Santiago Herrero, had zijn race al gereden, voor???

Gestart door Road Racing Tonnie, 09 maart, 2006, 17:42:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Road Racing Tonnie

Zoals misschien vele MFlers al wel weten, ben ik helemaal bezeten, van het wegracegebeuren, waar ik ook jaren zeer nauw betrokken bij ben geweest, en wat natuurlijk altijd veel ups en downs, met zich meebrengt, maar dit terzijde.
In de loop der jaren, heb je een bepaald "zwak' gekregen voor div coureurs, en de Spanjaard Santiago Herreo was daar er 1 van, mede door het feit, dat hij met de Ossa 250cc 1cil tweetakt, zulk fantastisch stuurwerk liet zien, op de renpistes, wetende dat hij vele pk,s tekort kwam, tegenover de Japanse multi,s.
Maar het volgende gebeurde, bij de Ulster GP, het was dacht ik 1969, toen de OSSA ploeg, zich had geinstalleerd in een hotel aldaar, wachtende op de training, die over een paar dagen zou beginnen.
Velen zullen wel weten, dat het daar, vaak heel onrustig was, vanwege politieke (denk ik) tegenstanders enz enz, en op een avond, had een dreigende schare, zich voor het hotel verzameld, met de bedoeling, het in de brand te steken, en heeft Santiago, met grote moeite, zijn OSSA buiten de dreigende schare weten te krijgen, en heeft zijn racemonster, in het donker gestart, en is direct naar het circuit geracet, en hem veilig kunnen stellen bij een medecoureur.
Helaas heeft dit waarschijnlijk een dermate grote impact op Santiago gehad, dat hij al vroeg in de race, een klapper heeft gemaakt, en was hij uitgeschakeld, voor een goede klassering, heel er jammer, voor die KARAKTER coureur.
Maar het grootste verdriet moest nog komen, toen hij in 1970, op het eiland Man, is verongelukt.
Heel fijn is wel, dat ze op de plek des onheils, een klein gedenkteken hebben geplaatst, voor deze innemende, altijd vriendelijke-aanspreekbare GROTE driver.
*****Santiago*********
*******RIP*******
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********