Fotograferen ?

Gestart door Neo, 26 januari, 2006, 10:00:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Neo

Het wordt me wel meer gevraagd:

Citaat van: "Busaberke"Neo,

allereerst m'n complimenten voor jouw fotowerk!

Wat voor digi camera gebruik jij?
Het valt mij op dat de foto's bij zeer diverse belichtingen vrijwel altijd goed zijn, dat lukt bij veel digicam's niet.

Wilma kan net zo goed fotograferen als ik.


We reizen al een tijdje dus we hebben veel ervaring met reisfotografie en ik heb 2 jaar op een cursus gezeten.

1:
je moet het leuk vinden, ja echt!

voorbeeld:

met mij op stap is niet leuk; ik rij voorop zeg dat je daar of daar moet stoppen ,terugrijden pfff duurt allemaal erg lang

Bolivia 2002
Ik rij vooruit , Wil moet wachten tot ik klaar ben, teken om te rijden etc kost tijd
Camera: Minolta D7 = inmiddels overleden



2

Welke camera?:

maakt niet uit : RTGDFM dat als eerste
Ik gebruik de camera zoals een spiegelreflex, dus uitbuiten die mogelijkheden:RTGDFM

Van Wilma:
schuin van onder en een beetje kikvors perspectief

Camera: Minolta D7 = inmiddels overleden
Salar de Uyuni Bolivia



3

settings camera:
custom witbalans, bracketing,fel zonlicht invulflits gebruiken, flitsfoto`s op 400 asa en 2รจ gordijn zijn gesneden koek voor jou.

Dit soort dingen moeten je interreseren anders moet je gewoon het groene blokje gebruiken. Voor de meesten prima.
Dan neem je de mislukte voor lief.

4

Scherpe foto`s?

99,9% van de mensen nemen het schermpje als zoeker.  Ik neem het gaatje, hierdoor heb je een 3 punts afsteuning: dus een scherpe foto.

De camera 1 meter voor je uit en door dat LCD schermpje turen en dan afdrukken werkt niet.

Anders : bewogen foto`s ook voor lief nemen.

Ik heb veel webruimte voor mijn foto`s gekocht, ik wil ze groot laten zien want dat is mooier.

Smugmug profesional account : 16 gb datatrafic per maand,onbeperkte opslag
PBase: 900 gb dataopslag, onbeperkt dataverkeer


Dit is allemaal geen leidraad hoe je moet fotograferen, het is zoals ik het doe. :roll:

Mijn camera`s :

Canon S 45
Canon S 70
Canon D 10 met 24-70 2.8 L USM

2 keer 1 gb cf card
1 keer 2 gb cf card
Portable CD writer voor op reis

versleten: Minolta D7
Nikon 9500
uiteindelijk maar weer een spiegelreflex gekocht

Mae Hong Son Loop Thailand

Noord Thailand motoren gehuurd

Camera: Minolta D7 = inmiddels overleden







Desert police Jordanie Wadi Musa 2003

Canon D 10

Roemenie 2004 op weg naar Berbu Nou

Canon D 10
eniet nooit met mate

karz

Leuk!

Heb pas geleden een canon 350 d gekocht, daar zit standaard een 18-55 lens bij. Ik heb er nog een 55-200 lens van Sigma bij gekocht om eens te proberen.

Ik heb nog niet veel 'goede' foto's kunnen maken als ik van het groene blokje afstap. Maar blijf stug volhouden ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.