te leen gevraagd: mini-dv video-camera

Gestart door Joepie1958, 06 januari, 2006, 19:22:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joepie1958

Beste mede-forummers,
Van een kennis heb ik enkele (vermoedelijk) mooie video-tapes gekregen, maar hij heeft geen camera erbij, nu heb ik dus mini-dv tapes liggen maar kan ze niet overnemen naar mijn computer.
Bij wie kan ik een avondje een camera lenen om deze tapes te down-loaden naar mijn computer.
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

QuattroFrits

Ik heb een oud model Sony videocamera liggen.
Als de tapes passen, no problem.
:lol: ALLEEN wiedersehn macht freude :wink:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

als het al een heel oud model is dan zal het waarschijnlijk geen DV of mini DV zijn..kan dan wel video8 of Hi8 zijn maar is niet compatible met elkaar. Zelf heb ik een JVC Hi8 camera en een Sony Handycam..beide al overjarig dus geen DV of mini DV, word wel aangeschaft nog VOOR deze zomervacantie..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

:oops: Is een video8, dus sorry maar dan houdt het op :oops:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Richard K.

n mini dv tape van n uur levert n 10 - 13 Gb grote DV-AVI op, en t kost vaak wel n paar uur om die naar mpeg te recoden.  Moet je wel n beetje sterke PC voor hebben.
Zal dus geen klusje van een avondje zijn, eerder een paar avondjes....

Overigens: realtime overnemen van je DV cam naar je PC gaat goed met WinDV (freeware) via Firewire of USB2.
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

Mounty

Citaat van: "Richard K."n mini dv tape van n uur levert n 10 - 13 Gb grote DV-AVI op, en t kost vaak wel n paar uur om die naar mpeg te recoden.  Moet je wel n beetje sterke PC voor hebben.
Zal dus geen klusje van een avondje zijn, eerder een paar avondjes....

Overigens: realtime overnemen van je DV cam naar je PC gaat goed met WinDV (freeware) via Firewire of USB2.

Voor een goede kwaliteit zou je Firewire moeten gebruiken..als je pc dat hebt...Bij mij ging het niet via USB, heb er speciaal een Firewire kaartje ingepleurt..toen ging het wel.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Richard K.

Citaat van: "FZ_Ron"
Citaat van: "Richard K."
Overigens: realtime overnemen van je DV cam naar je PC gaat goed met WinDV (freeware) via Firewire of USB2.

Voor een goede kwaliteit zou je Firewire moeten gebruiken..als je pc dat hebt...Bij mij ging het niet via USB, heb er speciaal een Firewire kaartje ingepleurt..toen ging het wel.

Standaard USB (USB 1.1) is veel te langzaam. USB 2 kan wel, maar dan moet je PC ook wel de volle USB 2 snelheid aankunnen. Firewire gebruik ik zelf ook, werkt prima.
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

QuattroFrits

Citaat van: "FZ_Ron"
Citaat van: "Richard K."n mini dv tape van n uur levert n 10 - 13 Gb grote DV-AVI op, en t kost vaak wel n paar uur om die naar mpeg te recoden.  Moet je wel n beetje sterke PC voor hebben.
Zal dus geen klusje van een avondje zijn, eerder een paar avondjes....

Overigens: realtime overnemen van je DV cam naar je PC gaat goed met WinDV (freeware) via Firewire of USB2.

..als je pc dat hebt...

Is dat laatste "als je pc dat hebt" Amsterdams :?:  :?:  :shock:  :rofl:  :rofl:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Joepie1958

De techniek is verder geen probleem, tape wordt als avi bestand ingelezen in
pinnacle studio en nadien kan ik ze gewoon bewerken, maar ik heb alleen tapes en geen camera. :oops:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Motzippaldy

Ik heb een Sony HI8 is dat wat voor jou  :?
Proud on the South  

Joepie1958

Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.