Zwitserland zet hardrijders achter de tralies

Gestart door DeWitte, 21 november, 2012, 15:48:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

In Zwitserland gaat er vanaf 1 januari 2013 een nieuwe wet van kracht die mensen moet behoeden om veel te snel te rijden. Zwitserland behoort al top de top 4 als het gaat om veilige landen in het verkeer maar toch heeft de overheid besloten hardrijders zeer hard aan te pakken. Naast het huidige inkomens afhankelijk boetesysteem wordt de wegenverkeerswet uitgebreid wat mogelijk maakt om hardrijders achter de tralies te krijgen. De straffen lopen van een minumum van 1 jaar op tot een maximum van 4 jaar gevangenisstraf. Daarnaast is er de mogelijkheid voor de hardrijders die net onder de grens zitten van de gevangenisstraf om het rijbewijs voor 2 jaar in te vorderen en veelplegers lopen de kans om hun rijbewijs voor 10 jaar kwijt te raken. Deze groep zal na 10 jaar een psychologische evaluatie moeten doorlopen om te beoordelen of zij recht hebben op teruggave van het rijbewijs.

De grens van het overgaan tot gevangenisstraf is als volgt:

-40 km/u te snel in een 30 km/u zone
-50 km/u te snel in een 50 km/u zone
-60 km/u te snel op de hoofdwegen (80 km/u zone)
-80 km/u te snel op de snelwegen (120 km/u zone)



Bron: Autoblog.nl

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Als ze dit in Nederland zouden toepassen moeten ze de gevangenissen flink gaan uitbreiden, die zitten reeds stampe vol tot aan de nok met andere orde verstoorders.

Maar............................................................
Verkeerd vind ik het niet, misschien is dit de enige oplossing om veelplegers te stoppen.  :yes6rs:  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joker

De marges zijn behoorlijk. maar toch. soms zit het vertsand niet in de rechter pols
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

m@rtijn

Zwitsers zijn sowieso 'speciale' mensen. Mijn zus heeft er paar jaar gewoond...in Luzern...bah wat een vreselijk volkje..
off-line

Joker

Citaat van: m@rtijn op 23 november, 2012, 05:58:18
Zwitsers zijn sowieso 'speciale' mensen. Mijn zus heeft er paar jaar gewoond...in Luzern...bah wat een vreselijk volkje..
Dat hoor ik ook wel een over Maastrichtenaren  :lol: 
In Zwitserland ben ik nog altijd netjes behandeld.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.