Hoofdmenu

enduro/offroadbanden

Gestart door The Dominator, 24 november, 2005, 11:16:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Dominator

effe ene vraagje,

heb me een setje extra velgen gescoord voor de dominator en wil nu wel eens een beetje door veldweggetjes en de akker/gras gaan huppelen.

nu heb ik dat al eens met de bridgestone trailwings gedaan maar toen stond ik dus meteen dwars op het gras en dankzij wat MTB ervaring kon ik um weer rechtkrijgen en een beetje stapvoets rijden.

nu is mn vraag: wat is een goede band waarmee je en een keertje lekker door het veld kan baggeren en tevens ook een beetje comfortabel/slijtvast is als je er snelweg mee doet......

wie??
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

TKC 80?? heppie trouwens een 21" voorwiel voor in de pratsch ?? :roll:

TKC 80 by Conti 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"
TKC 80 by Dunlop 8)

Ik meen toch wel de tekst Continental op die band te herkennen  :?
Of is het weer eens een gevalletje van "badge engineering" ?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Sirkwietjuh

Volgens mij zit die nieuwe TKC 80 ook onder de nieuwe off road bmw (ben even de naam kwijt :roll: )

Schijnen absoluut goede bandjes te zijn voor nen off road  :wink:
Fuck the system !!!

The Dominator

Citaat van: "Dwars"TKC 80?? heppie trouwens een 21" voorwiel voor in de pratsch ?? :roll:

TKC 80 by Conti 8)

yep, zit er standaard al op he :mrgreen:
heb je ervaring met die band of wat??
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Zwerver

De Nieuwe BMW heeft standaard Metzeler Karoo 2. Van enkele bezitters
die hem ok echt in het terrein gebruiken begrepen dat die banden niet echt optimaal zijn in het terrein, en van anderen die hem ook op asfalt gebruiken begrepen dat ze op asfalt helemaal niet lekker rijden.

De Conti TKC80 is denk ik de beste mix tussen een band die het behoorlijk goed doet op asfalt, en ook in niet te zwaar en glad terrein aardig rijd. Maar uit ervaring weet in intussen dat ie in de Limburgse klei al snel aan zijn limiet komt; is een mooi alternatief wanneer je vooral
droge gravel paden rijd of niet te diep zand.
Een beter en goedkoper alternatief vond ik zelf in de Pirelli MT21 Rallycross. Bij Quickly in beveren 108,- Euro voor een setje voor de XTZ.
De noppen staan iets verder uit elkaar en zijn ietsjes langer dan bij de TKC, wat even wennen is op asfalt, maar verder goed mee te rijden.
In zand/blubber een stuk beter dan de TKC80, op de weg iets onrustiger.
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

The Dominator

Citaat van: "Zwerver"De TKC is leuk, maar uit ervaring weet in intussen dat ie in de Limburgse klei al snel aan zijn limiet komt; is een mooi alternatief wanneer je vooral
droge gravel paden rijd of niet te diep zand.
Een beter en goedkoper alternatief vond ik zelf in de Pirelli MT21 Rallycross. Bij Quickly in beveren 108,- Euro voor een setje voor de XTZ.
De noppen staan iets verder uit elkaar en zijn ietsjes langer dan bij de TKC, wat even wennen is op asfalt, maar verder goed mee te rijden.
In zand/blubber een stuk beter dan de TKC80, op de weg iets onrustiger.

en wat betreft levensduur????
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Zwerver

Op de xtz nu 6000 met de achterband, die nu aan zijn einde begint te komen; maar daar zaten ook wat snelweg kilometers bij, woonwerk Oud Valkenburg-Tilburg. En boven de 120 op asfalt gaan de middennoppen snel... Voorband is nog goed.
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

The Dominator

Citaat van: "Zwerver"Op de xtz nu 6000 met de achterband, die nu aan zijn einde begint te komen; maar daar zaten ook wat snelweg kilometers bij, woonwerk Oud Valkenburg-Tilburg. En boven de 120 op asfalt gaan de middennoppen snel... Voorband is nog goed.

6000 ben ik al blij mee! wil ze sowieso gaan afwisselen met de anakee's, sowieso eerst eens proberen hoe die zich houden als t echt prutweer wordt, anders voor woon/werk de anakee's en om te spelen de noppenbanden
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Sirkwietjuh

Citaat van: "hayasjeelski"
Citaat van: "Dwars"TKC 80?? heppie trouwens een 21" voorwiel voor in de pratsch ?? :roll:

TKC 80 by Conti 8)

yep, zit er standaard al op he :mrgreen:
heb je ervaring met die band of wat??

Heb er geen ervaring mee, maar van de verschillende off road forums hoor je dat deze band goed uit de test komt.
Fuck the system !!!

Zwerver

De MT21 op de xtz:


De TKC80 op de Dominator (motor overleden, wielen+banden heb ik nog,
mocht je een swillen testen) :


De GSA op Karoo 1 achter, Karoo 2 voor :



Tijdens de AllRoad-tour in Finland rijdt bijna iedereen met de Michelin T63; blijkbaar een goede band voor zowel harde als zanderige/blubberige ondergrond
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

WhomBom

Citaat van: "Zwerver"Michelin T63

dat klinkt als een of andere russische tank  :shock:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Motzippaldy

Citaat van: "WhomBom"
Citaat van: "Zwerver"Michelin T63

dat klinkt als een of andere russische tank  :shock:


T50 & T80  :shutup:
Proud on the South  

The Dominator

Citaat van: "Zwerver"
De TKC80 op de Dominator (motor overleden, wielen+banden heb ik nog,
mocht je een swillen testen) :

graag!! effe rondje testpratschen :mrgreen: (zal ze wel weer schoon afleveren)
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl