ut Cafe Racer topic

Gestart door DeWitte, 24 november, 2012, 07:33:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Interessant project, zo'n cafe racer!  :yes6rs:
Op basis van een goedkope motor kun je er prachtige resultaten mee krijgen.

Persoonlijk vind ik de stuurkuip afbreuk doen aan het ontwerp.
Ik zou er hooguit een flyscreen op zetten om het typische minimalistische karakter van een cafe racer te krijgen.
Nou, ik ben benieuwd!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Desmo-devil

Stuur kuipje was maar een probeersel, vind het ook meer café racer zonder. Is mss een optie om het zo te maken dat allebei kan, kan ik af en toe veranderen.

DeWitte

ik zou die stuurkuip (ala Joe Bar Team) er op zetten. Errrrrrrrg stoer  :yes6rs: :cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

thedutchrockstar

ik vind het beide wel wat hebben!
2 wheel madness

Jor

Beste mede brommetiers,

Na een lange afwezigheid van dit forum, ben ik toch weer terug op het nest...
Met name bij dit topic!! Ik ben eigenlijk benieuwd hoe het verder is gegaan met het gestarte cafe racer project van Desmo-Devil..?

Ik ben zelf ook aan het orienteren om een cafe racer te gaan bouwen. In eerste instantie dacht ik aan een of andere Italiaan, maar het project moet wel betaalbaar blijven. Het wordt nar alle waarschijnlijkheid wel een 2-cilinder, boxer of een twin.

Zo'n virago of yamaha tr1 of honda cx is wel leuk, maar eigenlijk niet zo oud....
Aangezien ik een bmw bxc rijd, dacht ik aan een Beemer R80 of zo, kreeg toen toch de tip te gaan voor een R100... Dit ivm PK's en het niet beu worden van een bike met te weinig vermogen. Tja dat herken ik wel bij mijzelf... het moet wel pit hebben, het hoeft geen monster te zijn. Dat is niet waar het om draait, dan zou ik wel een tls kiezen of zo.

Iemand nog andere suggesties voor een mogelijke bike?
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

De Sjeng

God Forgives, I Don't

Busaberke

Citaat van: De Sjeng op 12 juni, 2013, 10:53:52
TADA!! KANT EN KLAAR

leuk ding, maar er moeten IMO wel nog spaakwielen onder voor de echte café racer look.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Niks voor Desmo? moeten idd nog spaakwielen in
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Jor

Leuk, maar geen 2 cilinder en voor mij persoonlijk gaat het ook om het bouwen zelf...
Ik wil een oud gebakje oprakelen en van nul gaan sleutelen en bouwen. Het zo ook naar mijn eigen kunnen, financiën en bovenal smaak te kunnen maken...

gr
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

Busaberke

Een Honda CX is een betrouwbare en aparte twin, kost geen drol, en je kunt er met beperkte aanpassingen ook iets errug leuks van maken. :cool:
Maar door de cardan zit je wel weer vast aan die lelijke velgen.  :? 

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

QuattroFrits

Citaat van: Jor op 12 juni, 2013, 09:43:07
Na een lange afwezigheid van dit forum,

Dit forum is nooit afwezig geweest, maar toch, leuk weer eens iets van je te vernemen.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

pascalsc33

Citaat van: Busaberke op 12 juni, 2013, 14:24:19
Een Honda CX is een betrouwbare en aparte twin, kost geen drol, en je kunt er met beperkte aanpassingen ook iets errug leuks van maken. :cool:
Maar door de cardan zit je wel weer vast aan die lelijke velgen.  :? 


nice :worship-cool: :worship-cool: :worship-cool:

Joker

Ik vind dit ook wel wat hebben. alleen dat kuipje bevalt me niet zo.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Desmo-devil

Mijn cafe racer project is nog steeds niet van de grond gekomen, voornamelijk door tijd en plaatsgebrek. Die bol'dór kon me wel bevallen, mooie basis. Ben momenteel in onderhandeling over een F2 uit 78

karz

Wat nog zou kunnen is een guzzi v50 / v65   



of een Morini 350  of 500  .

sometimes the same is different, but mostly it's the same.