Productnieuws: wereldprimeur Dane Lynsted led Gore-Tex jack

Gestart door DeWitte, 02 februari, 2013, 08:10:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Zichtbaarheid krijgt een hele nieuwe betekenis als je het hebt over de laatste revolutionaire creatie van Dane. Het wind- en waterdichte en ademende Lynsted Gore-Tex jack is namelijk als eerste Gore-Tex motorjack, voorzien van geïntegreerde led verlichting op voor- en achterpand!
De led verlichting (6 witte lampjes voor en 5 rode achter), is met één hand in te stellen met een knop op de linker borstzak. Er zijn 3 standen beschikbaar, waarmee je zelf je zichtbaarheid kunt bepalen. De batterij van de verlichting kan door middel van een usb kabel opgeladen worden aan een computer, waarna je 15 uur veilig en goed zichtbaar de weg op kunt. De led's gaan 15.000 uur mee.

Het Dane Lynsted Gore-Tex jack is, incl. verlichting, vanaf eind januari leverbaar voor € 589,-, maar je kunt hem al komen bewonderen op dinsdag 20 december 2011 bij een van de MotoPort vestigingen. Er is voor elke vestiging speciaal 1 exemplaar ingevlogen om te bezichtigen.

Kom de Lynsted dus vanaf 20 december bekijken en reserveer je maat, zodat je eind januari gegarandeerd bent van een jas uit de eerste levering! Leverbaar in maat 48 t/m 60 in de kleuren zwart en een combinatie zilvergrijs/zwart.



Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

maar het mag NIET

Nog even in het kort; verlichting MOET op het voertuig zitten (behalve bij fietsers). De Regeling Voertuigen (RV) geeft duidelijk aan welke verlichting MOET en welke MAG. Wat niet in de RV staat mag dus niet. Iedereen die stelt dat dit over het voertuig gaat en dat de wet niet toeziet op verlichting op de persoon heeft het bij het verkeerde eind. In de toelichting van de wet staat heel duidelijk dat de wetgever bedoeld heeft dat verlichting die gebruikt wordt op het voertuig moet zitten. De minister van I&M wil duidelijker maken dat alleen een fietser losse lampjes mag gebruiken en verder niemand.

De vraag is of er redenen zijn om de regelgeving aan te passen. Is er onderzocht of led-verlichting op kleding of actief verlicht reflectiemateriaal op de velgen een bijdrage levert aan de zichtbaarheid van tweewielers? Als dat zo is zou de verkeersveiligheid van alle weggebruikers toenemen. Immers, niet alleen motorrijders maar ook automobilisten en andere weggebruikers raken betrokken bij verkeersongevallen met slecht zichtbare motorrijders. Met de huidige wettelijk voorgeschreven verlichting blijkt met name de zichtbaarheid van opzij onvoldoende.

Ook is het wenselijk dat ten aanzien van voorschriften met betrekking tot verlichting van motoren en berijders er Europese uniformiteit bestaat. Nu valt een deel onder nationale verantwoordelijkheid. Het kan toch niet zo zijn dat je bijvoorbeeld in Duitsland wel met led-verlichting op kleding mag rijden en in Nederland of België niet.

Bron RAI
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

 :-X

kom op zeg, als zo rondrijdt dan wilt toch niemand verkering met je  ???

De Sjeng

God Forgives, I Don't

HD4ever

Als iedereen het nieuws heeft gevolgd de laatste week, zijn er al kamervragen gesteld, en wordt hoogstwaarschijnlijk die Kerstboom op je jas binnenkort verboden. :yes6rs:
Je mag alleen verlichting op het voertuig aanbrengen en niet op de persoon. 'Verwarring stichtende verlichting' heet dat dan in de wet. Ledjes op je helm bijvoorbeeld mag dus ook niet.
Om er maar over te zwijgen hoe lullig dit uitziet  :-X
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

QuattroFrits

Op een ander forum ben ik dit hele verhaal al enkele maanden aan het volgen.
De proefpersonen hebben al diverse bekeuringen gekregen.
Ik ben benieuwd wat straks de uitspraak is, het mag wel of het mag niet.
Als voetganger mag je een lopende kerstboom zijn, als fietser mag ook veel te veel (ook vies iritante verlichting), of allemaal of niemand.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

SuzukiLimburg

Ik zie hier ook niet direct de meerwaarde van in. Als ze je met gewoon licht al niet zien komen, waarom dan wel met 3 ledjes voor en achter wel?! Sommige mensen WILLEN je gewoon niet zien heb ik soms het idee.

Even los daarvan...opladen middels USB? Dus ik moet mijn jas echt gaan synchroniseren met mijn PC om hem op te laden?  :roll: Een sigarettenplug-dingetje lijkt me logischer.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Joepie1958

leuk voor de carnaval, kun je zo meedoen met de lichtjes-optocht :yes6rs:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Joker

 Ik hoop dat het ding zijn werk goed doet voor degene die hem aanschaffen.
Want in zo'n jas wil je nog niet dood gevonden worden  :lol:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Citaat van: Joepie1958 op 04 februari, 2013, 20:55:30
leuk voor de carnaval, kun je zo meedoen met de lichtjes-optocht :yes6rs:

Met zo weinig licht ??  :roll:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.