Hardrijdende Brit 8 maanden gevangenis na grootspraak forum

Gestart door Busaberke, 15 mei, 2013, 16:26:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Dat stoere praat op een forum niet altijd even handig is, dat weet Andrew Kelly inmiddels alles van. De 37-jarige Brit is tot 8 maanden gevangenisstraf veroordeeld, nadat hij op een forum had uitgeklapt hoe hij tegen de politie had gelogen over een snelheidsovertreding.

Andrew Kelly was in juni afgelopen jaar door een snelheidscamera gefilmd terwijl hij met 122 mph (196 km/u) over de A63 bij Newthorpe, North Yorkshire, reed. Tegenover de politie verklaarde Kelly dat ten tijde van de overtreding niet hij, maar een potentiële koper op de motor had gereden.

De politie vond later echter een topic op een forum, waar de man omschreef hoe hij van plan was de rechtsgang te dwarsbomen. Het topic werd geplaatst op Pepipoo.com, een website die advies geeft voor de verdediging van snelheidsovertredingen. In een tweede post omschreef dezelfde gebruiker hoe hij in het verleden onder een parkeerboete uit was gekomen door valse informatie te geven.

Ook deze boete wist de politie met succes naar Kelly terug te traceren. De MoT tester werd gearresteerd en uit zijn huis werden zaken in beslag genomen, waaronder een computer, motorkleding brieven in relatie tot de parkeer overtreding. In de rechtbank van York bekende Kelly op 8 april schuld aan de twee aanklachten om de rechtsgang te belemmeren en een aanklacht van overscheiding van de maximum snelheid.

Door de rechter werd hem 8 maanden gevangenisstraf opgelegd en kreeg hij 6 punten op zijn rijbewijs.

Bron: motorfreaks
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Joker

Ik vind het mar een vreemd verhaal. hij dat dan toch ook weer kunnen zeggen dat hij op het forum gelogen had. Of dat iemand ander vanaf zijn pc onder zijn naam het bericht geplaatst had.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

SuzukiLimburg

Ze kunnen precies achterhalen of jij wel of niet dat bericht geschreven hebt. Je account is aan een e-mail adres gekoppeld en je PC heeft een IP adres (al kan dat wijzigen).

Wat ik zo grappig vind is dat mensen blijkbaar niet beseffen dat alles wat ze op internet zetten openbaar is en schijnbaar zijn mensen nog zo naief dat ze denken dat politie en andere instanties niet op internet zitten en alles gewoon kunnen meevolgen.

Dit is dus een echte Dumbass!
Mijn advies; blijf altijd nadenken over wat en waar je schrijft op internet.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Joker

#3
Citaat van: SuzukiLimburg op 16 mei, 2013, 11:16:58
Ze kunnen precies achterhalen of jij wel of niet dat bericht geschreven hebt. Je account is aan een e-mail adres gekoppeld en je PC heeft een IP adres

Dat begrijp ik. Vandaar dat ik schreef dat iemand anders vanaf ZIJN ( dus de veroordeelde ) zijn computer
het bericht geplaats zou hebben. Big Brother kan veel zien. maar niet wie er allemaal gebruik maakt van mijn pc.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

thedutchrockstar

Het blijft een kunst om het internet te gebruiken!
2 wheel madness

QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Sjef

Dan is het natuurlijk niet handig om te schrijven dat ik dat eigenlijk geweest ben die de motor had geleend om te testen.

Grappig dat blijkbaar niet alleen in Nederland maar ook al in Engeland de politie voldoende tijd weet te vinden om een snelheidsovertreder op te sporen maar
voor echte misdrijven op te sporen niet voldoende mankracht heeft  :shock:

HD4ever

Citaat van: SuzukiLimburg op 16 mei, 2013, 11:16:58
Mijn advies; blijf altijd nadenken over wat en waar je schrijft op internet.

En dat zeg je me nou pas???  :schater:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Citaat van: HD4ever op 15 maart, 2014, 09:36:28
Citaat van: SuzukiLimburg op 16 mei, 2013, 11:16:58
Mijn advies; blijf altijd nadenken over wat en waar je schrijft op internet.

En dat zeg je me nou pas???  :schater:

Nee, ongeveer een jaar geleden.  :mrgreen:
Maar trek het je niet aan, ik ben ook vaak erg traag van begrip.  :twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

SuzukiLimburg

Precies, en nu weet héél internet dat jullie beiden traag van begrip zijn.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

QuattroFrits

Citaat van: SuzukiLimburg op 18 maart, 2014, 14:39:01
Precies, en nu weet héél internet dat jullie beiden traag van begrip zijn.

Dat was al lang wereldwijd bekend, daarom vragen ze mij ook nooit veel.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Citaat van: SuzukiLimburg op 18 maart, 2014, 14:39:01
Precies, en nu weet héél internet dat jullie beiden traag van begrip zijn.

En jij denkt dat Frits en ik daar wakker van liggen?  :schater: Ech nie !  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Citaat van: HD4ever op 18 maart, 2014, 19:40:34
Citaat van: SuzukiLimburg op 18 maart, 2014, 14:39:01
Precies, en nu weet héél internet dat jullie beiden traag van begrip zijn.

En jij denkt dat Frits en ik daar wakker van liggen?  :schater: Ech nie !  :mrgreen:

:thumbsup:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.