Hoofdmenu

Denktank

Gestart door DeWitte, 07 januari, 2006, 09:59:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Citaat van: "Steefke"zit er een dubbele kabel op z'n ding :?:
yep, die splits onder de tank naar li en re  :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

volgens mij (ik kan het fout hebben hoor) worden de carburateurs niet synchroon gesteld door de kabel, dat gebeurd bij de meeste doormiddel van stelschroeven, als het uitgangspunt stationair/geen gas niet goed is dan kun je met de kabel stellen wat je wil dan blijft hij op elke gasstand onsynchroon en merk je dat meestal pas als je gas geeft. Ik denk dat het wel mogelijk is dat als een kabel versleten is je verschil in gasstand krijgt met als gevolg dat ie k.t begind te lopen. Ik kan er helemaal naast zitten maar dat is de ervaring die ik heb gehad bij mijn Simcatje Rallye2 en nog een paar van dubbele carburateur krengen.
Smells like rubber

DeWitte

het synchroonstellen van de gas of smoorkleppen (injectie) moet via de gaskabels en dan kun je nog finetunen via de smoorschroeven :wink: let op zonder kwikkolom zie je niet wat je doet en meet je ook geen verschillen

ook bij stationair trekken de gaskabels gelijk de smoorkleppen even ver open (althans als het goed is) en als in de ene gaskabel meer "rek"zit dan in de ander dan krijg je verschil en idd bij het rijden openbaart zich dit steeds weer opnieuw en anders. zo kun je afstellen blijven. :? de Boxer met toch wel dikke 2 cilinders is er vrij gevoelig voor: zal ook wel aan het ontwerp op zich liggen, maar daar weet ik het fijne ook niet van... :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

dat kan goed kloppen. Dan zit er niks anders op dan eerst de kabels te vernieuwen en af te stellen, kan natuurlijk wat kosten maar dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt, het is moeilijk te meten of er meer rek in de ene zit dan de andere.
Smells like rubber

DeWitte

ook een idee :shock: 50 pk meer uit je Gs persen, Nitro-injectie :shock:

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=171957



CiteerPisses sports bikes off when you pass 'em on the back wheel, fully loaded with camping gear and 2up
:rofl: :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Iemand ne ideetje om zelf een ruggesteun te maken ( wel dan bevestiging aan een topkoffer :!:
voor ne strakke blondine van ne jaar of 7) liefst verstelbaar?

zoiets en dan anders  :lol:



hoe zou je moeten beginnen? welke materialen? iemand een idee? :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: "Dwars"Iemand ne ideetje om zelf een ruggesteun te maken ( wel dan bevestiging aan een topkoffer :!:
voor ne strakke blondine van ne jaar of 7) liefst verstelbaar?

zoiets en dan anders  :lol:



hoe zou je moeten beginnen? welke materialen? iemand een idee? :?

men neme een keukenstoel zoals deze bijv.

en halen daar de rugleuning af en bekleden deze met een mooi stofje en schroeven hem op het topkoffer
een beetje timmerman/hobbyist moet dat toch lukken
:wink:
Smells like rubber

WhomBom

ik zou wel iets maken met een hoofdsteun, en misschien een gordel ofzo; ik ben als kleine poet eens bijna bij mn pa ervanaf gewaaid  :shock:  ik wou oppe autoweg es kijken hoe hard we gingen  :roll:

edit: ojaa, en ook al es in slaap gevallen achterop  :oops:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

ja idd een hoofdsteun van een auto, da's ne goeie :thumbsup:

want dit hier vind ik ietwat overdreven :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Ik ken iemand met een africa twin, die heeft voor zijn kleine (toen 3 jaar)een topkoffer van armsteunen (van een oude zitmaaier) voorzien, kind zat heerlijk, kwam net boven topkoffer uit, waar hij een soort van hoofdsteuntje aan had gemaakt.
belangrijkste is dat ze niet opzij weg kunnen glijden, want kleine kids hebben nog wel eens de neiging om in slaap te vallen.
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: "suzuki-girl"Ik ken iemand met een africa twin, die heeft voor zijn kleine (toen 3 jaar)een topkoffer van armsteunen (van een oude zitmaaier) voorzien, kind zat heerlijk, kwam net boven topkoffer uit, waar hij een soort van hoofdsteuntje aan had gemaakt.
belangrijkste is dat ze niet opzij weg kunnen glijden, want kleine kids hebben nog wel eens de neiging om in slaap te vallen.

Goed idee 8) armsteunen uit ne auto dus en een flinke hoofdsteun: iemand nog zoiets liggen :?:  of ga ik de autosloperijen af  :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "suzuki-girl"Ik ken iemand met een africa twin, die heeft voor zijn kleine (toen 3 jaar)een topkoffer van armsteunen (van een oude zitmaaier) voorzien, kind zat heerlijk, kwam net boven topkoffer uit, waar hij een soort van hoofdsteuntje aan had gemaakt.
belangrijkste is dat ze niet opzij weg kunnen glijden, want kleine kids hebben nog wel eens de neiging om in slaap te vallen.

Goed idee 8) armsteunen uit ne auto dus en een flinke hoofdsteun: iemand nog zoiets liggen :?:  of ga ik de autosloperijen af  :wink:

:shock:  uit een auto ??
Nou ja, tis een beemer wat je rijd he :?

iig als ze nou niet met haar voetjes goed aan de voetsteuntjes komt, kan je daar steuntjes van een fietsstoeltje makkelijk bovenop monteren ( gewoon, gaatjes in het steuntje boren en vasttrekken met wat tyraps op je org. steuntjes, en klaar), zitten de voetjes wat hoger en in een soort van bakje, veiliger kan niet :wink:

ben wel dom maar niet slim he :lol:
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

Citaat van: "suzuki-girl"Ik ken iemand met een africa twin, die heeft voor zijn kleine (toen 3 jaar)een topkoffer van armsteunen (van een oude zitmaaier) voorzien, kind zat heerlijk, kwam net boven topkoffer uit, waar hij een soort van hoofdsteuntje aan had gemaakt.
belangrijkste is dat ze niet opzij weg kunnen glijden, want kleine kids hebben nog wel eens de neiging om in slaap te vallen.

nietmeernormaal  :shock:

DeWitte

ja vond ik ook een beetje jong :? mijn blondine is nu 7 en nog 3 cm of zo en ze kan haar voeten zelf op de voetsteunen neerzetten. Vind ik toch wel een min. vereiste. Wat ik wel wil is haar ietwat steun (in de rug en zo) geven om in het begin achterop te zitten. Sowieso eerst kleine stukkies, en ikke rijden als een meisje :rofl: en dan een ijsje eten in epen enzo. :wink:

iemand nog een oude hoofdsteun liggen van een auto?? :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: "Dwars"ja vond ik ook een beetje jong :? mijn blondine is nu 7 en nog 3 cm of zo en ze kan haar voeten zelf op de voetsteunen neerzetten. Vind ik toch wel een min. vereiste. Wat ik wel wil is haar ietwat steun (in de rug en zo) geven om in het begin achterop te zitten. Sowieso eerst kleine stukkies, en ikke rijden als een meisje :rofl: en dan een ijsje eten in epen enzo. :wink:

iemand nog een oude hoofdsteun liggen van een auto?? :?


misschien 'n raar idee maar waarom geen opblaasbare kussen die je tussen je de blondine en de koffer plaatst  

ik neem aan dat ze de pappa vast pakt of heb je 'n bierbuik