Motor weetjes

Gestart door Karin, 21 november, 2005, 11:06:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Karin

Wist je dat

*na meer dan een kwart eeuw vrouwen in Iran weer mogen motorrijden?

*dit verboden was omdat de wind die om de oren suist tijdens een motorritje de kleden tegen de vrouwelijke vormen zouden kunnen drukken?

*gladde banden meer grip hebben op een natte weg dan banden met profiel, tot het punt waarop ze last hebben van aquaplaning?

*het voorwiel drie keer zo snel het water kwijtraakt als het achterwiel?

*Vespa eigenlijk wesp betekent?

*Ducati voorheen radio's maakte?

*Hell's Angels' oprichter Sonny Barger in zijn autobiografie zegt dat hij Japanse motoren prefereert boven Harley Davidson!?

*het meest waarschijnlijk is dat technici een ongeluk krijgen en het minst waarschijnlijk leraren?

*de superfitte Troy Bayliss een rustende hartslag had van 36 spm, ongeveer de helft van de normale waarde? Dat tijdens een race Bayliss' hartslag opliep tot 186 spm?

*toen hij de Honda NR750 zag, Massimo Tamburini zijn ontwerp voor de Ducati 916 verscheurde en alle belangrijke stijlkenmerken van de Honda kopieerde?

*Toen Valentino Rossi vijf jaar oud was zijn vader Graziano hem een skelter bouwde om het motorrijden te ontmoedigen?

*Kevin Schwantz "See God. Then back off" zei toen men hem vroeg naar zijn late remtechniek?

*de Gatso snelheidscamera's uitgevonden zijn door de Nederlandse coureur Maurice Gatsonides?

*men in Belgiƫ asfalt macadam noemt?

*dit omdat de uitvinder van het asfalt ene meneer McAdam was?

*het woord motor in het Afrikaans auto betekent?

*padbuffel het Afrikaanse woord voor roekeloze motorrijder is?

Bron. LCVM Nieuwsbrief

Joepie1958

Is dit een retorische vraag of moet ik nou bij ieder item aangeven of in het ja dan nee al wist :oops:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

Optie 2; je mag de lijst ook aanvullen :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Karin

Citaat van: "WhomBom"http://www.motorforumlimburg.nl/viewtopic.php?t=379  :wink:

Daar heb ik nog even over getwijfeld om hem daaronder te zetten. Hij mag van mij erheen verhuizen.