Volgend de leverancier is het ding in Nederland niet verboden http://www.speedflip.nl/pages/De-wet.htmlalhoewel ik daar wel een beetje een hard hoofd in heb.Maar hoe zit dat dan in België en Duitsland ?
Citaat van: Joker op 21 april, 2013, 15:37:31Volgend de leverancier is het ding in Nederland niet verboden http://www.speedflip.nl/pages/De-wet.htmlalhoewel ik daar wel een beetje een hard hoofd in heb.Maar hoe zit dat dan in België en Duitsland ? Artikel 411. Het is verboden: a. op een motorrijtuig of een aanhangwagen enig teken of middel aan te brengen of te doen aanbrengen met het oogmerk de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken te bemoeilijken; b. een motorrijtuig op de weg te laten staan of daarmee over de weg te rijden dan wel een aanhangwagen op de weg te laten staan of met een motorrijtuig over de weg voort te bewegen, wanneer op dat motorrijtuig of die aanhangwagen enig teken of middel is aangebracht, waardoor de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het ingevolge artikel 40 gevoerde kenteken wordt bemoeilijkt; Bezit en plaatsen is niet verboden... zolang u het kenteken maar niet neerklapt tijdens het rijden...Lid 2 geeft aan dat je ook geparkeerd je nummerplaat niet mag klappen.De officier van justitie zal dus waarschijnlijk oordelen dat een dergelijk apparaat geen ander doel kan dienen dan herkenning te voorkomen. Oftwel: betalen!
Ik had speciale folie op de plaat van de Hayabusa aangebracht, zodat bij het flitsen het nummer niet herkenbaar was, wel met het blote oog, werkte perfect, totdat ik een keer op een parkeerplaats stond tussen Almelo en Apeldoorn, en er een politiewagen de parkeerplaats ging controleren, en ze het folie zagen zitten, gelijk een bekeuring, en voorkomen in Deventer, uitspraak, 500 euro boete.O ja, de folie heb ik terplaatse moeten verwijderen, van de heren agenten.
maar jij kon dat zelf fabrieken, schreef je?mag ik een bestelling plaatsen? Handig voor shows en zo............
Citaat van: DeWitte op 07 juni, 2013, 06:38:21maar jij kon dat zelf fabrieken, schreef je?mag ik een bestelling plaatsen? Handig voor shows en zo............ Twee metalen plaatjes met een scharnier ertussen en een ouderwetse chokekabel met massieve binnenkabel, even afstellen en klaar, open en dicht vanaf je stuur of zo.