Service. knipperlicht kaduuk.

Gestart door Joker, 21 juni, 2013, 05:40:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joker

Vorige week bemerkte ik dat mijn linker knipperlicht het zowel voor als achter het niet meer deed .
met de alarmlichtenknop deze ze het wel gewoon alle 4
Dus mijn boeren verstand zei me . waarschijnlijk de schakelaar kaduuk.
Even googelen naar een nieuwe dus. Oeps BMW verkoopt de ( micro ) schakelaartjes niet los. Alleen complete units voor 200 plus euro.
Dat gaat hem dus niet worden . Notten dus gebeld. krijg als antwoord. Oh ja dat hebben die schakelaartjes wel eens. Kom maar eens langs dan kijken we eens.
Woensdag had ik vrij dus om 09.00 uur sta ik in Brunssum . Even later komt Toon
( de zoon ) met zijn motor aanzetten.  Er word gestart met een kopje koffie een sigaretje . Ja hoor dat kan daar nog gewoon in de werkplaats.
Daarna word de schakelaar open gedraaid en laat Toon mij een klein wit schakelaartje zien. Oeps dat is wel erg Micro ! geduldig maakt hij dat toch al kleine ding open en laat me de contactjes zien. . die maakt hij vervolgens schoon met een horlogemaker schroevendraaiertje ( daar had ik zelf drie leesbrillen over elkaar voor moeten opzetten )  . dan nog ff schoonblazen met wat hoge druk . Dan peutert hij de boel weer even geduldig in elkaar. Om het vervolgens weer te proberen. En Ja hoor knipperlichtje doet het weer.  Het is ondertussen  tien over tien. En als ik hem dan vraag. Wat krijg je van me?  " zegt hij na even denken. Doe maar 2 tientjes !  Dan rijd je toch echt weer met een goed gevoel naar huis he !.  :worship-cool:  :thumbsup:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

Notten is idd geweldig kundige zaak :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Greefhardt

Nice! Dat zijn ook echt de beter werkplaatsen he!
Vorige motor: Triumph Trophy 900

Ziespan

 :twisted:

Twee tientjes? Is dat dan wel met garantie?

:lol:
The South will rise!

HD Sportster 1200S 1996 met Sputnick zijspan.
Aangepaste vork, 4 schijfremmen rondom!

                   Live to RIDE to live.   
             Hatsekidee wie rijdt er mee?

Busaberke

Zo hoort dat, maar zo een bedrijf moet je tegenwoordig helaas zoeken als een speld in een hooiberg.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

@Nippon

Citaat van: Busaberke op 21 juni, 2013, 11:39:06
Zo hoort dat, maar zo een bedrijf moet je tegenwoordig helaas zoeken als een speld in een hooiberg.

nee hoor, gewoon een BMW rijden   :lol: 'n boxer   :mrgreen:

Joker

Citaat van: Busaberke op 21 juni, 2013, 11:39:06
Zo hoort dat, maar zo een bedrijf moet je tegenwoordig helaas zoeken als een speld in een hooiberg.

Helemaal mee eens . de meeste garages ( en zeker de dealer garages ) zijn veel te bling bling.
de monteurs krijgen geen vrijheid want voor iedere reparatie staat een bepaalt tijdsbestek.
Zodoende zijn de monteurs geen monteurs maar onderdelen vervangers.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Greefhardt

Vorige motor: Triumph Trophy 900

Joker

Daar ben ik weer met mijn knipperlicht  :)
Ik rijd de rockster nu ongeveer anderhalf jaar en ben er nu pas achter gekomen dat als ik rijd en het knipperlicht aan zet ( bv met inhalen) hij na ongeveer 15 seconden vanzelf ophoud met knipperen.
Echter. als je stilstaat dan blijft hij gewoon door knipperen  :lol:  dit is dus kennelijk bedoelt voor mensen die hun knipper wel eens vergeten uit te zetten .  Is dit luxe of is dat luxe  :)
Zal wel niet standaard zijn  :dunno:  Wie heeft dit ook ?
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

HD4ever

Citaat van: Joker op 12 juli, 2013, 18:53:07
Daar ben ik weer met mijn knipperlicht  :)
Ik rijd de rockster nu ongeveer anderhalf jaar en ben er nu pas achter gekomen dat als ik rijd en het knipperlicht aan zet ( bv met inhalen) hij na ongeveer 15 seconden vanzelf ophoud met knipperen.
Echter. als je stilstaat dan blijft hij gewoon door knipperen  :lol:  dit is dus kennelijk bedoelt voor mensen die hun knipper wel eens vergeten uit te zetten .  Is dit luxe of is dat luxe  :)
Zal wel niet standaard zijn  :dunno:  Wie heeft dit ook ?

Is gejat van Harley Davidson. :yes6rs:  Op mijn HD gaat het knipperlicht ook vanzelf na 15 seconden weer uit en ook als je na een bocht weer op snelheid komt en naar de 2e versnelling schakelt. Mooi en handig systeem !!  :worship-cool:
Verder heeft de Harley zelfs aan beide stuurhelften een knipperlicht schakelaar voor de betreffende richting. Handiger dan die ene links/rechts schakelaar op je linker stuurhelft. :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joker

Is gejat van Harley Davidson. :yes6rs:  Op mijn HD gaat het knipperlicht ook vanzelf na 15 seconden weer uit en ook als je na een bocht weer op snelheid komt en naar de 2e versnelling schakelt. Mooi en handig systeem !!  :worship-cool:
Verder heeft de Harley zelfs aan beide stuurhelften een knipperlicht schakelaar voor de betreffende richting. Handiger dan die ene links/rechts schakelaar op je linker stuurhelft. :mrgreen:
[/quote]

Hallo meneer Harley. een Beemer heeft ook links en rechts een schakelaar om richting aan te geven
Alleen hebben ze rechts nog een 3e schakelaar waar je ze weer mee uit zet  :mrgreen:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

HD4ever

Citaat van: Joker op 12 juli, 2013, 22:39:14

Hallo meneer Harley. een Beemer heeft ook links en rechts een schakelaar om richting aan te geven
Alleen hebben ze rechts nog een 3e schakelaar waar je ze weer mee uit zet  :mrgreen:

Zie je nou wel dat het goed gejat is van BMW !!  :schater:
Normaal zou je die 3e schakelaar niet nodig moeten hebben, want die schakelaars links en rechts zouden in theorie natuurlijk ook als aan/uit moeten kunnen dienen. Raar !! Drie schakelaars is dus wel erg luxe  :mrgreen:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Joker

Inderdaad. het kost wat maar dan heb je ook wat  :mrgreen:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

QuattroFrits

Citaat van: Joker op 13 juli, 2013, 06:47:23
Inderdaad. het kost wat maar dan heb je ook wat  :mrgreen:

Ja, een knipperlicht wat op de gewone veel goedkopere manier met één schakelaar bediend zou kunnen worden.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Ziespan

 :shock:

Ik heb dus beide systemen, een op de HD, een op de BMW.
Ik vond vanaf het eerste moment het "nieuwe" BMW systeem  fantastisch, vergeleken dus met de oude BMW situatie / 70-80 jaren.
Het harley systeem bevalt me echter ook prima.
Het BMW systeem net iets beter.

Overigens steek ik vaak ook nog mijn hand uit. Voor de auto-sufkippen. Zo een hand (arm) uit steken valt natuurlijk  goed op. Anders ..... hebben ze "het" of "je" weer eens niet gezien.

:shock: :shock: :shock:
The South will rise!

HD Sportster 1200S 1996 met Sputnick zijspan.
Aangepaste vork, 4 schijfremmen rondom!

                   Live to RIDE to live.   
             Hatsekidee wie rijdt er mee?