodel beide uitlaten zal hebben. Hieronder een video van de onthulling en beeld van het prototype.

2014 KTM 1290 Superduke first sight- Nieuwsmotor.nl


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Agressief ogens fietske!  :yes6rs:
De 2e uitlaat verstoort het beeld, die zou weg moeten of onder het zadel geplaatst moeten worden i.m.o.
Jammer ook van de graffiti op de velgen, zouden ze 'm ergens in een achterstandswijk onbeheerd achtergelaten hebben?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hammerboy

Ik vind het echt een Ubervette fiets!
Hoop niet dat ze er nog al te veel aan veranderen voordat hij in productie gaat. Maar de uitlaten vind ik juist wel vet, doet me denken aan de MotoGP machines! I Like!!!



Ducati Hypermotard 1100

Hammerboy

Zou de actioncamera er ook standaard op zitten  :D
Ducati Hypermotard 1100

Desmo-devil

Heb de Superduke altijd al een vette fiets gevonden en zelfs al eens overwogen er een te kopen.
Maar deze vind ik helemaal geweldig, als die ooit in productie gaat dan wil ik er een  :worship-cool:

karz

Citaat van: Hammerboy op 14 november, 2012, 13:13:31
Ik vind het echt een Ubervette fiets!
Hoop niet dat ze er nog al te veel aan veranderen voordat hij in productie gaat. Maar de uitlaten vind ik juist wel vet, doet me denken aan de MotoGP machines! I Like!!!



Ben bang dat er toch nog een koplamp, knippers en een enorm achterspatbord aan gebasteld gaat worden.  :yes6rs:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Motzippaldy

WP voorvork kost meer da 10000€ dus beginnen met sparen  :mrgreen:
Proud on the South  

Gassie

KTM SMT 2011