vizier bevriest?

Gestart door karz, 10 december, 2005, 18:55:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Hoi, ben vanmorgen een stukkie gaan rijden, en het vroor nog.
Toen ik op een gegeven moment door wat mist heen was aan het rijden werd het vizier vochtig, dit vocht bevroor meteen waardoor ik niets meer zag. Later bevroor het de ook de condens van de binnenkant , de adem zeg maar.
Ik heb het een paar keer schoon gemaakt voor het stoplicht, maar heb toch vaak met open vizier moeten rijden.

Maar ik zal toch niet de enige motorrijder zijn die wel eens onder het vriespunt op pad gaat ?   :(    Hoe lossen jullie dat op ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

@Nippon

Citaat van: "karz"Hoi, ben vanmorgen een stukkie gaan rijden, en het vroor nog.
Toen ik op een gegeven moment door wat mist heen was aan het rijden werd het vizier vochtig, dit vocht bevroor meteen waardoor ik niets meer zag. Later bevroor het de ook de condens van de binnenkant , de adem zeg maar.
Ik heb het een paar keer schoon gemaakt voor het stoplicht, maar heb toch vaak met open vizier moeten rijden.

Maar ik zal toch niet de enige motorrijder zijn die wel eens onder het vriespunt op pad gaat ?   :(    Hoe lossen jullie dat op ?


je zult lachen  :lol: maar ik blaas m'n adem uit als ik op een dwarsfluit speel
( nee niet die  :roll: )

wat echt help is een skibril en een crosshelm :idea:

DeWitte

Ik heb zo'n losse stoffen kraag die ik (dubbelgeslagen) voor mijn mond en neus doe en dat in combi met het dubbele vizier (pinlock) nergens last van.  :wink: werkt prima :idea:

edit; bij mist is het natuurlijk opletten geblazen; als motorrijder rij je in de ri waar je naar toe kijkt en als de contouren van de weg niet goed (ver genoeg vooruit) zichtbaar zijn; bijzonder "Tricky".  :roll: goed opletten dus en je tempo aanpassen.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

t_rex1970

ik adem niet meer...  :lol:

er zijn ook helmen met een mond/neuskap, zodat de in/uitgeademde lucht onderlangs moet komen/gaan.

@Nippon

Citaat van: "t_rex1970"ik adem niet meer...  :lol:

er zijn ook helmen met een mond/neuskap, zodat de in/uitgeademde lucht onderlangs moet komen/gaan.

   :rofl:

@Nippon

Citaat van: "Dwars"Ik heb zo'n losse stoffen kraag die ik (dubbelgeslagen) voor mijn mond en neus doe en dat in combi met het dubbele vizier (pinlock) nergens last van.  :wink: werkt prima :idea:

edit; bij mist is het natuurlijk opletten geblazen; als motorrijder rij je in de ri waar je naar toe kijkt en als de contouren van de weg niet goed (ver genoeg vooruit) zichtbaar zijn; bijzonder "Tricky".  :roll: goed opletten dus en je tempo aanpassen.


kweet nie maar na 'n 1/2 uur is 't kletsnat :!:  tis net beffen   :mrgreen:

Desmo-devil

Helmmuts (zijde ) in combinatie met pinlock werkt bij mij prima.
Nu alleen nog de kraan van de caburateurverwarming in de goede stand zetten. Was ik vergeten dus bevroren caburateur !

DeWitte

Citaat van: "BoxerQ"kweet nie maar na 'n 1/2 uur is 't kletsnat :!:  tis net beffen   :mrgreen:

:shock:


:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "t_rex1970"ik adem niet meer...  :lol:

er zijn ook helmen met een mond/neuskap, zodat de in/uitgeademde lucht onderlangs moet komen/gaan.

Die heb ik, werkt niet afdoende dus. :roll:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Busaberke

Citaat van: "karz"
Citaat van: "t_rex1970"ik adem niet meer...  :lol:

er zijn ook helmen met een mond/neuskap, zodat de in/uitgeademde lucht onderlangs moet komen/gaan.

Die heb ik, werkt niet afdoende dus. :roll:

klopt, het helpt een beetje als je de lucht naar beneden gericht uitblaast.
Maar als je dan het gebied onder de helm met een sjaal o.i.d. afgedicht hebt, werkt het weer he-le-maal niet.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Ace

Gebruik altijd Fog-City.Als ik een nieuwe helm of alleen een los vizier koop gelijk fog-city erbij.Doe ik al jaren ter vookoming van condens en heb ook nog nooit last gehad van ijsvorming op het vizier terwijl ik al heel wat winterritten gereden heb.

DeWitte

Citaat van: "Ace"Gebruik altijd Fog-City

is dat spray of wat Ace? of hoe werkt dat  :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "karz"
Citaat van: "t_rex1970"ik adem niet meer...  :lol:

er zijn ook helmen met een mond/neuskap, zodat de in/uitgeademde lucht onderlangs moet komen/gaan.

Die heb ik, werkt niet afdoende dus. :roll:

klopt, het helpt een beetje als je de lucht naar beneden gericht uitblaast.
Maar als je dan het gebied onder de helm met een sjaal o.i.d. afgedicht hebt, werkt het weer he-le-maal niet.

:?   Ik heb een helm met zo'n mond/neuskap en een soort van afdichting die over mijn kin de zaak afsluit zeg maar.  Dus eigenlijkt werkt deze helm zichzelf tegen ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

WhomBom

Die fog city is n soort sticker, die je aan de binnenkant van je vizier plakt. t schijnt echt heel goed te werken, maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd, ik zet mn vizier altijd open  :(
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Busaberke

Citaat van: "karz"
:?   Ik heb een helm met zo'n mond/neuskap en een soort van afdichting die over mijn kin de zaak afsluit zeg maar.  Dus eigenlijkt werkt deze helm zichzelf tegen ?

Om condens tegen te gaan kun je ventileren, en dus een luchtstroom in de helm creëren.
Het naar beneden toe afvoeren van de warme lucht is in beginsel een goede methode, maar dan moet die lucht wel weg kunnen stromen én er moet (liefst van bovenaf) frisse lucht toegevoerd worden die deze luchtstroom in stand houdt.

Dat werkt dus niet als alles potdicht zit.

en dan nog iets:

Wisten jullie dat het potdicht afsluiten van een helm levensgevaarlijk is?
Indien de helm onvoldoende ventileert, kun je door het te hoge percentage koolmonoxide in een soort slaap-roes terecht komen, met alle mogelijke gevolgen van dien!  :shock:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009