Gebruikte remschijven of imitatie?

Gestart door d'r Blieje, 13 december, 2005, 19:58:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

d'r Blieje

Mijn CBR'ke is langzaam-aan toe aan nieuwe remschijven voor z'n voorwiel... maar dat mag ook na 110.000 km trouwe dienst  :D !!

Ik heb gezocht naar gebruikte schijven, maar die zijn nergens uit te halen. Wel krijg je overal imitatie spul aangeboden. Heeft iemand hier ervaring mee? Je hoor nl. de gekste dingen, van kromtrekken tot letterlijk uit elkaar klappen van de schijven!

Gr,
d'r Blieje
Blieve lache...8)

DeWitte

Welkom @ MFL. stel je anders hier ff voor;
http://www.motorforumlimburg.nl/viewforum.php?f=25



ja tis inge Oss :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

peter

Kapot gaan ze alleen als ze versleten zijn.Kromtrekken komt wel eens voor maar dat kan ook met orginele schijven.Maar deze zijn toch niet zo duur??Zal het voor je uitzoeken oke..


DeWitte

Citaat van: "WhomBom"kan iemand me ff vertellen hoe je zon link inkort?

ja :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

_P_

Over het inkorten van die link: ga ff naar http://tinyurl.com of zet de link tussen 'tags'. [url=http://www.helelangenaam.com]naam[/url]

peter

pffff originele schijven dus 200 euro per stuk,dat is toch wel een hoop geld.Doe eens een belletje naar motorcentrum eindhoven.Die hebben een enorme voorraad tweedehands onderdelen..succes.

Busaberke

Citaat van: "peter"pffff originele schijven dus 200 euro per stuk,dat is toch wel een hoop geld.Doe eens een belletje naar motorcentrum eindhoven.Die hebben een enorme voorraad tweedehands onderdelen..succes.

En dan hopen dat ze niet krom zijn en nog voldoende dik zijn ?  :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Mounty

Volgens mij horen de remmen bij essentiele onderdelen die je leven kunnen redden....en daar wil je op gaan besparen ?
imo kun je beter de nieuwe duurdere pakken, dan weetje 99,99% zekert dat ze goed en recht zijn.

Ik spaar niet op mijn veiligheid, dus remmen,banden en kleding moet i.o. zijn..en daar wil ik niet op besparen..

maar das mijn mening...ik weet ook dat het allemaal duur is.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Herr Tod

Flauwekul, alsof een 2e hands onderdeel niet goed is. 2e hands banden met de haartjes er nog op zijn niet goed? 2e hands remschijven die ruim binnen de marge zijn en niet veel speling op de bussen hebben (en dus niet krom zijn) zijn niet goed?

Als het net zo goed is en maar de helft kost dan weet ik het toch wel. Ich bin doch nicht blöd?! zou de bekende elektronica zaak zeggen :wink:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


d'r Blieje

Ik heb met mijn koekblik tot nu toe altijd goede ervaringen gehad met gebruikt spul.

Verder zie ik niet wat er mis is met bijvoorbeeld gebruikte remschijven als deze binnen de specs vallen? Hebben het op de donor toch ook gedaan totdat deze een vroegtijdige dood moest sterven  :wink:

Citaat van: "Herr Tod"Ich bin doch nicht blöd?!

Weet ik niet maar Geiz ist Geil!  :mrgreen:
Blieve lache...8)

Mounty

nee zekers..als je zeker weet dat het in orde is idd...tweedehands banden moet je ook de herkomst van weten..als ze al 2 jaar ergens warm gelegen hebben betwijfel ik de rubber nog..
Ik persoonlijk ga toch voor nieuw wat banden en remmen etc betreft..overige onderdelen welke niet zozeer met veiligheid te maken hebben wil ik zeker tweedehands op de kop tikken..
Ben ook niet Blöd.. :twisted:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Herr Tod

Banden koop ik ook nieuw, maar een setje 2e hands banden is zo gek nog niet als je eens een andere band wilt testen maar geen zin hebt om er 5000 km aan vast te zitten mocht het toch niet zo goed bevallen etc. Maar wat betreft de remmerij maakt het geen fluit uit... maar wel een euro. Als je een klauw of een pomp koopt haal je die sowieso uit elkaar om alles te controleren en hier en daar een ringetje te vervangen. Of een remschijf krom is kun je ook zelf controleren. Mocht er dan toch iets niet goed zijn, dan kun je nog 4 keer een 2e hands schijf kopen voordat je op de prijs van 1 nieuwe zit :wink:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


QuattroFrits

Citaat van: "Herr Tod"Banden koop ik ook nieuw, maar een setje 2e hands banden is zo gek nog niet als je eens een andere band wilt testen maar geen zin hebt om er 5000 km aan vast te zitten mocht het toch niet zo goed bevallen etc. Maar wat betreft de remmerij maakt het geen fluit uit... maar wel een euro. Als je een klauw of een pomp koopt haal je die sowieso uit elkaar om alles te controleren en hier en daar een ringetje te vervangen. Of een remschijf krom is kun je ook zelf controleren. Mocht er dan toch iets niet goed zijn, dan kun je nog 4 keer een 2e hands schijf kopen voordat je op de prijs van 1 nieuwe zit :wink:

:rofl: Herr Töd ist doch nicht Blöd :rofl:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

andere vraag; waar haal je die gebruikte remschijven uit die binnen de toleranties vallen :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away