Remvloeistof voor circuit

Gestart door May Day, 23 januari, 2006, 15:42:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

May Day

Ik ben op zoek naar een alternatief voor castrol srf vloeistof omdat die alleen per liter te koop is en > 50 euro per liter kost. Kookpunt moet minimaal 300 graden zijn. Nu ben ik Ferodo Formula tegengekomen op internet, die per halve liter te koop is. Wie kan me vertellen waar ik hier in de buurt dat spul kan krijgen of zijn er nog andere goede alternatieven?
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

DeWitte

is dat niet gewoon ook DOT 5??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

May Day

DOT 5 is op siliconenbasis, dat wil ik echt niet. Heeft een kookpunt van 260, en neemt het vocht niet op. Dat zakt dan naar je remzuigers en begint meteen te koken. Wordt alleen gebruikt door Harley, dat moet je toch genoeg zeggen :twisted:

DOT 4 en DOT 5.1 en dus ook de ´racingfluids´ zijn op glycolbasis, de racingfluids zijn de enige die een kookpunt boven 300 hebben.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

DeWitte

zal wel, ik neem het gelijk voor waarheid aan :wink: tsja waar uit te halen...

mss Cycle Shop?? al eens aangedacht? wat ze nie hebben kunnen die gasten vaak bestellen... :idea:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Ik gebruik voor de racert gewoon "Valvoline DOT 4 uit de rek" van bij de dealer.

Nergens last van..

Ferodo formula is in NL gewoon te koop .  kost iets meer dan een euro of 12 per liter (of 6 per 1/2 liter dan)

edit:

dutchpowertrading.nl

hebben ze het wel



:wink:


2de edit:  denk overigens dat je beter ferodo racing kunt nemen...

"formula" is koekblikken olie volgens die site...(whatever het verschil mag  zijn dan :?: )

May Day

Citaat van: "Hakinnen"Ik gebruik voor de racert gewoon "Valvoline DOT 4 uit de rek" van bij de dealer.

Nergens last van..
wie geen gas geeft hoeft ook niet te remmen he :twisted:
Even serieus: Ik wens op gebied van remmen geen risico's te lopen. Je zou de eerste niet zijn die na 10 minuten kan stoppen omdat de rem een net zo duidelijk drukpunt heeft als een cup DD

Ferodo formula is in NL gewoon te koop .  kost iets meer dan een euro of 12 per liter (of 6 per 1/2 liter dan)

edit:

dutchpowertrading.nl

hebben ze het wel



:wink:
Bedankt, even loeren daarzo

2de edit:  denk overigens dat je beter ferodo racing kunt nemen...
die kon ik nog niet
"formula" is koekblikken olie volgens die site...(whatever het verschil mag  zijn dan :?: )
volgens mij is er geen verschil, of zou koekblikken olie alleen werken bij 4 remklauwen?  :roll:
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober