Diefstal remklauwen, niemeernormaal

Gestart door DeWitte, 01 mei, 2013, 07:47:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Een 27-jarige bezoekster van de Superbikes in Assen kreeg zondagmiddag de schrik van haar leven. Toen zij vanaf de parkeerplaats achter de hoofdtribune op haar motor wegreed ontdekte ze op De Haar dat haar remmen niet werkten. Ternauwernood kon ze een voor haar rijdende motorrijder ontwijken en door de bosjes in te rijden kon ze tot stilstand komen. Tijdens onderzoek aan haar motor bleek dat de beide remklauwen aan de voorzijde van de motor waren weggenomen en dat de remleidingen waren doorgesneden.

Bron Politie.nl
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Dieven zijn natuurlijk per defenitie verachterlijke personen die te lui zijn om voor geld of andere materiƫle zaken te werken , en voor straf zouden hun handen er af gehakt moeten worden.
Maar wat doe je dan met zo een idioot die door een diefstal met het leven van iemand anders speelt?

Precies: ophangen dat tuig!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Road Racing Tonnie

Citaat van: Busaberke op 01 mei, 2013, 09:15:46
Dieven zijn natuurlijk per defenitie verachterlijke personen die te lui zijn om voor geld of andere materiƫle zaken te werken , en voor straf zouden hun handen er af gehakt moeten worden.
Maar wat doe je dan met zo een idioot die door een diefstal met het leven van iemand anders speelt?

Precies: ophangen dat tuig!

Helemaal mee eens. :yes6rs:
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

Eens, maar eeuh, :-X

Ik had wel al vooraf gemerkt dat ik geen voorrem meer had? Dat check je toch als je de brommert start?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Citaat van: DeWitte op 01 mei, 2013, 09:45:40
Eens, maar eeuh, :-X

Ik had wel al vooraf gemerkt dat ik geen voorrem meer had? Dat check je toch als je de brommert start?

:stupid:
Proud on the South  

Busaberke

Citaat van: DeWitte op 01 mei, 2013, 09:45:40
Eens, maar eeuh, :-X

Ik had wel al vooraf gemerkt dat ik geen voorrem meer had? Dat check je toch als je de brommert start?

het was toch een meisje ...  :behindsofa:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

thedutchrockstar

Citaat van: DeWitte op 01 mei, 2013, 09:45:40
Eens, maar eeuh, :-X

Ik had wel al vooraf gemerkt dat ik geen voorrem meer had? Dat check je toch als je de brommert start?

Dat dacht ik dus ook, hoe merk je het nou niet dat de voorrem het niet doet en gewoon helemaal weg is?
Laat staan dat je zodanig aso hard wegrijdt dat je niet op de achterrem en compressie tot stilstand kan komen... (mind you: de motorrijder voor haar reed zelf ook dus ze moest nogal wat harder dan hem rijden!)

Daarbuiten is dat natuurlijk geen rechtvaardiging voor zo'n rand uit debiele actie van die dief. Oppakken en brengen voor poging tot moord... Dit soort tuig heeft niemand wat aan!
2 wheel madness

@Nippon

 :shock:

tegenwoordig jatten ze al de bings van de boxers  :-X
en dan zeggen " hij loopt slecht "  :mrgreen:

zo mooi zijn die dingen niet  :roll:

karz

Ik ben ook een keer vergeten de voorrem op druk te brengen na het vervangen van remvloeistof.
Kwam ik toch echt pas achter bij de eerste T-splitsing  :oops:  .
Vanwege de boxer rem ik best veel op de motor als ik niet echt hoef te ankeren.

Sindsdien knijp ik altijd ff voor het wegrijden  :mrgreen:.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

...ik vroeg me ook al af of ze niet eerder al eens de rem had gebruikt. Zeker als je op Assen wegrijd, dan moet je toch vaker ff in de rem knijpen. Voor de meeste is het automatisme, maar let maar eens op hoevaak je toch de rem gebruikt. Ik weet niet waar ze erachter kwam dat haar rem het niet deed...mja, die losse leidingen en de remvloeistof naast het wiel zou je ook al opvallen....of niet. Maar....dieven zijn klojo's.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

d'r Blieje

Citaat van: thedutchrockstar op 01 mei, 2013, 23:00:07
Laat staan dat je zodanig aso hard wegrijdt dat je niet op de achterrem en compressie tot stilstand kan komen... (mind you: de motorrijder voor haar reed zelf ook dus ze moest nogal wat harder dan hem rijden!)
- Viercylinder remt ruk af op de motor
- Als er iemand voor je rijdt ben jij niet perse sneller!

Citaat van: Mounty op 07 mei, 2013, 22:17:45
...ik vroeg me ook al af of ze niet eerder al eens de rem had gebruikt. Zeker als je op Assen wegrijd, dan moet je toch vaker ff in de rem knijpen. Voor de meeste is het automatisme, maar let maar eens op hoevaak je toch de rem gebruikt. Ik weet niet waar ze erachter kwam dat haar rem het niet deed...mja, die losse leidingen en de remvloeistof naast het wiel zou je ook al opvallen....of niet. Maar....dieven zijn klojo's.
- Hoezo moet je "zeker als je op Assen wegrijd" vaker in de remmen knijpen?

Zo kun je nog meer "conclusies" trekken:
Had ze een schijfremslot in het voorwiel gehad was het waarschijnlijk opgevallen maar bijv. met een ketting door het achterwiel weer niet...
Had ze zelf het slot uit het voorwiel gehaald was het haar misschien opgevallen maar haar man/vriend is niets opgevallen...

Zijn er verharde parkeerplaatsen voor motoren op assen?
Als je stapvoets door de kiezel rijdt wordt de motor voldoende afgeremd om bijvoorbeeld de weg op te kunnen draaien, en ik zal de laatste zijn die ff de voorrem gaat proberen in de kiezel of een wei. (Waarschijnlijk wel tijdens het opstappen...)

Ja, ze had haar voorrem eerder kunnen gebruiken maar ik vind sommige conclusie toch op z'n minst een beetje vreemd.
Als ze die klootzakken te pakken krijgen aanklagen voor poging tot doodslag en als ze na 10 jaar vrijkomen aan "d'r pum" ophangen!
Blieve lache...8)