Hoofdmenu

Aceton

Gestart door DeWitte, 05 december, 2005, 13:43:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

volgens verhalen/geruchten (ja waar een verjaardag waarbij je schoonfamilie op bezoek komt al niet goed voor is :? ) is aceton toevoegen aan je benzine of diesel goed om zuiniger te rijden. dit wil zeggen in de goeie mengverhouding. is dit in de race wereld in gebruik?  :? althans werd beweerd  :shock: aceton zou er voor zorgen dat brandstof beter verdampt en dus beter kan verbranden, de mengverhouding die ik hoorde was: voor diesel 0.15% aceton per tankinhoud en voor benzine 0.20% aceton per tankinhoud.

anyone :?:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"volgens verhalen/geruchten (ja waar een verjaardag waarbij je schoonfamilie op bezoek komt al niet goed voor is :? ) is aceton toevoegen aan je benzine of diesel goed om zuiniger te rijden. dit wil zeggen in de goeie mengverhouding. is dit in de race wereld in gebruik?  :? althans werd beweerd  :shock: aceton zou er voor zorgen dat brandstof beter verdampt en dus beter kan verbranden, de mengverhouding die ik hoorde was: voor diesel 0.15% aceton per tankinhoud en voor benzine 0.20% aceton per tankinhoud.

anyone :?:

:shock:  Neen..

op de volgende verjaardag bij je schoonfamilie zeg je gewoon dat remmenreiniger nog beter werkt..... :wink:

AngelInMe

Gewoon proberen zou ik zeggen ;) Wel op eigen risico natuurlijk :mrgreen:

Die van mij loopt al zuinig genoeg, als ik wil 1 op 25 :lol:

standuc

Hakki     super   :rofl:  :stupid:

Busaberke

Ik vermoed dat er WEL een kern van waarheid in zit.

Volg   DEZE discussie maar eens .......

of DEZE

Echter, dat spul is super brandbaar, verdampt reeds bij 56 gr. C. en vreet pakkingen met rubbers als ontbijt.
Dus dat ga ik echt niet in m'n tank gooien!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

@Nippon

aceton :shock:  die klerezooi zit ook in de acetyleen flessen

en ik weet dat je deze flessen met respect moet behandelen een keer laten vallen en 't gas kan zich gaan ontleden (dan mag je de brandweer bellen )  :oops:

tis alleen goed om nagellak te verwijderen (hé dames)  :mrgreen:

B-Witch

Citaat van: "BoxerQ"aceton :shock:  die klerezooi zit ook in de acetyleen flessen

en ik weet dat je deze flessen met respect moet behandelen een keer laten vallen en 't gas kan zich gaan ontleden (dan mag je de brandweer bellen )  :oops:

tis alleen goed om nagellak te verwijderen (hé dames)  :mrgreen:

En zelfs daarvoor gebruik ik het liever niet!!! :?
You may own the bike, but the bike possesses you.

t_rex1970

Aceton, behoort tot de ketonen, propanon wel te verstaan. Zeer vluchtig goedje, en verdacht carsinogeen.

Heeft calorisch gezien weing inhoud. Het fikt ff maar is zo op, met weinig warmte tot resultaat. Is door zijn laag vlampunt echter wel een mooie onstekingsbron. Denk dat daar nu juist de clou in zit. Het verlaagt de dampspanning van de benzine dus dit mengsel verdampt sneller, en alleen een gas kan branden, en zorgt tevens voor een spontanere ontbranding in je cilinder. Let wel op. Met het koude weer heb je wel nog meer kans op bevriezing van je carb's.