USA: Yamaha meest betrouwbaar, BMW minst

Gestart door DeWitte, 27 maart, 2013, 18:47:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

De Amerikaanse consumentenorganisatie Consumer Reports heeft voor het eerst in haar geschiedenis onderzoek gedaan naar de betrouwbaarheid van motorfietsen en de perceptie van bezitters daarop. Consumer Reports is -volgens eigen zeggen- met 8 miljoen leden 's werelds grootste onafhankelijke product-testorganisatie. Uit het, door het eigen Consumer Reports National Research Center uitgevoerde, onderzoek kwam naar voren dat bezitters van een BMW of een Harley-Davidson het meeste kans op technische problemen hebben, terwijl eigenaren van een Yamaha op dit vlak het beste af zijn, op korte afstand gevolgd door Kawasaki en Honda.

Ongeveer één op de vier eigenaren van Harley-Davidson motorfietsen meldde in de afgelopen vier jaar "grote problemen" te hebben gehad, bij BMW was dat getal zelfs nog hoger, daar meldde één op de drie eigenaren een probleem met hun motor. Slechts ongeveer één op de tien Yamaha eigenaars had in diezelfde vier jaar problemen, op de voet gevolgd door Kawasaki en Honda.

Vreemd genoeg hebben deze cijfers geen enkele inlvoed op de tevredenheid van kopers van motoren. Ondanks het grotere aantal problemen, behoren eigenaren van Harley's en BMW's juist tot de meest tevreden eigenaren. Op de vraag of, gelet op alles, ze dezelfde motorfiets opnieuw zouden kopen als ze de kans kregen om het over te doen, antwoordde 75 procent van de Harley eigenaar volmondig ja, op de voet gevolgd door 74 procent van de BMW eigenaren en 72 procent van de Honda eigenaren. Daarentegen waren respectievelijk slechts 63 en 60 procent van Yamaha en Kawasaki zo enthousiast in deze subjectieve maatstaf.

De respondenten in het onderzoek rapporteren de meeste problemen gehad te hebben met toebehoren als verlichting, dashboard, schakelaars en de radio (21 procent), remmen (20 procent), het elektrische systeem (16 procent), en het brandstofsysteem (15 procent). Gelukkig waren de meeste reparaties vrij goedkoop; driekwart kostte minder dan 200 dollar.

Het magazine van Consumer Reports, met daarin het hele onderzoek, komt over enkele dag in de USA uit.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

thedutchrockstar

Over welke bouwjaren hebben we het hier, ik denk dat dat ook een enorme factor is! Die oude BMWs kan je echt niet kapot krijgen hoor...
2 wheel madness

Sjef


Mounty

Tja..
Ik heb nu mijn 3e Yamaha... eerst een FZ750 uit 89, dan een Thunderace uit 2000, dan een Honda, en nu weer een Yamaha FJR1300 uit 2001.
Ik moet zeggen, de FZ750 heb ik gekocht en gereden, zonder ook maar iets te moeten repareren...de Thunderace alleen een kapotte accu...de honda ook geen reparatie's en nu de FJR, die heb ik nog niet zo lang..hopenlijk ook geen reparatie's.

Wel bruikte de FZ en de Thiunderace wat olie....waarbij de thunderace wel erg veel gebruikte, 1 litter op 1500 km ongeveer...lag aan de rijstijl.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

HD4ever

Dit is een topic van pas een jaar oud, dus gaan we gewoon ermee verder.   :lol:
Het artikel zegt natuurlijk niet veel. HD en BMW rijders rijden volgens het artikel de slechtste motoren, maar zijn het meest tevreden? Het zijn wel de twee merken waarvan erg veel oude motoren rondrijden, maar waarvan ook veel, zo niet alle onderdelen, na 25 of 30 jaar nog gewoon te koop zijn, dus gemakkelijk te repareren. Ook zijn het juist de motoren, waarvan veel eigenaren onderhoud zelf uitvoeren, en veel kilometers maken. Het is dus maar net waar je naar kijkt.  :-X
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Sjef

Citaat van: HD4ever op 15 maart, 2014, 09:58:23
Dit is een topic van pas een jaar oud, dus gaan we gewoon ermee verder.   :lol:
maar het is wel nog actueel  ;)

Citaat van: HD4ever op 15 maart, 2014, 09:58:23
Het zijn wel de twee merken waarvan erg veel oude motoren rondrijden...
rondrijden? verkocht zijn bedoel je. Buiten een dorpskern zul je niet vaak een Hd rijder tegenkomen.
Dat geeft ook niet, ieder geniet op zn eigen manier.
(in Spanje ben ik ooit eens één keer nederlandse HD rijders tegengekomen... ze stonden mooi te wezen op een aanhanger achter de auto. Op het vakantie adres konden ze dan af en toe een rondje rijden)

Tja en BMW is technisch al vele jaren geleden ingehaald, vooral door Honda en heeft die achterstand niet meer goed kunnen maken.  Het is alleen de naam die nog is blijven hangen.

dus echt verrassend is de uitkomst van het onderzoek niet  :thumbsup:

@Nippon

het kopen van een BWM (lees olie/waterkoppen) anno 2014 is de goden verzoeken  :-X

Joker

Is er in het onderzoek ook naar gekeken wat het gemiddelde aantal gereden kilometers is van de testpersonen ?  En dat die Jappen het meest betrouwbaar zijn. Ik wil het best geloven. Maar ik heb er helemaal niks mee.   :oops:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Mounty

ieder het zijne wah...ik hou niet van die uitstekende (tieten) dingen van BMW, niet van choppers, niet van bankstellen zoals een goldwing. Honda en Yamaha zijn mijn favo's, maar dat is omdat ik deze zelf heb gehad en heb..dan wel de tour en sport motoren..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Toledo

BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

SuzukiLimburg

Betrouwbaarheid zegt niks over emotie, dus het kan best dat de 'slechtste' motoren de trouwste aanhang hebben.
Een Volkswagen koop je ook niet omdat het design zo spannend is...
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Joker

#12
Citaat van: Mounty op 16 maart, 2014, 19:52:47
ieder het zijne wah...ik hou niet van die uitstekende (tieten)




Wie houd er nu niet van tieten  :confused:  :)
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.