Motorrijders de betere verkeersdeelnemers?

Gestart door DeWitte, 12 november, 2005, 09:56:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

We zitten wel vaak te pochen over onze kwaliteiten op de brommert :roll: maakt het talent en de kunde van motorrijders ons ook tot de betere verkeersdeelnemers bijv. op de fiets of in de auto. :?

Wrom??? :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

t_rex1970

Wellicht. Aan de ene kant kijk je als motorrijder denk ik verder vooruit, wat koekblikrijders bv van plan zijn. Aan de andere kant neem je ook wel eens wat meer risico's, daar je sneller en wendbaarder bent. En dat gaat niet altijd goed.

Mijn ervaring is dat ook de rijopleiding voor het A een stuk strenger is als bij de B.
In de praktijk is het niet haalbaar, maar eigenlijk zou je naast de lessen voor het B ook enkele lessen voor A moeten volgen, zodat die mensen ook eens weten wat het is om motor te rijden, door een file te rijden waar automobilisten het niet kunnen verkroppen dat een motor er tussendoor kan, en lekker de weg afsluiten. Of bij de B-opleiding hier wat meer aandacht aan geven. Maar dat is weer een ander verhaal....

Karin

Ik heb te snel op absoluut geklikt. Moet het na het lezen van het stukje van T-rex eigenlijk veranderen in wellicht.

Je kijkt veel beter en anticipeert meer op het verkeer. Ik merkte dat verschil ogenblikkelijk tijdens het rijlessen. Met de auto kijk je vaak alleen vlak voor je, nu ik motor rijdt is mijn autorijden ook anders geworden.

Maarrrrr.....wat T-rex aanhaalde klopt ook, je neemt als motorrijder ook wat meer risico's. Je haalt sneller in dan met de auto, omdat je motor veel sneller accelereert  :wink:  Jaja, meteen een argument erbij...
Daarnaast heb ik op de motor altijd het idee dat ik meer genieten moet en mag van het rijden op de weg. En daarbij hoor ik niet achter auto's aan te blijven hangen. Dus....tja, maar alles bij elkaar heeft het zeker een betere verkeersdeelnemer van me gemaakt.  :lol:

Gummi-Kuh

Op mijn achtiende heb ik ooit alle stempeltjes gehaald die er waren:dus A,B,C,D en E hier heb ik absoluut geen spijt van want ik kan me beter inleven in bv bepaalde actie's van bv een trucker of een buschauffeur. Eigenlijk zou het inderdaad verplicht moeten zijn voor mensen die perse hun B-papiertje willen halen om eens enkele lessen op een CB500-tje te zitten of hoog op de bok van een truck.Maarja voor sommige is het al een lijdensweg om het B-papiertje te halen laat staan dat ze er nog iets anders bij moeten doen.Dus mijn keuze is "wellicht"omdat de meeste A-rijders er ook een B-papiertje bij hebben en de meeste B-rijders er geen A-papiertje hebben. :cry:
URL=http://imageshack.us][/URL]

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

only bikers know why dogs hang out their heads out of window

Busaberke

Ik heb wellicht gestemd omdat ik er van uitga dat de meeste motorrijders net als ik uit lijfsbehoud hun medeweggebruikers angstvallig in de gaten houden om zo hun vege lijf in het verkeer te redden.

Dat kan helaas van veel koekblikkers niet gezegd worden.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Motzippaldy

Citaat van: "Busaberke"Ik heb wellicht gestemd omdat ik er van uitga dat de meeste motorrijders net als ik uit lijfsbehoud hun medeweggebruikers angstvallig in de gaten houden om zo hun vege lijf in het verkeer te redden.

Dat kan helaas van veel koekblikkers niet gezegd worden.



:stupid:
Proud on the South  

B-Witch

ik heb ook wellicht gestemd, sinds ik het motorrijbewijs heb, ben ik veel allerter geworden, kijk veel beter, en probeer beter te anticiperen op andere weggebruikers. Ik denk in ieder geval dat je als motorrijder een allertere weggebruiker wordt.
You may own the bike, but the bike possesses you.

LTpaul

ik heb absoluut gestemd, en het lijkt mij logies! al die eerder genoemde reacties meenemend komen daar nog bij;
Dat gepiel aan de radio en aanverwante aflijdende troep.
Telefoneren onderweg. :(
En dan heb ik nog niet gesproken over die mafkezen die ook nog rustig gaan zitten SMSsen. :evil:
OOk zit er niemand gezellig tegen je te kletsen. :?
Ook valt er geen peuk uit onze handen die we zonodig direct moeten oprapen. :shock:
Dooie hoeken hebben wij alleen daar waar we niet heen kijken. :shock:
Een portier vlak voor iemand z'n gezicht open gooien lukt ons ook niet. :wink:
Moet ik nog ff doorgaan??????????? :roll:

Maar het betekend niet dat wij geen fouten kunnen maken.
Dat doen we allemaal, daarom moet iedereen elkaar helpen die fouten op te lossen. en dat gaat het beste met een glimlach :)

Busaberke

Citaat van: "LTpaul"Dat doen we allemaal, daarom moet iedereen elkaar helpen die fouten op te lossen. en dat gaat het beste met een glimlach :)

Daar zit wat in , echter:

als je met je met je vizier tegen de autoruit onder begeleiding van een beukende vuist op het autodak je standpunt t.o.v. de zojuist wakker geschrokken koekblikker duidelijk maakt, heeft ' ie meteen een leermoment wat 'ie nooit meer vergeet!

(ook al verstaat ie je niet)
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

LTpaul

[als je met je met je vizier tegen de autoruit onder begeleiding van een beukende vuist op het autodak je standpunt t.o.v. de zojuist wakker geschrokken koekblikker duidelijk maakt, heeft ' ie meteen een leermoment wat 'ie nooit meer vergeet!

(ook al verstaat ie je niet)[/quote]

Denk niet dat ze het begrijpen, dat je zo boos wordt. :oops:

Ik heb ergens eens gelezen; "wie zonder fouten is werpe de eerste steen" :shock:  

p.s. hoe noemen automobilisten, motorrijders :?:  :?:

Mounty

Geen idee..
ER zijn genoeg motorrijders die een gevaar voor zichzelf of anderen zijn.
Als we het over motorrijders hebben moeten deze ook meegeteld worden.
iig geld ook voor mij dat ik meer een heer in het verkeer word maar ook af en toe de devil on 2 weels.
Waneer ben je per defenitie een goede chaufeur ? na 10 schadevrije jaren ? of omdat je zelf denkt een goed chaufeur te zijn ?
Meestal vind ieder zichzelf wel een goede chaufeur..maar wat vinden anderen (ook niet motorrijders) ??
Daarom voor mij: Geen idee :!:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Busaberke

Citaat van: "LTpaul"

Denk niet dat ze het begrijpen, dat je zo boos wordt. :oops:

Ik heb ergens eens gelezen; "wie zonder fouten is werpe de eerste steen" :shock:  

p.s. hoe noemen automobilisten, motorrijders :?:  :?:

De koekblikkers hoeven mij niet te begrijpen, en idd ik maak natuurlijk ook fouten!

Echter, dit is een veeeeeeeeeel lekkerdere manier om je hart te luchten dan bij een psych. op de bank nadat je voor de ...tigste keer bijna plat gereden bent door zo'n randdebiel, toch?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

WhomBom

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "LTpaul"

Denk niet dat ze het begrijpen, dat je zo boos wordt. :oops:

Ik heb ergens eens gelezen; "wie zonder fouten is werpe de eerste steen" :shock:  

p.s. hoe noemen automobilisten, motorrijders :?:  :?:

De koekblikkers hoeven mij niet te begrijpen, en idd ik maak natuurlijk ook fouten!

Echter, dit is een veeeeeeeeeel lekkerdere manier om je hart te luchten dan bij een psych. op de bank nadat je voor de ...tigste keer bijna plat gereden bent door zo'n randdebiel, toch?

:stupid:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

LTpaul

"De koekblikkers hoeven mij niet te begrijpen, en idd ik maak natuurlijk ook fouten!

Echter, dit is een veeeeeeeeeel lekkerdere manier om je hart te luchten dan bij een psych. op de bank nadat je voor de ...tigste keer bijna plat gereden bent door zo'n randdebiel, toch?"
"
Je zou jezelf ook af kunnen vragen "Waarom ziet hij/zij mij niet, heb ik er wel zorg voor gedragen dat ik gezien KAN worden" :roll:  :?  :roll:

wanneer jonge mensen tegen je zeggen, "ik wordt gek van die motorrijders, ze vliegen je aan alle kanten voorbij, en als je ruimte wilt maken, rij ik er rechts van me er een van de weg, en links zit gaat ook al niet want daar zijn ze ook."

Wat doen we dan Fout :?:  :?:  :?:  :?:  :?: