Windows 8 en andere computer ellende

Gestart door HD4ever, 11 mei, 2014, 12:24:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HD4ever

Miljaar zeg... onlangs overgestapt van een Windows XP desktop naar een Windows 8 Laptop, en inmiddels al 3 keer met de reddings DVD de shit weer hebben moeten reanimeren. Wat een zooitje zeg ! Wie verzint zoiets? :shock: Tot mijn verbazing bleek de laptop ook nog een touchscreen te hebben !!! Dat is toch wel zo onhandig bij een laptop !!
De nieuwe laptop crashte steeds weer bij het ophalen van maar liefst 94 updates. Nu begint hij weer te mekkeren over updaten naar Windows 8.1 !! Inmiddels heb ik bijna alle Microsoft zooi eraf gegooid, m.u.v. het Windows 8 natuurlijk. Ik begin een hekel aan die firma te krijgen !
Wat is Linux dan toch een fijn systeem ! Mijn 10 jaar oude laptop draait erop, en dat ding is crash proof. Ik denk dat mijn Windows 8 dagen langzaam alweer ten einde lopen en op deze laptop ook Linux zet. Werkt altijd, geen gezeik met updates en bijna alle benodigde software is er al standaard aanwezig.

Voorlopig heb ik mijn oude XP nog actief omdat mijn motorkaarten erop staan. Hou me aanbevolen voor tips hoe ik die onder Windows 8 in Basecamp kan laten draaien, aangezien mijn oude Zumo 550 rip is en de kaarten helaas GPS gebonden zijn. Het zou voldoende zijn als ik de oude motorkaarten op mijn laptop aan het draaien had, zodat ik weer motorroutes kan maken, want om nu weer €150,- uit te geven wordt me te gek.  :fuckyou:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Toledo

Ik heb met dit programma, de kaarten overgezet incl de ontgrendelcode's op meerdere computers hier. Werkt perfect, maar ik begrijp dat jij nog een aparte motorkaart hebt, ik weet niet of je die ook kunt overzetten op deze manier   http://www.javawa.nl/gmtk.html
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

HD4ever

Citaat van: Toledo op 11 mei, 2014, 15:12:29
Ik heb met dit programma, de kaarten overgezet incl de ontgrendelcode's op meerdere computers hier. Werkt perfect, maar ik begrijp dat jij nog een aparte motorkaart hebt, ik weet niet of je die ook kunt overzetten op deze manier   http://www.javawa.nl/gmtk.html

Ik zie in Javawa nergens de optie om mijn 2014 kaart van uit de Zumo naar mijn PC te kopiëren, wel om kaarten tussen de SD en de PC te verplaatsen !  :shock:
De motorkaarten zijn trouwens apparaat gebonden ( Zumo 550) en zullen wel niet naar Basecamp te verplaatsen zijn. Jammer, want ze koste toch voldoende geld destijds.
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

Toledo

Als je de zumo aan de xp desktop hangt en je laat dan het programmaatje draaien. Wordt er misschien wel een kopie van je zumo kaart gemaakt. Ik zou het toch ff proberen. 
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

HD4ever

Citaat van: Toledo op 11 mei, 2014, 17:27:00
Als je de zumo aan de xp desktop hangt en je laat dan het programmaatje draaien. Wordt er misschien wel een kopie van je zumo kaart gemaakt. Ik zou het toch ff proberen.

Bedankt voor de tip, maar dat werkte helaas ook niet. Je kan er niet de kaarten mee uit de Zumo op de PC installeren, zodat deze onder Basecamp draaien.
Blijkt dat Garmin, om het moeilijk te maken, in al hun wijsheid heeft besloten dat je Garmin Express moet gebruiken, maar dan wel eerst je Zumo registeren op MyGarmin.
Inmiddels had ik al Basecamp, Mapinstall, JaVaWa en webupdater geinstalleerd en nu moest het blijkbaar met Garmin Express.
Echter, dan moet er wel eerst een update online beschikbaar zijn, want alleen dan krijg je de optie te zien of hij de update op de Zumo of/en ook op de PC moet installeren. Als je dan eindelijk zover bent gaat hij de Europakaart en update eindelijk installeren op de PC en de Zumo, maar bij mij alleen op de SD kaart, aangezien het interne geheugen van de Zumo blijkbaar niet geheel Europa aankan. Ik vraag me dan af wat zo'n fabrikant denkt bij het ontwerpen van zo'n apparaat?  :-X Maarja, het zijn Amerikanen en dan die hebben nog nooit wat fatsoenlijks geproduceerd. Ik kan het weten, ik rij Harley  :mrgreen:

Hoe het ook zij, ik kan nu Basecamp gebruiken met een kersverse Europakaart, zonder mijn Zumo 660 aan te hoeven sluiten. Basecamp is namelijk in staat om met de kaarten op de Zumo te werken, echter dit is erg omslachtig om steeds weer die GPS met USB te moeten aansluiten, als je geen routes op de GPS wil gaan plaatsen.  IK maakte trouwens bijna een beginnersfoutje door de 220 volt voeding niet aan de laptop te hangen tijdens de update van enkele uren. De batterij zat al op 7%.  Dat  ging bijna fout ! :oops:
Volgende project is nu om op een of andere manier mijn motorkaarten weer aan de gang te krijgen.  :?
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Heb je de motorkaarten op CD of MicroSD ?
CD is inderdaad apparaat gebonden, MicroSD kun je op alle apparaten gebruiken.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Citaat van: QuattroFrits op 12 mei, 2014, 12:54:23
Heb je de motorkaarten op CD of MicroSD ?
CD is inderdaad apparaat gebonden, MicroSD kun je op alle apparaten gebruiken.

IK heb de motorkaarten op CD, maar na installatie zijn ze niet te activeren in Basecamp, want ze zijn gekoppeld aan mijn oude defecte Zumo 550. Diezelfde files doen het wel nog perfect in mijn oude XP computer onder Mapsource, maar zijn onder Windows 8 niet meer actief te maken aan mijn Zumo 660.
De motorkaarten op SD wil ik niet kopen ,want ik heb de Europa kaart op mijn SD staan. IK wil dus niet meermaals per dag onder weg zo'n klein SD kaartje in de Zumo gaan wisselen. Ik zou graag de motorkaarten rechtstreeks op mijn SD kaartje in de Zumo willen plaatsen, naast mijn City Navigator 2014 kaart.

Momenteel maak ik dus de motor routes op mijn oude XP computer, kopieer ze dan naar mijn laptop met CN2014. Herbereken ze en plaats ze dan op mijn Zumo 660. Zo kan ik toch nog mooie routes maken en rijden, echter het is wel erg omslachtig  :(
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

HD4ever

Al 3 weken geen crash meer gehad van Windows 8, dus ik heb de hoop dat het systeem nu stabiel blijft !! So far so good !! :shock:

Nu heb ik de behoefte aan een kleine NAS server, aangezien ik mijn verzameling USB harddisks wil gaan opruimen. Inmiddels heb ik nu al vijf van die dingen rondslingeren met voor mij belangrijke data die ik niet graag kwijtraak. Verder heb ik nogal wat bestanden in de Cloud ( Dropbox, Google Drive ) staan, en die wil ik op die server gaan plaatsen.
Helaas weet ik nagenoeg niets van die NAS dingen, dus advies  is meer dan welkom.  Ik zoek dus een NAS die ik ook via internet kan bereiken vanaf mijn telefoon. Ik neem aan dat dat via FTP o.i.d. verloopt?  :dunno: Verder moet hij minimaal 2 of 3 harddisks bevatten, mogelijk in een Raid opstelling, zodat ik in elk geval nooit mijn data kan kwijtraken. Installatie moet plug & play zijn, want ik snap niets van netwerk zaken. Ik moet dus ook via die NAS audio en video kunnen streamen naar mijn tablet en TV  :yes6rs: 

Wie heeft ervaring met die dingen, welk merk is aan te bevelen en wat kost zoiets???  shoot !!!
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Synology heeft hele goede NAS apparaten, ik heb een DS212J hier staan, werkt goed maar ik gebruik niet alles van wat dat ding kan.
Prijzen inclusief 2 stuks HD liggen rond de 400,00 tot 500,00 euro bij de meeste uitvoeringen, duurdere geeft het natuurlijk ook.
Voor een goed en betrouwbaar advies kun je het beste naar Paradigit in Maastricht gaan, ik ben daar toen ook geweest, goede service.
Succes.

Voor wat betreft Windows 8 en navigatie, Ga naar het Waypointforum en je vind ongeveer alle antwoorden en het is nog gratis ook.  :mrgreen: ( http://forum.gps.nl/index.php )
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

QuattroFrits

Graag gedaan, waar ben ik anders voor.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.