Iemand ervaring met de Schubert C3 Pro helm?

Gestart door HD4ever, 09 mei, 2013, 22:13:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Deze week dan, na veel jaren met een (€100,-) Laser potje rond gereden te hebben, eens besloten om eens een systeem helm te kopen voor de langere ( >500 km ) trips. Zeker omdat ik nog al eens in slecht weer terechtkom en dan is een potje niet ideaal, zeker zou je eens ongewild de grond moeten kussen. Ook op de snelweg is een open potje niet echt een aanrader, want je wordt echt gek van dat kabaal!  :mrgreen:

De keuze is gevallen op de matzwarte en superlichte Schubert C3 Pro systeemhelm. Niet echt een potje voor op een trilplaat, maar dat interreseert me niet veel. Hij is wel veilig neem ik aan? Ben benieuwd hoe dit in de praktijk uitpakt, want ik ga er nooit zuinig mee om en laat mijn potje nogal eens even stuiteren of ergens aan de motor hangen :-X 

Iemand ervaring met dit merk?

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joker

#1
 Ik heb jarenlang een Schubert concept gehad ( de voorloper van de C2 en C3 ) met geïntegreerd
zonnevizier. nooit problemen mee gehad. met name het geïntrigeerde zonnescherm vond ik wel handig
voor als je op een zonnige dag een tunnel in reed. want met een zonnebril op zag ik dan voorheen het eerste stukje in een ( donkere )  tunnel niet veel  :oops:   
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

@Nippon

kep zo'n schuberth gehad dan wel de voorloper van deze
en mijn ervaring leek meer op een aanvaring  :-X
man wat een ruk helm :roll:
lekken (lawaai) bij naad,als je ja knikt valt 't dak,vizier los,lek,antie-condenslaag laat los enz,enz

en het allerbelangrijkste 't stond me niet   :schater:

hoop dat de C2/3 beter in elkaar zit want voor dat geld (duur) ga je je snel ergeren  :yes6rs:

Joker

Citaat van: @Sambal op 10 mei, 2013, 07:04:33
kep zo'n schuberth gehad dan wel de voorloper van deze
en mijn ervaring leek meer op een aanvaring  :-X
man wat een ruk helm :roll:
lekken (lawaai) bij naad,als je ja knikt valt 't dak,vizier los,lek,antie-condenslaag laat los enz,enz

en het allerbelangrijkste 't stond me niet   :schater:

hoop dat de C2/3 beter in elkaar zit want voor dat geld (duur) ga je je snel ergeren  :yes6rs:

Dan heb je mss een maandagmorgen model gehad  :dunno: want ik heb van dat alles nooit last gehad.
Ok het was geen lichtgewicht en hij was ook niet erg stil. maar dat inherent aan een systeemhelm
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

@Nippon

#4
misschien had ik te hoge verwachtingen  :mrgreen: (schuberth/kwaliteit) :?
wat mij betreft, nooooooooit meer een klapdak  :oops: nog niet 'ns misschien  ???

HD4ever

De meningen zijn verdeeld, dus dan ben ik benieuwd of hij mij gaat bevallen. Na de komende meerdaagse trips weet ik meer. Ik post dan hier mijn bevindingen. Gezien de belachelijke hoge prijs van dat ding hoop ik toch, dat ik dan iets positiefs te melden heb.   :naughty:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Ik ben begonnen met een Nolan, daarna de Schuberth Concept en was over de Concept heel tevreden, veel beter als de Nolan.
Nu heb ik al enkele jaren de Schuberth C3 en deze helm is echt de beste van alle drie, deze is ook aardig stil en als het weer een nieuwe moet worden, wordt het de C3 pro.
De C3 pro heeft een ingebouwde antenne voor de SRCS kraag en deze schijnt dan aardig te werken.
Maar gooi, smijt en valwerk is geen enkele helm van gediend en komt ze ook niet ten beste.

Voor mij is het echt de C3, die dus ook bij regen goed werkt.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

Citaat van: QuattroFrits op 10 mei, 2013, 10:11:48
Ik ben begonnen met een Nolan, daarna de Schuberth Concept en was over de Concept heel tevreden, veel beter als de Nolan.
Nu heb ik al enkele jaren de Schuberth C3 en deze helm is echt de beste van alle drie, deze is ook aardig stil en als het weer een nieuwe moet worden, wordt het de C3 pro.
De C3 pro heeft een ingebouwde antenne voor de SRCS kraag en deze schijnt dan aardig te werken.
Maar gooi, smijt en valwerk is geen enkele helm van gediend en komt ze ook niet ten beste.

Voor mij is het echt de C3, die dus ook bij regen goed werkt.

ja Frits.... met een baard zijn alle helmen stiller  :mrgreen:

Toledo

BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

thedutchrockstar

2 wheel madness

karz

Heb al jaren een S1 , zeer tevreden over. Stil, comfy , een geintegreerd zonnescherm dat nog steeds werkt en niet uitelkaar valt.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

QuattroFrits

Citaat van: @Sambal op 10 mei, 2013, 15:35:10
ja Frits.... met een baard zijn alle helmen stiller  :mrgreen:

Merk ik hier iets van jaloersheid ??  :yes6rs:

Als jij duivenstront zou gebruiken, net als ik, zou bij jou ook meer baardgroei ontstaan.  :mrgreen:

Of ongeveer twaalf keer een facelift, heb je waarschijnlijk ook een baard.  :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Desmo-devil

Heb jaren met de Ayroh  matisse, systeem helm gereden, en enorm tevreden. na mijn crash afgeschreven. Heb nu sinds een maand de welbekende systeemhelm van de liddl voor 50 eurootjes en ik kan niet anders zeggen dat de helm in alle opzichten buiten verwachting goed is. Pasvorm is uitstekend, bediening van de helm en ingebouwd zonnescherm gaat heel soepel. Daarbij krijg je twee jaar garantie, een extra vizier en een extra binnenbekleding. Er staat een E keurmerk in dus wat mij betreft hoef ik geen dure systeemhelm meer. En als deze een keer stuitert dan kan ik daar gewoon om lachen !!!!!!

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009