eerste motor, ideen, tips, aanraders ?

Gestart door crazy j, 13 december, 2012, 21:07:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

crazy j

Mensen,

zoals bekend ben ik nu ook in het bezit van mijn motor rijbewijs.
afgelopen woensdag opgehaald nadat ik eerst bijna, door een niet nader te noemen persoon van het forum van de sokken werd gereden onderweg naar het gemeentehuis.

nu ben ik me al een aantal weken aan het oriënteren en het snuffelen naar een leuke motorfiets.
ikzelf had mijn oog al een tijdje laten vallen op een Yamaha XT 660 X,
de motor waar ik eigelijk heen zou willen gaan kijken dit weekend valt momenteel af omdat ik er na nog eens goed te kijken achter een groot ontbrekend detail kwam namenlijk de stikkers op de zijkappen misten allemaal.
dit gaat me dus op voorhand storen dus ga ik ook niet kijken. ( vind de motor met stickers veel mooier uitzien).
ander "probleem' is dat dit model hier in het zuiden bijna niet 2e hands te vinden is.

nu is mijn vraag wat denken jullie dat een mooie leuke 1e fiets is om een aantal jaren mee rond te rijden.

tips en ideeen hoor ik graag
living the life the way it comes

Joker

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

Jong dat is get veur vrouwluuj, :yes6rs:

gangk toch kieke veur ing XT(x) :cool:
Help dich wel zeuke ( oppe Duutsch?)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

XT660 X is een perfecte brommer. Op  mobile.de  staan er momenteel 99 stuks !!!!!!!!

Busaberke

Als je op zoek bent naar een betrouwbare, goed sturende allroad zou ik zéker een Honda Transalp overwegen!

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: Desmo-devil op 14 december, 2012, 09:18:22
XT660 X is een perfecte brommer. Op  mobile.de  staan er momenteel 99 stuks !!!!!!!!

Bij Stoebe KTM/Suzuki dealer (Wurselen D op 20 km afstand) staat een mooie blauwe XtX MET stickers  :mrgreen:
invoeren stelt geen reet voor. ;)

Trans alp is ook stoer trouwens, persoonlijk vind ik de XtX sportiever
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

thedutchrockstar

Citaat van: DeWitte op 14 december, 2012, 06:27:32
Jong dat is get veur vrouwluuj, :yes6rs:

gangk toch kieke veur ing XT(x) :cool:
Help dich wel zeuke ( oppe Duutsch?)

voor vrouwlui of niet, het is een heerlijke beginners brommer!
Ik heb er in iedergeval ontzettende pret op en kan het alleen maar aanraden
2 wheel madness

Desmo-devil

Transalp is een beetje tam imo, xt is veel sportiever.

De Sjeng

Citaat van: Busaberke op 14 december, 2012, 09:41:56
Als je op zoek bent naar een betrouwbare, goed sturende allroad zou ik zéker een Honda Transalp overwegen!



Recent transalp gekocht, ben er zeer te vrede over. Zeker een aanrader. (en oogt wat forser/groter dan een xt  :twisted: )
God Forgives, I Don't

HD4ever

Citaat van: Desmo-devil op 14 december, 2012, 14:36:46
Transalp is een beetje tam imo, xt is veel sportiever.

En een iets tammere motor is dus nou net wat een beginner als eerste motor nodig heeft.  :yes6rs:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

crazy j

Heb me na lang denken toch bedacht, ga toch beginnen met een 'rustige'4 cilinder.
ben gister met de pap even bij de mannen in margraten langs geweest, en na een goed orienterend gesprek met john
kwamen we toch op de conclusie uit dat ik liever een fijne rustige motor wil rijden,
en niet een ruwe 1 cilinder.

had mijn eerste keuze op de xt puur laten vallen op het uiterlijk en niet echt erover nagedacht erover hoe ik wil dat de motor aanvoelt.

heb gister meteen een testrit mogen maken op een motor die ik helaas niet kan betalen.
was een idee van john om hier eens een stukje op te rijden was een suzuki gsr 750 model 2012
heb in de regen een uurtje rondgetuft door het heuveland met pap en dit beviel meteen hartstikke goed.
dus hierover nog wat verder gepraat en in de klasse naked en het geld wat ik wil besteden kom ik uit op een suzuki gsr600 of een kawa z750 
zijn nog meerdere modellen in die categorie maar heb ook de keuze gemaakt om voor motor met abs te gaan en dan bleven deze 2 modellen over.
ga me nu nog beetje oriënteren maar denk dat ik voor de kawa z750 ga deze vind ik persoonlijk dan iets 'sjieker' dan de gsr600
living the life the way it comes

Joker

Citaat van: thedutchrockstar op 14 december, 2012, 12:23:53
Citaat van: DeWitte op 14 december, 2012, 06:27:32
Jong dat is get veur vrouwluuj, :yes6rs:

gangk toch kieke veur ing XT(x) :cool:
Help dich wel zeuke ( oppe Duutsch?)

voor vrouwlui of niet, het is een heerlijke beginners brommer!
Ik heb er in iedergeval ontzettende pret op en kan het alleen maar aanraden

Kijk .dat bedoel ik maar. Ik heb ook veel pret gehad met zo'n ding. prima om binnendoor te rijden en op de snelweg doet hij ook nog aardig mee. en ik heb er nooit trammelant mee gehad.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

Een 4 cilinder om mee te beginnen? :shock: :-X sorry hoor maar dat is een advies van 3x niks.
Vraag het maar eens aan je rijinstructeur :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Zou ik ook niet doen zo'n 4 cilinder, nee, koop iets dat rustig loopt en waar je goed op leert sturen............ dus een 6 cilinder Goldwing met koffersets, koffie-automaat en magnetron en as 't effe kan een driezitsbank met lederen bekleding en uiteraard stoelverwarming :rofl: :rofl:
Nee, joh, koop gewoon wat leuk vindt, het is je eerste motor, en als je er 10 hebt gehad rij je net als je pa op een BMW (tenzij je eerder het licht ziet :shock:)
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

De Sjeng

Gisteren nog effe 150km gereden. Ben helemaal verlieft op mij transalp....ik zeg transalp kopen.
God Forgives, I Don't