Wie is de snelste of waarom rij je een Hayabusa; Discussie

Gestart door Busaberke, 05 februari, 2006, 22:12:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Citaat van: "karz"Hayabusa ?  :rofl:     http://www.motorfreaks.nl/index.php?mod=dl&action=download&id=635

Ik moet zeggen dat de noodzaak van deze vergelijking mij volledig ontgaat .......

En als je die twee motoren dan gaat vergelijken kom je waarschijnlijk op dezelfde verschillen uit als tussen een TLR en een GS500E, om maar eens een Dwars straat te noemen  :wink:
Ze hebben hetzelfde aantal cilinders, maar daar houdt het ook mee op.

Natuurlijk is de Gixxer 1000K6 ondertussen met accelereren sneller dan de Busa, maar als we dan toch gaan vergelijken: ik moet het eerste bewijs nog zien dat zo'n standaard Gixxer sneller dan 300/h loopt.  :twisted:

Trouwens, dit betreft een Yoshi-Gixxer, die toch zo'n slordige 7.500 Euro meer kost dan de standaard versie.  :shock:
Nou, als je dat geld in een Busa investeert heb je echt wel "iets" meer dan 205 pk, en kun je het gewicht ook nog wel een stuk omlaag brengen.

En ach, indien je het op de keper beschouwt is het concept wat bijna 10 jaar geleden in Hamamatsu ontwikkeld werd zo slecht nog niet.
Immers:
- de Busa is nog steeds in vrijwel ongewijzigde vorm in productie
- er zijn geen andere motoren verkrijgbaar die dezelfde combinatie van top prestaties en comfort voor bestuurder EN passagier leveren
- de motor is hard op weg een cult status te verkrijgen, dit in tegenstelling tot b.v. de ZX-12

Natuurlijk moet je geen Busa kiezen voor circuitgebruik, dat heb ik reeds enkele malen ondervonden.
Maar de slogan voor de Busa was ook nooit "own the racetrack" .......
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "karz"Hayabusa ?  :rofl:     http://www.motorfreaks.nl/index.php?mod=dl&action=download&id=635

Ik moet zeggen dat de noodzaak van deze vergelijking mij volledig ontgaat .......

En als je die twee motoren dan gaat vergelijken kom je waarschijnlijk op dezelfde verschillen uit als tussen een TLR en een GS500E, om maar eens een Dwars straat te noemen  :wink:
Ze hebben hetzelfde aantal cilinders, maar daar houdt het ook mee op.

Natuurlijk is de Gixxer 1000K6 ondertussen met accelereren sneller dan de Busa, maar als we dan toch gaan vergelijken: ik moet het eerste bewijs nog zien dat zo'n standaard Gixxer sneller dan 300/h loopt.  :twisted:

Trouwens, dit betreft een Yoshi-Gixxer, die toch zo'n slordige 7.500 Euro meer kost dan de standaard versie.  :shock:
Nou, als je dat geld in een Busa investeert heb je echt wel "iets" meer dan 205 pk, en kun je het gewicht ook nog wel een stuk omlaag brengen.

En ach, indien je het op de keper beschouwt is het concept wat bijna 10 jaar geleden in Hamamatsu ontwikkeld werd zo slecht nog niet.
Immers:
- de Busa is nog steeds in vrijwel ongewijzigde vorm in productie
- er zijn geen andere motoren verkrijgbaar die dezelfde combinatie van top prestaties en comfort voor bestuurder EN passagier leveren
- de motor is hard op weg een cult status te verkrijgen, dit in tegenstelling tot b.v. de ZX-12

Natuurlijk moet je geen Busa kiezen voor circuitgebruik, dat heb ik reeds enkele malen ondervonden.
Maar de slogan voor de Busa was ook nooit "own the racetrack" .......

Allemaal waar.

Maar niet zeuren, iedereen roept dat de busa de snelste productiemotor is, king of the road etc. etc.  Nu niet meer dus. Dat is alles.  :roll:

Als je appels niet met peren zou kunnen vergelijken dan waren zij gelijk. ;) maarja populaire uitdrukking dus kopieeren maar !!
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Schmetzke


DeWitte

Topic gesplits en zoals je aan de nieuwe titel kunt zien; ook wel benieuwd naar antwoorden :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Schmetzke"BusaBerke, een vraag. Waarom rij jij Hayabusa?

De voornaamste reden is het immense koppel dat bij alle toerentallen ter beschikking is. Dat werkt super verslavend.
Maar daarnaast biedt deze motor een goede zithouding, een goede kuip en ben ik toch wel erg gehecht geraakt aan het eigenwijze uiterlijk wat ik in het begin (óók na aankoop) spuuglelijk vond.

Aangezien ik op dit moment nog maar weinig grote motorrijzen maak, denk ik er wel eens over om iets handelbaarders te nemen.  :shock:
Het is in de Eifel en Ardennen toch wel werken met zo'n Busa.
Maar voorlopig kan ik er echt nog geen afscheid nemen, dus wie weet koop ik er ooit nog eens iets bij, b.v. een KTM.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "karz"Hayabusa ?  :rofl:     http://www.motorfreaks.nl/index.php?mod=dl&action=download&id=635

Ik moet zeggen dat de noodzaak van deze vergelijking mij volledig ontgaat .......

En als je die twee motoren dan gaat vergelijken kom je waarschijnlijk op dezelfde verschillen uit als tussen een TLR en een GS500E, om maar eens een Dwars straat te noemen  :wink:
Ze hebben hetzelfde aantal cilinders, maar daar houdt het ook mee op.

Hmm. vind ik eigenlijk niet.. Een GSX-R1000 en een Busa zijn toch duidelijk meer familie van elkaar qua krachtbron dan een GS met een TLR.
Allebei GSX-R blokken en allebei nog steeds nazaten van de good old GSX-R1100

Natuurlijk is de Gixxer 1000K6 ondertussen met accelereren sneller dan de Busa, maar als we dan toch gaan vergelijken: ik moet het eerste bewijs nog zien dat zo'n standaard Gixxer sneller dan 300/h loopt.  :twisted:

Een standaard Gixxer loopt net zo hard als een Busa...299 op de teller en dan maakt de begrenzer een eind aan de pret.  geen van beide is dus de snelste.  Qua acceleratie is de busa kansloos tegen een Gix 1000.  scheelt een paar kilo he.. op pure prstaties wint de Gix het altijd van de busa.  meer pk's en minder gewicht...logisch...ik denk zelfs dat de busa een zware dobber heeft aan de GSX-R750
Zouden het "niet begrenzde versies'zijn dan denk ik ook dat de standaard gix de snelste is...ding loopt 294 in de vijfde versnelling (in de praktijk op de teller) en heeft bij het ingaan van de begrenzing nog bijna de volledige 6de versnelling over...geloof niet dat een Busa de 294 in de voorlaatste versnelling doet..


En ach, indien je het op de keper beschouwt is het concept wat bijna 10 jaar geleden in Hamamatsu ontwikkeld werd zo slecht nog niet.
Immers:
- de Busa is nog steeds in vrijwel ongewijzigde vorm in productie
- er zijn geen andere motoren verkrijgbaar die dezelfde combinatie van top prestaties en comfort voor bestuurder EN passagier leveren
- de motor is hard op weg een cult status te verkrijgen, dit in tegenstelling tot b.v. de ZX-12

Natuurlijk moet je geen Busa kiezen voor circuitgebruik, dat heb ik reeds enkele malen ondervonden.
Maar de slogan voor de Busa was ook nooit "own the racetrack"


mee eens..


Maakt ook allemaal geen zak uit.....pk en topsnelheid geleuter altijd tegenwoordig loopt bijna alles met een beetje vermogen toch 299.  Who gives a f*ck....  .

iedere 1000cc sportmotor van "vandaag"  is sneller dan een Busa  , R1`, ZX10R, Blade...whatever.....


Toch vind ik de Busa ne Toffe

dat gesleur van "onderuit"... van af 3000 toeren tot in de begrenzer  in de zelfde versnelling blijven hangen......hmmmmmm
:wink:

Busaberke

Citaat van: "Hakinnen"tegenwoordig loopt bijna alles met een beetje vermogen toch 299.  Who gives a f*ck....  .


of nog een stukje harder als het een BUSA / ZX12 van vóór 2001 is  :twisted:

Maar ach, dat is leuk om te weten, maar verder is het natuurlijk 100% nutteloos.  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Hakinnen"tegenwoordig loopt bijna alles met een beetje vermogen toch 299.  Who gives a f*ck....  .


of nog een stukje harder als het een BUSA / ZX12 van vóór 2001 is  :twisted:

Maar ach, dat is leuk om te weten, maar verder is het natuurlijk 100% nutteloos.  :wink:


is die van jou "open"?



that's a 99?


edit: M.a.w...... :twisted:  ..alé......je snapt 'm... :roll:  Wanna try?: Busa VS Gix.  autobahnstrecke Koblenz...

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Hakinnen"tegenwoordig loopt bijna alles met een beetje vermogen toch 299.  Who gives a f*ck....  .


of nog een stukje harder als het een BUSA / ZX12 van vóór 2001 is  :twisted:

Maar ach, dat is leuk om te weten, maar verder is het natuurlijk 100% nutteloos.  :wink:


is die van jou "open"?



that's a 99?


edit: M.a.w...... :twisted:  ..alé......je snapt 'm... :roll:  Wanna try?: Busa VS Gix.  autobahnstrecke Koblenz...

ja regel ik een Ferrari om erachter te filmen 8)  om vervolgens door te schakelen en jullie huilend achter te laten
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Hakinnen"

is die van jou "open"?
that's a 99?
:yes6rs:

Citaat van: "Hakinnen"
edit: M.a.w...... :twisted:  ..alé......je snapt 'm... :roll:  Wanna try?: Busa VS Gix.  autobahnstrecke Koblenz...

Da's nou het "Busa-effect", iedereen wil zich met de Busa meten !
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

Citaat van: "Dwars"
ja regel ik een Ferrari om erachter te filmen 8)  om vervolgens door te schakelen en jullie huilend achter te laten

Moet het toch wel een verreks goeje ferrari zijn  :P
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Hakinnen"

is die van jou "open"?
that's a 99?
:yes6rs:

Citaat van: "Hakinnen"
edit: M.a.w...... :twisted:  ..alé......je snapt 'm... :roll:  Wanna try?: Busa VS Gix.  autobahnstrecke Koblenz...

Da's nou het "Busa-effect", iedereen wil zich met de Busa meten !

Iedereen wil zich met de gevestigde orde meten, heeft niet direct iets met het fenomeen busa te maken.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Dwars"
ja regel ik een Ferrari om erachter te filmen 8)  om vervolgens door te schakelen en jullie huilend achter te laten

Moet het toch wel een verreks goeje ferrari zijn  :P


Denk dat deze 456 M GT een beetje in de buurt komt 442pk, 550nm bij 4500 rpm. bel die gast zo 8) en die is zo gek die doet ook nog mee
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Hakinnen"

is die van jou "open"?
that's a 99?
:yes6rs:

Citaat van: "Hakinnen"
edit: M.a.w...... :twisted:  ..alé......je snapt 'm... :roll:  Wanna try?: Busa VS Gix.  autobahnstrecke Koblenz...

Da's nou het "Busa-effect", iedereen wil zich met de Busa meten !

:)

dat antwoordt is waarschijnlijk nou het "Gix1000 effect"  :mrgreen: .
Ontwijkend antwoordt op de vraag




:wink:   :wink:

zit maar te geinen he

Road Racing Tonnie

Waarom rij ik met een Hayabusa.
Na 45 jaar motorrijden en ca 30 motoren verder, vond ik het na de twee laatste Kawasaki,s ZZR 1100 de Hayabusa, de motor, die mij weer een extra shot adrenaline kon bezorgen, en dan boeit het niet direct of hij nu 300 of 315 kmp/u loopt, maar de totale power, bij het uitaccelereren, in iedere versnelling, niet nerveus, maar door het aantal cc,s een prachtige powerband, (was er niet een Engels spreekwoord, van pk,s is niet alles maar cil inhoud??)
Daarnaast vind ik de Busa, een schitterende mooie motor, enwel de neus en de bult achterop, echt daar kan ik helemaal lyrisch van worden.
maar daarnaast krijg ik ook opmerkingen, van, "wat moet jij nog met een Hayabusa" maar daar kan ik even niets mee.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********