Hoofdmenu

Remmen...

Gestart door Mounty, 11 februari, 2006, 21:23:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mounty

vandaag ff de motor moeten pakken om wat boutjes en moertjes te halen, doet de voorrem niks...moet elke keer drie maal knijpen wil ie wel goed remmen.

Ik denk vocht in de remolie omdat ie al een tijdje stilstaat...geen lek iig.

iemand een ander idee?

tevens vraag ik me ff af wat het verschil is tussen DOT3 en DOT4, welke is aan te raden? en mag je mengen ??
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

WhomBom

dot 4 pakken, kost toch geen ruk (iets van 10 euro voor n liter oid)... Hoe dat pompend remmen gedoe bij jou kan weet ik niet, misschien zijn je blokjes wat ver versleten, en is daarom je vloeistofniveau (te) laag?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

vastzittende "cups" ? kan ook.

wat je sowieso kunt doen (kost net nix zoals Whom-bom al aangaf) 2 uurtjes de tijd voor nemen. :wink: (incl. koffie en peuk)

Demonteren vd remklauwen en de cups eruit friemelen, schoonmaken, blokken wellicht ietwat opschuren (kopervet niet vergeten) monteren, Reservoir schoonmaken en afvullen met verse Dot4 en ow ja niet vergeten goed te ontluchten. :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

dus DOT4 gebruiken en alles ff schoonmaken...klusje voor buurman dus..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Mounty

Ik ga de leidingen vervangen door staalflex en de hoofdremcilinder reviseren. Moet alleen eens kijken of het bij een van onze sponsoren te krijgen is....en tegen welke prijs.

(elders voor de staalflex voor: 85 euro incl verzenden 12 euro extra als ik gejkleurde omhulsels wil.

elders voor de hoofdremcilinder reparatieset: 27 euro ex verzenden (+7.50))
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Hakinnen

Citaat van: "FZ_Ron"Ik ga de leidingen vervangen door staalflex en de hoofdremcilinder reviseren. Moet alleen eens kijken of het bij een van onze sponsoren te krijgen is....en tegen welke prijs.[b/]

(elders voor de staalflex voor: 85 euro incl verzenden 12 euro extra als ik gejkleurde omhulsels wil.

elders voor de hoofdremcilinder reparatieset: 27 euro ex verzenden (+7.50))


Waarom zou je je hoofdremcilinder reviseren..? tenminste...of die moet duidelijk de geest gegeven hebben?

Frisse olie en goed ontluchten doen wonderen.

setje stalen leidingen zijn idd ook niet verkeerd als je nu nog met de originele rubber leidingen rijdt..

Motzippaldy

2hands hoofdremcilinder van R1 is niet duur en doet wonderen  :lol:
Proud on the South  

Mounty

nou, de leidingen zijn nog goed, de olie helemaal ververst, en helemaal ontlucht....als ik de remhendel inknijp komt er "schuim" door een van de twee gaatjes in het reservoir, dat kan wijzen op een kapot rubbertje of versleten zuigertje. Vandaar een reparatiesetje cq revisieset..

De stalen leidingen wil ik gewoon om meteen van alles af te zijn wat betreft de remmen.

@Motzi.. Een R1 remcilinder ? is dat ook met een oliereservoir eraan ? past dat op een FZ750 ?? Zo technisch met motoren ben ik niet..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Motzippaldy

Citaat van: "FZ_Ron"

@Motzi.. Een R1 remcilinder ? is dat ook met een oliereservoir eraan ? past dat op een FZ750 ?? Zo technisch met motoren ben ik niet..



Kijk hier en vergelijk, ik zelf weet niet of dat past of jouw motor


http://216.37.204.202/yamaha_oem/YamahaMC.asp?Type=13&A=329&B=36
Proud on the South  

Menke

Wie kan me vertellen wanneer en hoelang de remolie er in mag zitten ?
Of is dit beter eens in de zoveel jaar te vervangen ? En zo ja welke goede ervaringen hebben jullie met bepaalde olie.

@Nippon

zelf doe ik 't 2x/jaar


't kost geen drol als je 't zelf doet

en staalomvlochten remleiding  :wink: ook zelfgemaakt (samengesteld)koste ook geen drol  :!:

DeWitte

Citaat van: "BoxerQ"zelf doe ik 't 2x/jaar

:shock: Ik doe het wel vaker :mrgreen:  

ow het ging over remolie verversen :oops:
ja idd, zelf doen elk jaar of 10dzd km's :wink: en kost geen poep (wat ne uitdrukking)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Menke

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "BoxerQ"zelf doe ik 't 2x/jaar

:shock: Ik doe het wel vaker :mrgreen:  

ow het ging over remolie verversen :oops:
ja idd, zelf doen elk jaar of 10dzd km's :wink: en kost geen poep (wat ne uitdrukking)

oke bedankt voor het antwoord. Dus wordt tijd om in deze korte winterslaap dit te doen ! Heeft een van jullie nog een voorkeur voor bepaalde rem olie ?

May Day

DOT 5.1, merk maakt niet uit.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

@Nippon

Citaat van: "May Day"DOT 5.1, merk maakt niet uit.

kunnen je rubber daar tegen  :!: zwellen op  :shock:

ik dacht dat een type DOT niet voor alle rem systemen geschikt is/was

weet niet DOT5.1/5.2