Tamada en Konica Minolta Honda blijven bij Michelin in 2006

Gestart door Bakkertjedeeg, 26 november, 2005, 15:17:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bakkertjedeeg

De berichten duidden er de laatste tijd op dat Makoto Tamada in 2006 weer met Bridgestone banden zou gaan rijden op de machines van het JiR Team. Vandaag maakte teammanager Luca Montiron echter bekend dat men ook volgend jaar gebruik maakt van Michelins, ook is de steun van hoofdsponsor Konica Minolta weer verzekerd voor het komende seizoen.



Volgens Montiron beschikt Bridgestone niet over de mogelijkheden om naast het Ducati Marlboro Team nog een andere renstal van de eerste bandenkeus te voorzien. De verwachte terugkeer naar de banden waar Tamada vooral in 2004 successen mee vierde blijft dus uit.

Het Konica Minolta Honda Team is volgende week niet van de partij tijdens de laatste test van 2005 op Sepang voor dat het testverbod per 1 december ingaat. "We komen in januari en februari nog 2 maal terug op Sepang en dan zijn we in de gelegenheid om alles te testen wat we willen." zegt Montiron. "Daarom slaan we deze gelegenheid over en nemen we nu de tijd om te herstellen en om in 2006 weer sterker terug te keren. Tamada was een van de snelste rijders tijdens de wintertests buiten Europa, maar bij terugkeer in Europa was bij hem vanwege het temperatuursverschil het goede gevoel verdwenen, we geven er daarom de voorkeur aan om bij lagere temperaturen te testen."

Van de teams die volgende week op Sepang testen is al bekend dat Yamaha Rossi en Edwards voor het eerst met de 2006 specs van de M1 laat testen. James Ellison test voor het Tech-3 team de machine die dit jaar bereden werd door Toni Elias, nu voorzien van Dunlop banden.

Ook Shinya Nakano gaat de 2006 versie van de Kawasaki ZX-RR testen, terwijl Randy de Puniet eerst kilometers mag maken met de 2005 versie. Suzuki zal waarschijnlijk met gewijzigde 2005 machines gaan rijden. Ook bij Honda niet echt wat nieuws, de laboratoriumversie die tijdens de test na de Brno GP werd gebruikt wordt misschien, in gewijzigde vorm, van stal gehaald.

In Europa wordt op hetzelfde ogenblik door het Ducati fabrieksteam voor de eerste maal de 2006 Desmosedici door Capirossi en Gibernau getest op Jerez.

Bakkertjedeeg

Jammer jammer. Bij Pons op de Bridgestones ging het toch een stuk beterder. Dus van Tamada hoeven we volgend jaar wederom nix te verwachten.