Dutch Yamaha Dakar Babe

Gestart door DeWitte, 03 december, 2005, 19:04:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Mirjam is de dochter van oud Nederlandse kampioen grasbaanrace en zijspancrosser Hans Pol, die tien jaar geleden op 50 jarige leeftijd veel te vroeg overleed. In de geest van haar man heeft moeder Ine samen met dochter Mirjam en zoon Hans de wedstrijdcross voortgezet.
"Mirjam mag dan pas 22 jaar zijn, maar ze beschikt over een dosis gezond verstand en nuchterheid", aldus Ine over haar dochter.



Mirjam ging in Borne, waar de familie een benzinestation exploiteert, naar de lagere school. Daarna koos ze de wat lange weg via MAVO, HAVO naar de ALO (Academie voor Lichamelijke Opvoeding) in Groningen.
Deze zomer studeerde ze af en had het idee om een jaar lang naar Amerika te gaan. "Om het crossen nog beter te leren. Als vrouw tellen we in Nederland niet mee, maar in de States is dat anders. Plots kwam ik in contact met SRA en ik zag mijn droom om aan Dakar mee te doen werkelijkheid worden", glundert Mirjam.

Als eerste Nederlandse vrouw is ze opgenomen in het Nederlandse Yamaha team dat aan Le Dakar 2006 deel gaat nemen. De verwachtingen zijn hoog gespannen. De eerste tests zijn achter de rug en zien er hoopvol uit.
Mirjam is stellig van plan de moeizame weg naar Dakar af te leggen.



CiteerProfiel :!:
Deelname aan Le Dakar: 1e maal
Ervaring: sinds 4e jaar op motor en nu crosser met een YAMAHA 250YZF
Gewicht: 70 kg
Lengte: 1.70 m
Privé: single
Beroep: afgestudeerd
Geb. datum: 3 juni 1983
Houdt 't meest van: de naaste familie
Hobby's: aktie- en humorfilms, sport in het algemeen
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Bakkertjedeeg

Uh uh, der is deze week toch een tankstation in Borne afgefikt??? Daar vielen 2 doden.... :cry:

Motzippaldy

Mooie meid  :wink:  maar ik vind 70kg beetje te voor Paris-Dakar  :?
Gaat ze ook op 2WD Yamaha rijden  8)
Proud on the South  

DeWitte

iig, ik zal haar volgen in haar 1e poging Dakar te halen; En dat zij gesponsord wordt door Arjen Brouwer Motoren betekend dat deze jongedame wel een stukkie off-roaden kan imo 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away