HET DOMME GROTE MENSEN TOPIC

Gestart door DeWitte, 21 januari, 2006, 14:46:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

...weten maar nooit durfde te vragen. :oops:

Onder het motto 'beter een keer een modderfiguur geslagen dan je motor verknoeid' graag hier zoveel mogelijk vragen die je niet wilde stellen omdat je denkt dat ze dom zijn (denkfout) maar waar je toch het antwoord op wilt weten.

En uiteraard graag zoveel mogelijk serieuze antwoorden, van degenen die het ook ooit eens moesten vragen.
:wink:

Nummer 1

Was me al eens uitgelegd, ben het helaas weer vergeten, maar waartoe dient een relais en waar zitten die dingen allemaal aan gekoppeld? :?:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin

Volgens mijn opinie dient een relais vanwege het overbelasten op de accu. Of als tussenoplossing als je bevoorbeeld wilt dat het contact verbroken wordt als je geen contact hebt, dus je sleutel hebt omgedraaid. Anders zou je kunnen aftappen van je accu zonder dat je motor loopt.

Snap je het nog....whahaha.  :lol:

R-yen

Een relais dient er o.a voor om met een lage stuurstroom/spanning een hoger vermogen te schakelen.
Op een motor dienen ze o.a. voor het inschakelen van de startmotor en de knipperlichten, waarvan voor deze laatste een berg verschillende technieken zijn.

Herr Tod

Een relais is een schakelaar die bedient wordt door een elektrisch signaal. De schakelaar werkt met een spoel, zodra er stroom door de spoel loopt ontstaat een magnetisch veld en daardoor worden de contacten tegen elkaar getrokken.

Neem bijvoorbeeld de startmotor, zie je het al voor je dat al die power door het knopje aan je stuur gaat? Ik denk dat je dan maar 1 keer op dat knopje drukt en de volgende keren de prul aanrent :lol: Wat er dus gebeurd als je op de startknop drukt is dat hierdoor een signaal naar een relais gaat, het relais maakt contact en alle power voor de startmotor loopt dan over het relais.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


R-yen

hey :) tegelijk gepost  :lol:

DeWitte

Citaat van: "Karin"Volgens mijn opinie dient een relais vanwege het overbelasten op de accu. Of als tussenoplossing als je bevoorbeeld wilt dat het contact verbroken wordt als je geen contact hebt, dus je sleutel hebt omgedraaid. Anders zou je kunnen aftappen van je accu zonder dat je motor loopt.

Snap je het nog....whahaha.  :lol:

Thanx  8) Nog ene voor jou dan Karin :mrgreen:

maar nou een zeer belangrijke vraag: bij de Halfords verkopen ze typeplaatjes met "diesel" op....ik zou zo ééntje op m'n Gs willen kleven om aldus diesel te kunnen tanken en goedkoper te kunnen rijden....maar ik vind 't niet mooi. als ik nou dat "diesel" plaatje gewoon in de koffer leg, mag ik dan ook diesel tanken ? of kan het alleen wanneer het zichtbaar op de motor kleeft  :?:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Karin

Ben je nou echt zo blonTTTT....maar volgens mij doe je graag alsof.....dus go for it..... :lol:

Edit, en ja, ik ben de leeftijd van 18 jaar ook al gepasseerd  :wink: Maar stomme kaal is altijd welkom

Joepie1958

Beste Dwars,

Op zondagmorgen van 08.00 tot 14.00 ben ik op HET tankstation, ik zou je dan graag een tank Diesel willen verkopen :D  :D
Met of zonder type-plaatje :nana9oi:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

DeWitte

was ie te flauw?  :oops:  zal ut nooit meer doen :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

goed dan een echte: wat is het verschil tussen een Alternator en een Dynamo; aangezien je beide benamingen tegenkomt ??? :?:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

of deze; wrom gebruikt een motor meer benzine in de winter dan in de zomer :?:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Citaat van: "Dwars"of deze; wrom gebruikt een motor meer benzine in de winter dan in de zomer :?:


Choke  :?:
Proud on the South  

B-Witch

Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "Dwars"of deze; wrom gebruikt een motor meer benzine in de winter dan in de zomer :?:


Choke  :?:

Handvatverwarming  :?:  :roll:
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Citaat van: "Dwars"goed dan een echte: wat is het verschil tussen een Alternator en een Dynamo; aangezien je beide benamingen tegenkomt ??? :?:

Een alternator is iets wat wisselspanning (van de dynamo) omzet naar gelijkspanning.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Citaat van: "Dwars"of deze; wrom gebruikt een motor meer benzine in de winter dan in de zomer :?:

Lucht zet uit als het warmer is, dus in de kou rijden is rijden met minder lucht waardoor je mengsel rijker wordt.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.