Over het algemeen wordt de Garmin 550 goed gewaardeerd vanwege z'n betrouwbaarheid.
Helaas heeft de Garmin 550, die me keurig 5 jaar lang door heel Europa heeft geloodst, definitief afscheid van me genomen met een defect beeldscherm. Reparatie bij Garmin of leverancier blijkt niet mogelijk, dus ben ik nu toch maar overgestapt op de Zumo 660, en heb hier nog veel Zumo 550 spullen en accessoires liggen. Voor diegene die iets zoekt voor een 550, geef een gil, mischien ligt het hier nog in de 'rommelbak'.
Wat de Zumo 660 betreft, stoort ik me erg aan het feit dat je dat ding uit elkaar moet trekken om een USB kabel in te kunnen pluggen. Wie dat bij Garmin heeft verzonnen is de weg kwijt.

De 660 werkt verder perfect, maar is echt geen snelheidsmonster. Soms zie ik zelfs iets vertraging bij de kaartopbouw, maar mogelijk is de oorzaak dat ik de kaarten op de SD kaart heb staan en niet op het apparaat. Aangezien ik live-update heb, duurde het zeker 3 uur om de 2014 kaarten op het apparaat en de PC te plaatsen.
Uiteraard heb ik nog de Onroute motorkaarten van de Zumo 550 op mijn PC staan, dus kan ik als vanouds doorgaan met motorroutes maken en deze, na herberekening in de nieuwe 2014 kaarten, naar de Zumo 660 sturen. Ik kan dus niet meer spontaan even onderweg een nieuwe motorroute maken.

Bevestiging houder van Harley Davidson voor de Zumo 660 in de HD kuip:

De Zumo 660 geplaatst in de houder: