v.d. Goorbergh test 2 dagen met Winston Honda

Gestart door Busaberke, 14 november, 2005, 19:27:01

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Busaberke

-11-2005
Zoals wij vanmiddag al wisten te melden heeft de stevige regenval, de hele dag, grote invloed gehad op het eerste testprogramma van de WSBK en WSS coureurs in Valencia.



Bleven de pitboxen vanmorgen vanwege de hevige regenval gesloten, vanmiddag waren er toch diverse coureurs die de baan opgingen voor de eerste testronden voor het seizoen 2006.

In de Superbike wist Lorenzo Lanzi een tijd van 1.45.5 op de klokken te zetten, voor wat het waard is.

In de Supersport maakte Jurgen van den Goorbergh zijn eerste meters op de Winston ten Kate Honda. Van Jurgen werden geen rondetijden vrijgegeven.

Reactie van Jurgen:
"Dit was echt jammer. Vanmorgen regende het echt te hard om naar buiten te gaan. Vanmiddag zijn we, op eigenlijk het minst slechtste moment, toch naar buiten gegaan. Ik ben vier keer naar buiten gegaan voor elke keer ongeveer vijf ronden. We hebben geprobeerd een goede zitpositie te vinden. Daarnaast kan ik zeggen dat de motor gelijk heel goed aanvoelt. Je merkt gewoon dat dit een motor is die echt doorontwikkeld is. Ik kon al vrij snel wat aanzetten en makkelijk een knietje aan de grond krijgen. Dit alles voor wat het waard was vandaag. Meer was er gewoon niet mogelijk vanwege de weersomstandigheden. We hopen echt dat we morgen beter weer hebben, anders is het allemaal wel heel erg zuur."
Aangezien Jurgen nog geen contract heeft met het Winston Ten Kate Honda team werden er nog geen foto's vrijgegeven.

bron: www.racesport.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Bakkertjedeeg

:banghead4rv:  :banghead4rv:  :banghead4rv:

Ik vind dat Jurgen zijn kansen wel heeft gehad. Geef Kamikaze Nanelli die zetel maar. Kats is trouwens bevestigd bij Team Megabike.

Busaberke

Ik denk ook dat Jurgen over z'n top is.
Maar ik heb wel respect voor die man.
Hij heeft fantastische dingen laten zien, m.n. op de MuZ en z'n eerste jaar op de 2 cil. 500-Hondi.

Ik verwacht ook niet dat 'ie bij Ten Kate aan de bak komt, die willen juist jonge honden hebben  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Busaberke"Ik verwacht ook niet dat 'ie bij Ten Kate aan de bak komt, die willen juist jonge honden hebben  :wink:

Weet ik niet... :?: Het schijnt op dit moment alleen nog maar een centen kwestie te zijn.. :(

Motzippaldy

Citaat van: "Bakkertjedeeg":banghead4rv:  :banghead4rv:  :banghead4rv:

Ik vind dat Jurgen zijn kansen wel heeft gehad. Geef Kamikaze Nanelli die zetel maar. Kats is trouwens bevestigd bij Team Megabike.


:stupid:
Proud on the South  

Busaberke

15-11-2005
De Superbike en Supersport coureurs hebben hun eerste tweedaagse test op het circuit van Valencia afgesloten. De test was georganiseerd door Pirelli, de bandensponsor van het wereldkampioenschap Superbike.


Troy Bayliss is al weer snel vertrouwd met de Ducati

Voor diverse teams en coureurs was het hun eerste kennismaking. Zo zagen we de nieuwkomer in het Xerox Ducati team, Troy Bayliss, de snelste tijd op de klokken zetten gevolgd door de Alstare Suzuki coureur Yukio Kagayama en de tweede man uit het Xerox Ducati team, Lorenzo Lanzi.


Jurgen deed het goed op de Ten kate Honda

In de Supersport klasse was het wereldkampioen Sebastian Charpentier uit het Nederlandse Winston ten Kate Honda team die veruit de snelste tijd wist te realiseren. Hij werd gevolgd door de nieuwkomer in het Alstare Suzuki Supersport team, Fabien Foret, en de Nederlander Jurgen van den Goorbergh, bij het team van Gerrit en Ronald ten Kate, deze twee testdagen, de plaats in nam van, de naar het Megabike Honda team vertrokken, Katsuaki Fujiwara. Of de tweedaagse test van Jurgen een vervolg zal krijgen bij het team uit Nieuwleusen zal de komende dagen bekend gemaakt gaan worden.

Wij vroegen Jurgen om een reactie over zijn ervaringen met de Winston ten Kate Honda en de samenwerking met het team:
"Het was een zeer leerzame dag. Eigenlijk hebben we maar 3,5 uur echt kunnen rijden en dat is, hoe je het ook went of keert, te kort. De eerste dag hebben we feitelijk niks kunnen doen vanwege het weer en vanmorgen was de baan nog niet helemaal droog. Pas na de middag konden we daadwerkelijk gaan trainen. Het is verlopen zoals ik vooraf zelf ook had gehoopt. Over het werken met het team, het rijden, en mijn rondetijden ben ik wel tevreden. Alles klopt gewoon in dit team. Zelf moet ik natuurlijk wel weer in mijn ritme komen. Als we twee volle dagen hadden kunnen testen hadden we met twee motorfietsen kunnen gaan werken en meer kunnen uitproberen. We zullen nu deze twee dagen gaan evalueren en kijken of er een vervolg komt op deze prettige samenwerking."


Onofficiƫle tijden van de bij ons bekend zijnde coureurs. (er was geen officiƫle tijdwaarneming aanwezig op het circuit)

Superbike:

1. Troy Bayliss 1.36.1
2. Yukio Kagayama 1.36.3
3. Lorenzo Lanzi 1.36.4
4. Noriyuki Haga 1.36.6
5. Karl Muggeridge 1.36.9
6. Chris Walker 1.37.0
7. Andrew Pitt 1.37.2
8. James Toseland 1.37.5
9. Fonsi Nieto 1.37.6
10. Gianluca Viziello 1.38.6
11. Regis Laconi 1.39.7


Supersport:

1. Sebastian Charpentier 1.38.2
2. Fabien Foret 1.39.5
3. Jurgen van den Goorbergh 1.40.2
4. Stephan Chambon 1.40.5

bron: www.racesport.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

May Day

En toch hoop ik dat ie volgend jaar op de ten kate honda rijdt. Altijd leuk als er eindelijk weer een nederlander op een fiets rijdt die het kampioenschap moet kunnen binnen halen. :yes6rs:  Tenminste, als de R6 ze volgend jaar niet de oren wast  :shutup:
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Busaberke

Citaat van: "May Day"En toch hoop ik dat ie volgend jaar op de ten kate honda rijdt. Altijd leuk als er eindelijk weer een nederlander op een fiets rijdt die het kampioenschap moet kunnen binnen halen.

:stupid:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Bakkertjedeeg

Damn... duurt nu wel erg lang. Geluiden van Nanelli worden steeds luider. Niet dat ik het erg vindt. :evil:

Hakinnen

Ik hoorde van de Italianen dat het Nanelli zou worden op de TKR honda.

Van mij hoeft het niet zo eigenlijk,..zie Nanelli liever op de Duc terug.

Hakinnen

Hakki says................ :roll:  8)

Jurgen out.

Nanelli in..

Sofuoglu ??

:wink:

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Hakinnen"Hakki says................ :roll:  8)

Jurgen out.

Nanelli in..

Sofuoglu ??

:wink:

Vertel, vertel. Betrouwbare bron?

Hakinnen

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Hakinnen"Hakki says................ :roll:  8)

Jurgen out.

Nanelli in..

Sofuoglu ??

:wink:

Vertel, vertel. Betrouwbare bron?

Sprak net aan de foon met iemand die uit een zeer "dicht bij het vuur zittende bron" gehoord heeft dat Jurgen "out" is.

Diezelfde heeft wel vanmorgen nog met Jurgen gebeld en die schijnt nergens van te weten.

Hoe dan ook, TKR gaat nu testen met Gianluca en Sofuolglu(das die "FIM 1000CC CUP turk" waar ik je van vertelde op de kartbaan in Genk. talent voor de toekomst.)

Mij werd anderhalve week geleden in Italie al verteld dat Gianluca zeker naar TKR zou gaan.

dussuh?
wordt veel "gezeverd en gespeculeerd"

FF afwachten dus


ik zet mijn "geld"op "Nanna #69" dus.  Mits in de test zal blijken dat ie overweg kan met een viercilinder.  volgens mij heeft ie nooit anders gereden dan met Ducs.

Bakkertjedeeg

Afwachten idd. Ik zet mijn geld ook op #69. Die turk moeten ze langs Van Keymeulen op een R6 zetten. Dat zou gaaf zijn, maar dat zal financieel wel geen haalbare kaart zijn voor Bikerdays.

Busaberke

quote vanaf www.vdgoorbergh.com :


Citeer29 november 2005 - 17:47
Vanmiddag heb ik bericht gekregen van Ten Kate dat men geen gebruik gaat maken van mijn diensten in Qatar. Uiteraard baal ik daar wel van want ik had mijn planning erop aangepast en ben flink (extra) gaan trainen om superfit te zijn.
Wat het betekent voor volgend jaar? Men heeft er nu voor gekozen om te gaan testen met Kenan Sofuoglu en in principe kan het kwartje nog alle kanten opvallen maar dat kwartje wordt wel door bepaalde partijen een bepaalde kant op geduwd. Het is in ieder geval meer dan jammer.

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009