Hoofdmenu

Bridgestone BT-014

Gestart door Rookie, 08 september, 2005, 22:02:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"alé, schmetzke wellicht maar die ken nie rijjuh..
:laughing49so:

:rofl: hier gaat gezeik van komen, wedden  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"alé, schmetzke wellicht maar die ken nie rijjuh..
:laughing49so:

:rofl: hier gaat gezeik van komen, wedden  :yes6rs:

:mrgreen:

nope,  die schmetz kan dat wel "hebben"

denk ik.. :wink:

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Je moest eens weten :lol: :lol: :lol: :nana9oi: :shutup:

Laatst stond in Margraten een setje BT-014 en een setje Pilot Power naast elkaar. Nou moet je er natuurlijk mee rijden om te kunnen oordelen, maar als ik bij beide met een nagel in de compound druk, naar het profiel kijk en naar de vorm van de band leek me de Power toch duidelijk superieur. Ik wil wel eens een setje Pirelli's wil proberen als mn huidige set MPP's op zijn.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Schmetzke

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"alé, schmetzke wellicht maar die ken nie rijjuh..
:laughing49so:

:rofl: hier gaat gezeik van komen, wedden  :yes6rs:

:mrgreen:

nope,  die schmetz kan dat wel "hebben"

denk ik.. :wink:

Ik kan ook niet rijden  :cry: Hihi  :mrgreen:

Schmetzke

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Wacko Jacko"

Het is gewoon een gevoel .
De een zweert bij dit merk , de ander weer bij dat merk

:stupid:


Maar op de limiet gaan de verschillende eigenschappen pas meespelen.
:^

maaruh....er gaat hier niemand op straat op de limiet van een supersportband.   wel op de eigen limiet wellicht.  de kwaliteiten van de ss banden bij straatgebruik zijn imo beter dan wij ooit kunnen benutten.
Schuift ie toch een keer dan ligt de fout meestal bij de rijder en niet bij de band opzich.

alé, schmetzke wellicht maar die ken nie rijjuh.. :mrgreen:   :wink:

banden zijn persoonlijk en zitten tussen de oortjes imo.
imo zijn de supersportbanden van de gerenomeerde merken allen o.k voor op straat.  of het een bt-014 . een pilot-power of een diablo corsa moet worden is afhankelijk van persoonlijke voorkeur, ervaringen en hetgeen er in de portomonee zit.

Ik ben het wederom helemaal met Hakki eens. De gemiddelde rijder zal nooit op de grens van zijn banden komen. Ook zal de gemiddelde rijder nieteens een verschil merken als je, bij wijze van spreken, zijn banden verwisseld zonder dat hij het weet.

De grens van je banden moet je op straat ook zeker niet gaan opzoeken, daar is het asfalt niet geschikt voor. Chrashes op straat zijn vaak te weiten aan het niet-strakke asfalt.

Zelf dénk ik dat ik het verschil tussen verschillende banden wel kan merken, maar zelfs met mijn rijstijl voldoen de banden op straat gewoon ruim. Op het circuit vind ik het wel belangrijk dat je de grens goed voelt. Bij het uitaccelereren strepen trekken is echt heerlijk, maar dat kan niet met een straatband.

De bandentechnologie en kwaliteit is tegenwoordig zó hoog, er bestaan gewoon geen echt slechte banden meer.

Rookie

Citaat van: "Gieskes"
Mijn BT-10 ligt er nu nog geen 4000km op en is aan vervanging toe....echt tevreden met die kilometers kan ik niet zijn, vind ik. Daarbij bevallen die banden me ook niet zo goed, ook op droog glijdt 't regelmatig efkes, gelukkig is de motor neutraal genoeg om in lijn te houden maar toch niet prettig. En ja, rijstijl heeft daar absoluut mee te maken, maar toch....voor mijn gevoel moet die glijgrens veel verder weg liggen.

Volgende probeersel gaat Michelin zijn....

Waarom heb je geen BT-014 gekocht maar een BT-010? Lijkt me dat de BT-010 al ouder was en daarom sneller slijt.

Mijn voorband is al een tijdje gaar, stuurt zwaarder en 'valt' de bocht in. Probleem is alleen dat mijn achterband nog niet helemaal versleten is. Twijfel eraan om alleen de voorband te vervangen voor een MPP, of dat verstandig is? En als het niet anders vervang ik voor en achter maar.

$$$$ GVD!

Gieskes

Citaat van: "Rookie"
Citaat van: "Gieskes"
Mijn BT-10 ligt er nu nog geen 4000km op en is aan vervanging toe....echt tevreden met die kilometers kan ik niet zijn, vind ik. Daarbij bevallen die banden me ook niet zo goed, ook op droog glijdt 't regelmatig efkes, gelukkig is de motor neutraal genoeg om in lijn te houden maar toch niet prettig. En ja, rijstijl heeft daar absoluut mee te maken, maar toch....voor mijn gevoel moet die glijgrens veel verder weg liggen.

Volgende probeersel gaat Michelin zijn....

Waarom heb je geen BT-014 gekocht maar een BT-010? Lijkt me dat de BT-010 al ouder was en daarom sneller slijt.

Mijn voorband is al een tijdje gaar, stuurt zwaarder en 'valt' de bocht in. Probleem is alleen dat mijn achterband nog niet helemaal versleten is. Twijfel eraan om alleen de voorband te vervangen voor een MPP, of dat verstandig is? En als het niet anders vervang ik voor en achter maar.

$$$$ GVD!

Die 2 nieuwe BT-10's kreeg ik bij de koop....

Ach, ze zullen heus goed zijn maar ik heb er altijd een raar gevoel bij gehad, niet alleen tussen de oren maar ook met rijden trouwens. Dat is ontstaan op Zolder waar de banden na een rondje of 3 op niveau 1 al helemaal begonnen te smeren en te rullen (was wel 33 graden). De andere brommers om me heen hadden dat toch echt niet   :?
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Rookie

R-yen en ik hadden op zolder ook last van rullen. Er lag ook al erg veel rubber op de baan, ik denk dat je band daar ook iets van meepikt. Of kan dat niet?

De banden van R-yen zagen er uit alsof ze door de gehaktmolen gedraait waren. Hij had ook last van smeren. Zie hier de band van R-yen:


Gieskes



Bij mij was het al meteen op de buitenste centimeters, opgefrommeld rubber en dan vooral de rechterkant door al die rechter doordraaiers en dat al na een paar rondjes.

Was toch niet tof om te zien dat de 'anderen' dit verschijnsel niet hadden.

Verklaring? De rest had vast en zeker een betere veringafstelling...bandendruk....band...motor....rijder.... :?

EDIT; piccie gevonden
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Gieskes"

Bij mij was het al meteen op de buitenste centimeters, opgefrommeld rubber en dan vooral de rechterkant door al die rechter doordraaiers en dat al na een paar rondjes.

Was toch niet tof om te zien dat de 'anderen' dit verschijnsel niet hadden.

Verklaring? De rest had vast en zeker een betere veringafstelling...bandendruk....band...motor....rijder.... :?

EDIT; piccie gevonden

Met deze band is nix mis mee. Gewoon ophoping van je eigen rubber. Ziet er prima uit.

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Rookie"R-yen en ik hadden op zolder ook last van rullen. Er lag ook al erg veel rubber op de baan, ik denk dat je band daar ook iets van meepikt. Of kan dat niet?

De banden van R-yen zagen er uit alsof ze door de gehaktmolen gedraait waren. Hij had ook last van smeren. Zie hier de band van R-yen:


Deze band tekent niet goed. Heb je toevallig een grotere foto van deze band?

Schmetzke

Het rubber dat al op de baan ligt pik je weldegelijk op.

Kartrubber:



Wat denk jij hiervan Bakkertjedeeg???

Hakinnen

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Rookie"R-yen en ik hadden op zolder ook last van rullen. Er lag ook al erg veel rubber op de baan, ik denk dat je band daar ook iets van meepikt. Of kan dat niet?

De banden van R-yen zagen er uit alsof ze door de gehaktmolen gedraait waren. Hij had ook last van smeren. Zie hier de band van R-yen:


Deze band tekent niet goed. Heb je toevallig een grotere foto van deze band?

"niet goed tekenen" is wel heel positief.
Is imo gewoon "gesmolten". van "tekenen" is geen sprake meer.
Echte semi sport straatband die het circuit heeft gezien denk ik?

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Schmetzke"Het rubber dat al op de baan ligt pik je weldegelijk op.

Kartrubber:



Wat denk jij hiervan Bakkertjedeeg???

Uiteraard, maar wel in heeeel geringe mate. Je geeft uiteraard meer af dan je opneemt.