Automobilist moet keuring ondergaan

Gestart door DeWitte, 30 november, 2005, 19:16:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

CiteerDRIEBERGEN - Automobilisten moeten bij het verlengen van hun rijbewijs een keuring ondergaan. Dat stelt 3VO,
de landelijke organisatie voor verkeersveiligheid, woensdag.
De organisatie presenteert vrijdag een speciaal hiervoor ontwikkelde test: de Rijstijlscan.

De scan bestaat uit vier onderdelen. Een praktijkrit, een profieltest (om inzicht te krijgen in de eigen rijstijl),
een theorietoets en een test voor het gezichtsvermogen. Volgens 3VO kunnen veel ongelukken worden
voorkomen als automobilisten zich meer bewust zijn van hun rijgedrag.

Jaarlijks vinden er in Nederland ruim een miljoen ongevallen plaats, daarbij zijn circa 2,5 miljoen mensen betrokken.
Volgens een woordvoerder wordt 90 procent van de ongevallen veroorzaakt door gedrag en niet door een mankement
aan de auto. Een APK-keuring zal dus niet alleen nuttig zijn voor de wagen, aldus 3VO.

Bron: nu.nl

ben ik blij dat wij motorrijders zijn  :lol:  :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

:shock: Dwars heeft volgens mij een 2CV te koop. :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Citaat van: "QuattroFrits":shock: Dwars heeft volgens mij een 2CV te koop. :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:

:shock: if the price is right :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Busaberke

Citaat van: "Joepie1958"Ruilen voor een Suzuki? :oops:

Dan krijg je z'n Alfa er óók nog bij!  :yes6rs: zit je met 2 van die inferieure koekblikken opgescheept ........
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

B-Witch

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Joepie1958"Ruilen voor een Suzuki? :oops:

Dan krijg je z'n Alfa er óók nog bij!  :yes6rs: zit je met 2 van die inferieure koekblikken opgescheept ........

tsja en of je daar blij van word? :shutup:
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Citaat van: "Dwars"
CiteerDRIEBERGEN - Automobilisten moeten bij het verlengen van hun rijbewijs een keuring ondergaan. Dat stelt 3VO,
de landelijke organisatie voor verkeersveiligheid, woensdag.
De organisatie presenteert vrijdag een speciaal hiervoor ontwikkelde test: de Rijstijlscan.

De scan bestaat uit vier onderdelen. Een praktijkrit, een profieltest (om inzicht te krijgen in de eigen rijstijl),
een theorietoets en een test voor het gezichtsvermogen. Volgens 3VO kunnen veel ongelukken worden
voorkomen als automobilisten zich meer bewust zijn van hun rijgedrag.

Jaarlijks vinden er in Nederland ruim een miljoen ongevallen plaats, daarbij zijn circa 2,5 miljoen mensen betrokken.
Volgens een woordvoerder wordt 90 procent van de ongevallen veroorzaakt door gedrag en niet door een mankement
aan de auto. Een APK-keuring zal dus niet alleen nuttig zijn voor de wagen, aldus 3VO.

Bron: nu.nl

ben ik blij dat wij motorrijders zijn  :lol:  :lol:

Hahaaa ik denk dat ze voor de motorrijders nog wel wat verzinnen. We zijn toch target nr 1 bij 3VO denk ik zo.  

Wat een gezeik weer, en dat gaan ze dan ook door heel europa doorvoeren allemaal ?


Waarom laten ze de auto mobilisten (in de breedste zin van het woord) niet gewoon met rust en gaan ze het OV keuren ?  Ik wordt doodziek van het ontmoedigingsbeleid van de regering om de mensen uit de auto of van de motor te krijgen terwijl er geen sluitend alternatief is om op je werk te komen. Het OV is een lachertje, irreeel om te verwachten dat we daar allemaal gebruik van maken. Schaam je dan en ga in een hoekje staan als regering i.p.v. allerlei lullige geldrovende manieren te verzinnen om de mensen van hun eigen vervoer te doen afstappen.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Motzippaldy

Citaat van: "karz"


Waarom laten ze de auto mobilisten (in de breedste zin van het woord) niet gewoon met rust en gaan ze het OV keuren ?  Ik wordt doodziek van het ontmoedigingsbeleid van de regering om de mensen uit de auto of van de motor te krijgen terwijl er geen sluitend alternatief is om op je werk te komen. Het OV is een lachertje, irreeel om te verwachten dat we daar allemaal gebruik van maken. Schaam je dan en ga in een hoekje staan als regering i.p.v. allerlei lullige geldrovende manieren te verzinnen om de mensen van hun eigen vervoer te doen afstappen.



:stupid:  :worship-cool:
Proud on the South  

@Nippon

Het autobezit kan mij niet duur genoeg worden gemaakt  :wink: meteen 1000% er bovenop  :shock: .

imo wordt de koekblik onnodig veel gebruikt maarja.... kep goed praten heb al 12 jaar geen eigen auto meer

Mounty

tja...je kunt het zo duur maken maar dan worden overige kosten ook duurder, denk aan voorrijdkosten etc..
waar nu 35 euro voorrijdkosten geteld word zou dan 350 euro worden, uurtje werk erbij...pak m beet 400 euro voor een instelling in een cv-regeling of zo...pff  word wel erg duur dan en dus gaan er minder klusjes komen en dat is weer erg sl;echt voor de jobs van mij en mijn colega's..
(natuurlijk ook voor anderen maar zover kijk ik ff niet)

Heb zelf een keokblik hard nodig voor transport van materialen en gereedschappen etc, en eentje voor vrouwlief om de boodschappen te doen en veilig en droog op haar werk te komen (sávonds en snachts vooral)

Dus duurder maken??? dus niet..!!

zo dat wilde IK ff kwijt.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

Citaat van: "BoxerQ"Het autobezit kan mij niet duur genoeg worden gemaakt  :wink: meteen 1000% er bovenop  :shock: .

imo wordt de koekblik onnodig veel gebruikt maarja.... kep goed praten heb al 12 jaar geen eigen auto meer

Ik schreef al 'auto mobilisten' in de breedste zin van het woord.

Motorrijders zijn ook auto mobilisten. Dat ze hier in nederland het woord auto ook gebruiken voor een voertuig met vier wielen (koekblik) kan ik niets aan doen.

Ik bedoel dus mensen die zichzelf vervoeren d.m.v. een automobiel (en daar valt dus alles onder wat zich zelf automatisch kan voortbewegen).

Mijn concrete punt:

Iedereen die ervoor kiest om op eigen gelegenheid te pendelen i.p.v. het onefficiente,kostbare,onbetrouwbare,tijdrovende alternatief van de overheid wordt geplaagd door allerlei bedenkseltjes van overbetaalde gnomen die te lang geen sex hebben gehad.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Duurder maken gaat het hier ook niet over, wel of niet keuren that's the point..
Een verplichte keuring bij het verlengen van het rijbewijs, daar zijn wel wat dingen van te zeggen.
Als ik op een mooie dag met mijn motor door ons mooie Limburgse Heuvelland tracht te rijden, gebeurt het naar mijn mening net iets te vaak dat Opa in zijn koekblik (of nog erger Oma) mij totaal de weg verspert, en nee niet omdat het zo druk is of omdat het zo'n smalle weg is, nee omdat deze Senior geen notie meer heeft van de gevaren die hij op zijn ritje tegen kan komen, ofwel die hijzelf veroorzaken kan.
Hoevaak zie ik niet dat er onnodig gestopt wordt op rotondes en kruisingen die totaal vrij van verkeer zijn. Reactie vermogen loopt imo terug bij ouderen. dit heeft natuurlijk ook invloed op het rijgedrag van deze persoon.
Ik ben zelf de mening toegedaan dat wanneer je mensen gaat keuren (en dat wordt al gedaan bij 70 jaar) je niet alleen naar de ogen, en het plasje moet kijken, maar ook de rijvaardigheid moet testen... immers het is een keuring voor behoud van het roze papiertje!
En als de Senior weggebruiker nog op een verantwoorde manier zijn blik kan besturen, hebben wij motorrijders er ook minder last van :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "karz"allerlei bedenkseltjes van overbetaalde gnomen die te lang geen sex hebben gehad.

:rofl: :rofl: :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "suzuki-girl"Duurder maken gaat het hier ook niet over, wel of niet keuren that's the point..
Een verplichte keuring bij het verlengen van het rijbewijs, daar zijn wel wat dingen van te zeggen.
Als ik op een mooie dag met mijn motor door ons mooie Limburgse Heuvelland tracht te rijden, gebeurt het naar mijn mening net iets te vaak dat Opa in zijn koekblik (of nog erger Oma) mij totaal de weg verspert, en nee niet omdat het zo druk is of omdat het zo'n smalle weg is, nee omdat deze Senior geen notie meer heeft van de gevaren die hij op zijn ritje tegen kan komen, ofwel die hijzelf veroorzaken kan.
Hoevaak zie ik niet dat er onnodig gestopt wordt op rotondes en kruisingen die totaal vrij van verkeer zijn. Reactie vermogen loopt imo terug bij ouderen. dit heeft natuurlijk ook invloed op het rijgedrag van deze persoon.
Ik ben zelf de mening toegedaan dat wanneer je mensen gaat keuren (en dat wordt al gedaan bij 70 jaar) je niet alleen naar de ogen, en het plasje moet kijken, maar ook de rijvaardigheid moet testen... immers het is een keuring voor behoud van het roze papiertje!
En als de Senior weggebruiker nog op een verantwoorde manier zijn blik kan besturen, hebben wij motorrijders er ook minder last van :!:

Jij denkt dat zo'n keuring niets gaat kosten ? :?, en dat de 'keuring' niet steeds uitgebreider (dus duurder) gaat worden ? zodat men uiteindelijk eigenlijk gewoon opnieuw zijn rijbewijs moet gaan halen, want de 'schrijnende' gevallen moeten dan natuurlijk maar lessen gaan nemen om zich een beetje bij te spijkeren en .. tja.. de theorie veranderd ook door de jaren heen, dus daar moet ook maar opnieuw een examen voor afgelegd worden ,  en zo duwen ze er iedere keer wat bij.

En wie heeft het over senior ?  Mijn rijbewijs moet januari 2014 verlengd worden, dan ben ik als God het wil 36, en daarna mag het ritueel zich iedere 10 jaar voltrekken :? Great....good idea !

Flauwekul, in sommige delen van de wereld rijden ze met 50 man hutje mutje gepropt op/in een af andere pick-up van japans fabrikaat die hier 10 jaar geleden al niet meer door de APK zou zijn gekomen, met de originele banden er nog op over een of ander schuin aflopend gravel weggetje langs een of andere onoverzichtelijke bochtige weg zonder vangrails op een bergrug die 3 kwart van het jaar onder de sneeuw ligt.
En hier op die vierkante meter ,die ze Nederland noemen, moet alles aan alle kanten afgedekt zijn.  :jack:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Citaat van: "karz"Jij denkt dat zo'n keuring niets gaat kosten ? :?, en dat de 'keuring' niet steeds uitgebreider (dus duurder) gaat worden ? zodat men uiteindelijk eigenlijk gewoon opnieuw zijn rijbewijs moet gaan halen, want de 'schrijnende' gevallen moeten dan natuurlijk maar lessen gaan nemen om zich een beetje bij te spijkeren en zo duwen ze er iedere keer wat bij.

En wie heeft het over senior ?  Mijn rijbewijs moet januari 2014 verlengd worden, dan ben ik als God het wil 36, en daarna mag het ritueel zich iedere 10 jaar voltrekken :? Great....good idea !

We hebben het hier over verlenging, niet over vernieuwing, bij mijn weten, is de leeftijd van verlengen 70 jaar en dus hoef je je niet ongerust te maken..vernieuwing, is nieuwe pasfoto en dan betalen voor een nieuw stukje papier. Die verlenging kost nu ook alles bij elkaar al zo'n 75 euri, idd niet leuk als dat duurder moet worden.
You may own the bike, but the bike possesses you.