Verkoop KTM stijgt explosief in 2013

Gestart door DeWitte, 01 mei, 2013, 07:54:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

In het eerste kwartaal van 2013 heeft de verkoop bij KTM een enorme groei doorgemaakt. Door in totaal 26.029 motoren te verkopen, steeg de wereldwijde verkoop maar liefst 34,1 procent, waarbij de omzet met 20,5% naar 163,5 miljoen euro groeide. Naast gestegen verkopen in Amerika (+23,3%) en Europa (+9,4%) was vooral in de verkoop in Azië de basis voor het extreme succes; het Oostenrijkse bedrijf realiseerde daar een verkoopstijging van maar liefst 424 procent. Onderdeel hiervan was verkoop van 1400 Duke 200 modellen door KTM's Indiase partner Bajaj Auto.

Doordat de markt in de USA (-14%) en Europa (-19,2%) als geheel daalde, steeg het marktaandeel van KTM relatief gezien nog harder dan de verkoopcijfers. In Europa is nu 7,8% van alle verkochte motoren een KTM, In de USA is dit bij 4,7 van alle motorfietsen zo.

Stefan Pierer, CEO van KTM AG hierover: "De succesvolle lancering van de 1190 Adventure was cruciaal voor de verkoopstijging in Europa. De implementatie van een wereldwijde productstrategie zorgt voor een zeer positieve ontwikkeling in Azië, waar onze verkopen meer dan vervijfvoudigden."

KTM verwacht dat de motormarkten in Europa en de USA blijven krimpen. Door nieuwe modellen te blijven lanceren houdt KTM vast aan haar wereldwijde product strategie en expansie in de Aziatische markten. KTM verwacht hierdoor in 2013 te blijven groeien.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Zo zie je maar hoe een nieuw verkochte KTM in Eys de verkoopcijfers kan doen stijgen  :mrgreen:

Joker

Ze zijn in ieder geval goed bezig.
Ik kwam er laatst ook één tegen met .......... een afgebroken uitlaat.  ktm kwaaltje ?
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

2e keer dat ik het hoor. Maar zou best kunnen. BMW kwaaltje dat cardanassen breken? Dat heb ik zelf al 2x meegemaakt  :yes6rs: en die kosten zijn vele malen duurder dan een uitlaatbocht denk ik?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Citaat van: DeWitte op 04 mei, 2013, 07:05:15
2e keer dat ik het hoor. Maar zou best kunnen. BMW kwaaltje dat cardanassen breken? Dat heb ik zelf al 2x meegemaakt  :yes6rs: en die kosten zijn vele malen duurder dan een uitlaatbocht denk ik?
Hap Hap  :lol: . Maar ik schreef het ook niet omdat ik KTM wilde afkraken. want ik vind het prachtige motoren. en ja een cardanas zal stukken duurder zijn. Maar daar kan ik gelukkig nog niet over mee praten  :)
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

SuzukiLimburg

Nog even en dan zijn ale motoren- en autobouwers volledig afhankelijk van de Aziatische markt, aangezien alleen daar nog omzet te behalen is. Dan worden de auto's en motoren volledig afgestemd op die markt en daar moeten wij dan maar genoegen mee nemen. Zonder die markt zou echter de helft van de fabrikanten nu omkiepen.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!