Hoofdmenu

Wie kan hier lassen?

Gestart door belsj, 04 maart, 2006, 12:24:02

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

belsj

ik heb een laser hotcam gekocht maar deze moet pas worden gemaakt. Wie kan dit lassen en heeft hier er tijd voor.  Alvast bedankt

marcos

Kan elektrisch lassen. Maar wat is een laser hotcam ???

Ik kan je mischien wel helpen.

Motzippaldy

Ik denk dat RVS of Titanium gelast moeten worden ,dus elektrisch niet mogelijk  :?
Proud on the South  

@Nippon

Citaat van: "Motzippaldy"Ik denk dat RVS of Titanium gelast moeten worden ,dus elektrisch niet mogelijk  :?


:shock:  vertel  :!:

Motzippaldy

Titanium Hotcam




of Carbon  





Bochten zijn van RVS  :shock:
Proud on the South  

QuattroFrits

Citaat van: "Motzippaldy"Ik denk dat RVS of Titanium gelast moeten worden ,dus elektrisch niet mogelijk  :?

En sinds wanneer kun je RVS niet electrisch lassen :?:  :?: .
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Motzippaldy

Kan wel maar welke gek last nog buizen met wand dikte van 0,8-1mm met elektrisch apparaat  :?
Proud on the South  

QuattroFrits

Citaat van: "Motzippaldy"Kan wel maar welke gek last nog buizen met wand dikte van 0,8-1mm met elektrisch apparaat  :?

Dus toch. :D
Daar geeft het eventueel speciale accessoires voor.
Ik persoonlijk zou het ook niet electrich doen als ik daar de apperatuur  voor zou hebben.
Mig of tig is perfect, maar helaas hebben we dit alleen maar op het werk en daar kan ik eventueel alleen maar voor mijzelf wat hobbyen.
En aangezien ik op dit moment zelden of nooit in onze werkplaats kom, houdt alles op. :oops:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

Citaat van: "Motzippaldy"Kan wel maar welke gek last nog buizen met wand dikte van 0,8-1mm met elektrisch apparaat  :?

aha.... :lol: kijk een vibrator is ook 'n electrisch apparaat  :lol:

Het lassen is geen probleem zolang je bochten/pijp maar niet uit een dieptrek procédé komt  :evil: als je daar aan last dan krijg je gaten zo groot als je 17'' beeldscherm :oops:

maar ik begrijp niet wat belsj wilt lassen  :shock:  er zijn immers toch verloopstukken voor of heb je zo'n rare ketel :mrgreen:

belsj

ik heb een laser hotcam carbon maar deze maken ze niet voor een fzr dus heb ik een slip on gekocht die dus moet worden passend gemaakt. Houd in dat de demper passend moet worden gemaakt op de link pijp en de link pijp dient ingekort te worden.

Maar als je electrisch last met rvs draad krijg je geen last van roest op de naden?  :?:

@Nippon

Ligt eraan waar je linkpijp van gemaakt is (blijft japans spul hé) :shock:
als ik mijn bochten op de bmw niet onderhoud dan roesten ze ook  :oops:
je hebt roestvast,roestvrij en verchroomd
de mate van chroom/nikkel bijdrage in staal kun je "meten" met 'n magneet  :idea:
kijk wij verkopen ook rsvplaat dat magnetisch is :!:  je weet wel veelal gebruikt in de keuken als "prikbord"

als je "clean" werkt heb je geen last van roest daarom zijn onze afdelingen staal /rvs ook gescheiden.

het beste kun je TIG-lassen maar we moeten wel weten met wat voor spul we het te maken hebben.

belsj

demper is rvs niet magnetisch
link pijp is verchroomd staal?  en de linkpijp wat nu op de motor zit met de bos demper wilde is dus gebruiken voor de hotcam.

Hierbij fotos van de demper en linkpijp

http://img384.imageshack.us/my.php?image=afbeelding1004af.jpg

[img=http://img140.imageshack.us/img140/152/afbeelding0673sr.th.jpg]

[img=http://img211.imageshack.us/img211/7959/afbeelding1837vk.th.jpg]

Busaberke

Kheb het topic ff naar het juiste forumdeel verplaatst.  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

belsj

thnx, nu nog een lasser  :lol:

@Nippon

Citaat van: "belsj"thnx, nu nog een lasser  :lol:



Kep zo'n TIG-apparaat in de wagen liggen  :wink:
verrek zelfs twee  :shock:





en ik denk dat ik er ook mee om kan gaan :mrgreen:

pb me maar 'ns  8)